Τετάρτη, 8 Δεκεμβρίου 2010

ΡΑΔΙΟ ΑΡΒΥΛΑ - Ο HITLER σχολιάζει το εκλογικό αποτέλεσμα





ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚH Η ΜΕΡΚΕΛ ΣΤΗΝ ΕΠΙΜΗΚΥΝΣΗ ΤΗΣ ΑΠΟΠΛΗΡΩΜΗΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΑΝΕΙΟΥ

Με επιφυλακτικότητα σχολιάζει η γερμανική κυβέρνηση την αισιοδοξία του επικεφαλής του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου Ντομινίκ Στος Καν για την επιμήκυνση της προθεσμίας αποπληρωμής του δανείου από την Ελλάδα. Ο κυβερνητικός...
εκπρόσωπος στο Βερολίνο Στέφαν Ζάιμπερτ ερωτηθείς για την αναφορά του κ. Στρος Καν κατά την επίσκεψή του στην Αθήνα ότι όλο και περισσότεροι στην Ευρώπη αναγνωρίζουν την αναγκαιότητα επιμήκυνσης της προθεσμίας αποπληρωμής, είπε ότι «αυτή είναι η αισιοδοξία του κ. Στρος Καν». Για το θέμα «μένει ακόμη να γίνει συζήτηση» σημείωσε ο εκπρόσωπος της γερμανικής κυβέρνησης. Ο ίδιος άφησε ανοικτό το ενδεχόμενο η επιμήκυνση να τεθεί στο τραπέζι του Συμβουλίου Κορυφής της ΕΕ την επόμενη εβδομάδα.

ΕΡΧΕΤΑΙ ΧΙΟΝΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ

Καλύτερα χιονιάς παρά Στρος Καν...

 Σύμφωνα με το Έκτακτο Δελτίο Πρόγνωσης Επικίνδυνων Καιρικών Φαινομένων που εκδόθηκε σήμερα από την Εθνική Μετεωρολογική Υπηρεσία (ΕΜΥ), προβλέπεται μεταβολή του καιρού από τις πρώτες πρωινές ώρες της Παρασκευής με...
αισθητή πτώση της θερμοκρασίας, θυελλώδεις βοριάδες (που θα φθάνουν στα πελάγη τα 9 και πιθανώς πρόσκαιρα τα 10 μποφόρ), καταιγίδες, οι οποίες αναμένεται να εκδηλωθούν κυρίως στις θαλάσσιες περιοχές και χιόνια που θα πέσουν αρχικά στα βόρεια, βαθμιαία θα επεκταθούν σε όλα τα ορεινά και πρόσκαιρα σε πεδινές περιοχές της βόρειας και κεντρικής χώρας. Τα φαινόμενα κατά τόπους θα είναι έντονα.
Βελτίωση θα παρουσιάσει ο καιρός από το μεσημέρι της Παρασκευής στα βόρεια και από το απόγευμα στα δυτικά.

Ιδιαίτερα στην Αττική προς το μεσημέρι της Παρασκευής 10.12.2010, προβλέπονται βροχές και καταιγίδες πιθανώς ισχυρές, άνεμοι βόρειων διευθύνσεων 8 και πιθανώς πρόσκαιρα και 9 μποφόρ, σημαντική πτώση της θερμοκρασίας και χιόνια στα ορεινά.
Από το βράδυ της Παρασκευής 10.12.2010, τα φαινόμενα στην Αττική θα εξασθενίσουν και θα εκδηλώνονται κυρίως στα βόρεια και τα ανατολικά του Νομού. Χιονοπτώσεις θα σημειωθούν και σε περιοχές με χαμηλότερο υψόμετρο (κυρίως στα βόρεια). Με τα μέχρι στιγμής στοιχεία τα φαινόμενα προβλέπεται να σταματήσουν το βράδυ του Σαββάτου 11.12.2010.

Το Σάββατο 11.12.2010, στις υπόλοιπες περιοχές, προβλέπονται χιονόνερο ή χιόνι και τοπικές καταιγίδες. Στις περιοχές της Λήμνου, των Σποράδων, της Εύβοιας, των Κυκλάδων, της Κρήτης και των Δωδεκανήσων τα φαινόμενα θα είναι ισχυρά.
Από το απόγευμα του Σαββάτου αναμένεται εξασθένιση των ανέμων και από τη νύχτα εξασθένιση των φαινομένων.

Η ΠΙΟ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΗ ΕΦΕΥΡΕΣΗ




Οργισμένη παρέμβαση Απ. Κακλαμάνη στη Βουλή για τα ΤΕΙ

Μία τροπολογία του υπουργείου Εργασίας που για την στελέχωση της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, όριζε εκατό υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και μόνο επτά υπαλλήλους τεχνολογικής εκπαίδευσης, προκάλσε την οργή του πρώην προέδρου της Βουλής Απ. Κακλαμάνη , ο οποίος προειδοποίησε πως θα την καταψηφίσει .

«θέλω να δηλώσω ρητάθέλω να δηλώσω ρητά

–δεν ξέρω αν θα ζητηθεί η ονομαστική ψηφοφορία- ότι αν ζητηθεί για την τροπολογία, εγώ την καταψηφίζω από τώρα» είπε χαρακτηριστικά ο κ. Κακλαμάνης και σγμείωσε: «Δυστυχώς, η πορεία της χώρας καθορίζονταν -και θα πρέπει αυτό να σταματήσει με το μαχαίρι- στα σαλόνια, αυτών με τα complex superiority, κατά κανόνα φελλών, που επιπλέουν στη θάλασσα των πανεπιστημίων. Εκεί λαμβάνονταν αποφάσεις για την παιδεία».

Συνεχίζοντας ο πρώην πρόεδρος της Βουλής εξαπέλυσε επίθεση κατά των Πολυτεχνείων και του ΤΕΕ : « Όλη η Ελλάδα έπρεπε να ασχολείται με το τί θέλουν κάποιοι κύριοι των πανεπιστημίων, των πολυτεχνείων, τί θέλει το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Έτσι θάψαμε ένα θεσμό που στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει βοηθήσει και στην κοινωνική πρόοδο και στην οικονομική ανάπτυξη. Έλεος πια! Αρκετοί οι δικηγόροι! Αρκετοί οι γιατροί! Αρκετοί οι απόφοιτοι πανεπιστημίων! Ο τόπος έχει ανάγκη από τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, από τεχνολογική εκπαίδευση. Αυτά χρειάζεται η οικονομία. Μπορεί να μην τα χρειάζονται οι διάφορες ελίτ, κοινωνικές, οικονομικές που οδήγησαν τη χώρα σε αυτήν την κατάντια, αλλά η ίδια η κοινωνία τα χρειάζεται»..

Ο κ. Κακλαμάνης διερωτήθηκε: «Αυτή η Γραμματεία δεν χρειάζεται πτυχιούχους τμημάτων διατροφής και διαιτολογίας; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους τεχνολογίας τροφίμων; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους οινοποιίας και τεχνολογίας ποτών; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους τμημάτων ζωικής παραγωγής, φυτικής παραγωγής, υδατοκαλλιεργειών και αλιευτικής διαχείρισης; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους λογιστικής, διοίκησης επιχειρήσεων, εμπορίας, διαφήμισης, χρηματοοικονομικής, ελεγκτικής; Γενική Γραμματεία καταναλωτή είναι. Οι θεολόγοι, οι φιλόλογοι, οι νομικοί οι συσπουδαστές μου τι χρειάζονται; Πώς να το κάνουμε; Αρκετά!».

ΔΕΚΤΗ ΤΕΛΙΚΑ Η ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΟΥ ΑΠ. ΚΑΚΛΑΜΆΝΗ



Τελικά ο Αν. υπουργός Εργασίας ανακοίνωσε ότι κάνει δεκτή την πρόταση του κ. Κακλαμάνη και στο τέλος της παραγράφου 5 και στην τελευταία σειρά, που αναφέρεται: «Στην παραπάνω διεύθυνση και τμήματα, προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ» και συμπληρώνεται « ή ΤΕ εμπορικών-διοικητικών».







ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κυρία Πρόεδρε, άκουσα με προσοχή και χθες και σήμερα τους ομιλητές. Δεν αντιλαμβάνομαι ειλικρινά γιατί διατυπώνονται επιφυλάξεις για ένα νομοσχέδιο που αποτελεί τομή σε ένα τεράστιο πρόβλημα, που όλοι το ξέρουμε, όλοι το αναγνωρίζουμε, όλοι λέμε ότι πρέπει να αντιμετωπιστεί. Αίφνης, ακούγοντας τον απερχόντα ήδη πρώην Υφυπουργό Υγείας της Νέας Δημοκρατίας, ψάχνουμε να βρούμε μέχρι τα προσωπικά δεδομένα κ.λπ. Έλεος και με τα προσωπικά δεδομένα! Αν πράγματι υπάρχει ζήτημα, γι’ αυτό υπάρχει και η Αρχή Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων και ασφαλώς θα καθοριστούν εκείνες οι νόρμες στη λειτουργία αυτού του συστήματος της ηλεκτρονικής καταγραφής όλων αυτών των στοιχείων, ώστε να προστατευθεί το πράγματι προσωπικό δεδομένο και απόρρητο μάλιστα της υγείας του ατόμου.

Και παρ’ ότι έχουμε φθάσει σε αυτή την κατάντια -διότι η χώρα πραγματικά έχει φθάσει σε μια πρωτοφανή κατάντια και αντιμετωπίζει άμεσους κινδύνους- εμείς συνεχίζουμε εδώ μέσα, οι ελάχιστοι που ασχολούμεθα εδώ –και είναι κι αυτό κάτι που το επισημαίνει ο απλός πολίτης και διερωτάται αν έχουμε συναίσθηση της ευθύνης μας ως εκπροσώπων του λαού- να εθελοτυφλούμε, να βάζουμε το κεφάλι στην άμμο. Λοιπόν, αυτό το νομοσχέδιο πρέπει να προχωρήσει.

Θέλω, όμως, να πω και κάτι άλλο, το οποίο θεωρώ εξίσου αν όχι σημαντικότερο. Διότι το μήνυμα που εκπέμπεται από αυτή την Αίθουσα στον ελληνικό λαό, είναι εκείνο που μπορεί να τον συνεγείρει για να αντιμετωπίσει αυτές τις εκστρατείες καταθορύβησής του, κυριολεκτικά εξουθένωσής του, εξουθένωσης κάθε ελπίδας για ανάταση αυτής της κοινωνίας, της οικονομίας, της ίδιας της χώρας.

Πρέπει να προσέξουμε, κυρία Πρόεδρε, πώς νομοθετούμε. Από τη θέση εκείνη απευθυνόμενος στις Κυβερνήσεις του ΠΑ.ΣΟ.Κ. επί έντεκα σχεδόν χρόνια που είχα την τιμή να βρίσκομαι εκεί, επέμενα και προσπαθούσα –και μάρτυρές μου όσοι ήσαν- πρώτον για την προσέλευση εδώ των Υπουργών. Εγώ τιμώ και τους ευρισκόμενους εκεί, εξαιρετικούς συναδέλφους και προσωπικούς μου φίλους. Αλλά γνωρίζουμε ότι κατά το Σύνταγμα, ο Υπουργός έχει τη δυνατότητα της νομοθετικής πρωτοβουλίας. Ο Υπουργός Αναπληρωτής και όχι Αναπληρωτής Υπουργός, όπως αναφέρεται στον Τύπο, πράγματι επειδή έχει αυτοτελή ρόλο έχει και τη δυνατότητα νομοθετικής πρωτοβουλίας, αλλά στο αντικείμενο το δικό του.







(AS)

2XF

Και στον κοινοβουλευτικό έλεγχο επέμενα και συνέχισα επί πεντέμισι χρόνια να απευθύνομαι στον κ. Σιούφα, στην κ. Μπενάκη και να λέω: «Γιατί δεν έρχονται εδώ οι Υπουργοί να απαντούν στις επίκαιρες ερωτήσεις των Βουλευτών; Γιατί δεν έρχονται εδώ να ακούν, παρά προφανώς σκέφτονται μόνο να πρωτοκολληθεί το νομοσχέδιο στο πρωτόκολλο της Βουλής;». Σαν δηλαδή, η Βουλή να διεκπεραιώνει απλώς το νομοθετικό έργο της εκάστοτε Κυβερνήσεως.

Δεν αποδίδω πρόθεση απαξίωσης του Κοινοβουλίου ή έλλειψης σεβασμού σε αυτό. Είναι απλώς κακές συνήθειες από τις οποίες λιγότερο ή περισσότερο οι πάντες έχουμε προσβληθεί. Διότι, αλλιώτικα, αίφνης δεν καταλαβαίνω γιατί το πρωί που είχαμε συνεδρίαση που αφορούσε όχι μόνο τον Προϋπολογισμό της Βουλής, αφορούσε το μέλλον του Κοινοβουλευτισμού, το μέλλον της Δημοκρατίας, το μέλλον αυτής της χώρας, ήμασταν ελάχιστοι εδώ, ούτε γιατί ελάχιστοι έλαβαν το λόγο. Πλέον ελάχιστοι!

Πιστεύω, όμως, ότι κανένας δεν υπολείπεται του άλλου σε ενδιαφέρον για το Κοινοβούλιο, σε ανησυχία για την κατάσταση, στην οποία βρισκόμαστε. Πάντως πρώτος ο Πρόεδρος της Βουλής, είμαι βέβαιος ότι διακατέχεται από αυτά τα συναισθήματα και έχει πλήρη αίσθηση των υποχρεώσεών του. Δεν βλάπτει όμως, να υπενθυμίζει κανείς αυτές τις υποχρεώσεις.

Κυρία Αντιπρόεδρε, που προεδρεύετε, παρακαλώ να μεταφέρετε στον Πρόεδρο του Σώματος, να σταματήσει πλέον αυτή η εικόνα. Πρέπει στον ελληνικό λαό η Βουλή να δώσει την εικόνα που ταιριάζει στις σημερινές συνθήκες.

Είχα πει κάποτε στον αμερικανό πρέσβη τον κ. Στέρνς που ήρθε για πράγματα θρασύτατα και πήγαινε σε διάφορα Υπουργεία με το στιλάκι του, ότι είναι διαπιστευμένος στην Κυβέρνηση και μέσω της Κυβερνήσεως μπορεί να απευθύνεται στον Πρόεδρο της Βουλής. Με κοίταζε έκπληκτος, διότι προφανώς κάποιοι φαντάζονται ότι η Βουλή είναι στη διάθεση της οποιασδήποτε εκτελεστικής εξουσίας. Η Βουλή ελέγχει, η Βουλή στηρίζει, η Βουλή ρίχνει τις κυβερνήσεις. Αυτός είναι ο κανόνας της δημοκρατίας.

Και όταν εμείς σήμερα, αγωνιώντας για την κατάσταση της χώρας στηρίζουμε την Κυβέρνηση, θέλουμε με την ίδια αγωνία όλοι μας να βλέπουμε ποιο είναι το μεγάλο πρόβλημα. Και το μεγάλο πρόβλημα είναι ότι αξίες της δημοκρατίας που θα έπρεπε να διαπνέουν ολόκληρη την κοινωνία έχουν δυστυχώς ολίγον κατ’ ολίγον σκιαστεί. Ο λαός περιμένει να του απαντήσουμε με τις Επιτροπές και όχι να βγαίνουμε στα κανάλια, προανακριτές, ανακριτές και εισαγγελείς υποτίθεται που ερευνούμε, να μιλάμε όπως κάνουν οι αστυνομικές αρχές όταν κάνουν έρευνες. Για καμιά δεκαπενταριά μέρες ακούμε στις τηλεοράσεις τί γιάφκες και τί στοιχεία βρήκαν, τί το ένα, τί το άλλο. Αυτά δεν είναι άξια μιας ευρωπαϊκής, δημοκρατικής, κοινοβουλευτικής χώρας.

Εδώ λοιπόν, κυρία Πρόεδρε -αφού επαναλάβω ότι τιμώ απεριόριστα και ιδιαίτερα τους παρευρισκόμενους τώρα στα έδρανα, τους εξαιρετικούς και προσωπικούς φίλους - θα ήθελα να είναι η Υπουργός η κ. Κατσέλη. Θα ήθελα να είναι εδώ ο Υπουργός ο κ. Παπακωνσταντίνου. Εκτός εάν λείπουν στο εξωτερικό, όπως συνέβη πράγματι χθες με την κ. Κατσέλη. Διότι, τί θα πω εγώ τώρα στον Υπουργό Αναπληρωτή Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, γι’ αυτήν την τροπολογία που κατατίθεται από την Υπουργό που είναι κατ’ εξοχή αρμόδια για τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή; Τί να του πω; Να πω ότι εδώ, κύριε Υπουργέ, και είκοσι πέντε χρόνια υπάρχουν κάποια Ανώτατα Ιδρύματα, που λέγονται Τεχνολογικά Εκπαιδευτικά Ιδρύματα. Δυστυχώς, η πορεία της χώρας καθορίζονταν -και θα πρέπει αυτό να σταματήσει με το μαχαίρι- στα σαλόνια, αυτών με τα complex superiority, κατά κανόνα φελλών, που επιπλέουν στη θάλασσα των πανεπιστημίων. Εκεί λαμβάνονταν αποφάσεις για την παιδεία.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Όλη η Ελλάδα έπρεπε να ασχολείται με το τί θέλουν κάποιοι κύριοι των πανεπιστημίων, των πολυτεχνείων, τί θέλει το Τεχνικό Επιμελητήριο της Ελλάδας. Έτσι θάψαμε ένα θεσμό που στις άλλες ευρωπαϊκές χώρες έχει βοηθήσει και στην κοινωνική πρόοδο και στην οικονομική ανάπτυξη. Έλεος πια! Αρκετοί οι δικηγόροι! Αρκετοί οι γιατροί! Αρκετοί οι απόφοιτοι πανεπιστημίων! Ο τόπος έχει ανάγκη από τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση, από τεχνολογική εκπαίδευση. Αυτά χρειάζεται η οικονομία. Μπορεί να μην τα χρειάζονται οι διάφορες ελίτ, κοινωνικές, οικονομικές που οδήγησαν τη χώρα σε αυτήν την κατάντια, αλλά η ίδια η κοινωνία τα χρειάζεται.

Και εγώ ερωτώ τον κ. Κουτρουμάνη, που σίγουρα δεν είναι σε θέση να μου απαντήσει, γιατί δεν είναι αρμόδιος: Είναι δυνατόν να μην εφαρμόζεται αυτό που αποτελεί κανόνα στη δημόσια διοίκηση, το σχήμα πυραμίδας;

Ήρθε ο κύριος Υπουργός της Εθνικής Αμύνης. Σκεφτείτε, κύριε Υπουργέ, να είχατε στο Υπουργείο Εθνικής Αμύνης εκατό στρατηγούς και από κάτω δέκα ταξιάρχους και από κάτω τρεις συνταγματάρχες. Μα, δεν θα ήταν γελοίο; Άλλωστε, γι’ αυτό φέρατε και ένα νόμο, τον οποίο ψηφίσαμε που αντιμετωπίζει ακριβώς το πρόβλημα αυτό: Να προχωράνε και να αναπτύσσονται –όπως τις είπαμε- ευέλικτες και αποτελεσματικές Ένοπλες Δυνάμεις.

Εδώ λοιπόν, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή, κύριε Υπουργέ Αναπληρωτή Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων συγκροτείται από εκατό υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης και από επτά υπαλλήλους τεχνολογικής εκπαίδευσης. Και πρόκειται για τη Γραμματεία Καταναλωτή. Και ερωτώ: Αυτή η Γραμματεία δεν χρειάζεται πτυχιούχους τμημάτων διατροφής και διαιτολογίας; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους τεχνολογίας τροφίμων; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους οινοποιίας και τεχνολογίας ποτών; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους τμημάτων ζωικής παραγωγής, φυτικής παραγωγής, υδατοκαλλιεργειών και αλιευτικής διαχείρισης; Δεν χρειάζεται πτυχιούχους λογιστικής, διοίκησης επιχειρήσεων, εμπορίας, διαφήμισης, χρηματοοικονομικής, ελεγκτικής; Γενική Γραμματεία καταναλωτή είναι. Οι θεολόγοι, οι φιλόλογοι, οι νομικοί οι συσπουδαστές μου τι χρειάζονται; Πώς να το κάνουμε; Αρκετά!

Επίσης, πριν από ένα χρόνο –άλλο αν η πολλή αξιοκρατία έχει οδηγήσει τη δημόσια διοίκηση να μην έχει ακόμα στελεχωθεί και βέβαια χωρίς να αναγνωρίζεται ότι πράγματι είναι ένας νόμος τομή για την αξιοκρατία στη δημόσια διοίκηση- ο Υπουργός Εσωτερικών δέχθηκε και στις θέσεις προϊσταμένων διευθύνσεων και προϊσταμένων τμημάτων να μπορούν ισότιμα με βάση τα προσόντα τους να συντρέχουν μαζί με τους πτυχιούχους των πανεπιστημίων και οι πτυχιούχοι των Τεχνολογικών Ιδρυμάτων.



(AO)

Πώς εσείς εδώ λέτε σ’ αυτήν την τροπολογία ότι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων Τμημάτων θα είναι ΠΕ κατηγορία; Τι γίνεται; Κάνετε χωριστή δημόσια διοίκηση στο Υπουργείο Εργασίας; Να το καταλάβουμε.

Κυρία Πρόεδρε, θέλω να δηλώσω ρητά –δεν ξέρω αν θα ζητηθεί η ονομαστική ψηφοφορία- ότι αν ζητηθεί για την τροπολογία, εγώ την καταψηφίζω από τώρα.

Αυτό το σχήμα ντροπής, που το ταβάνι είναι εκατό πτυχιούχοι πανεπιστημίων και ακολουθούν από κάτω επτά των ισότιμων Τεχνολογικών Ιδρυμάτων πρέπει να το αλλάξετε, όπως πρέπει, κύριε Υπουργέ Εθνικής Άμυνας. Δράττομαι εδώ της ευκαιρίας να το πω, καθώς αποτελείται και από τα πρώτα κυβερνητικά στελέχη. Είναι ντροπή. Είχε πάρει η Κυβέρνηση και προσωπικά ο Πρωθυπουργός μία σωστή πρωτοβουλία, το open government.

Ερωτώ: Δεν υπάρχει Υπουργείο, δεν υπάρχει ΔΕΚΟ, δεν υπάρχει δημόσιος οργανισμός που να μην τίθενται επικεφαλής καθηγητές Πανεπιστημίων και Πολυτεχνείων. Δεν έχει ζητήσει κανένας καθηγητής ΤΕΙ; Δεν έχει από την ίδια την αγορά, την «πιάτσα», προκύψει κανένας επιτυχημένος έπειτα από είκοσι πέντε χρόνια; Πάνω από διακόσιες πενήντα χιλιάδες είναι οι πτυχιούχοι των ΤΕΙ. Δεν είναι κανένας που να αξίζει σε μία κυβέρνηση να έχει κάποιο ρόλο; Τι συμβαίνει εδώ;

Θα ήθελα να κλείσω, κυρία Πρόεδρε με μία θερμότατη παράκληση. Ελπίζω αν δεν μας ακούει ο Πρόεδρος, ο κ. Πετσάλνικος, να ενημερωθεί, διότι άλλο πρόβλημα υπάρχει. Τι φταίει ο κ. Κουσελάς, ο οποίος εκλήθη έπειτα από ένα χρόνο κενής θέσης Υφυπουργού για τα έσοδα του κράτους, να σηκώσει αυτό το φορτίο; Τι φταίει όταν έρχεται εδώ να υπερασπιστεί μία τροπολογία που δεν έχει καμία σχέση με το νομοσχέδιο, που αφορά την εισαγωγή κεφαλαίων από το εξωτερικό; Τι είμαστε εμείς εδώ; Πλυντήριο; Θέλουμε να ξέρουμε εάν και πόσα χρήματα ήλθαν, από πού ήλθαν, πώς ήρθαν και να υπενθυμίσω ότι ένας εκ των συνενόχων των «λαδωμάτων» της SIEMENS είχε φέρει με τη διάταξη του κυρίου Αλογοσκούφη 7 εκατομμύρια που χρειαζόταν για τα γνωστά «λαδώματα».

Υπάρχει άλλη διάταξη που αφορά αυτή την περίφημη περαίωση. Άλλο πάλι αυτό. Από το 1977 δεν πληρώνει κανένας φόρους, γνωρίζοντας ότι έπειτα από λίγα χρόνια θα έλθει μία διαδικασία περαίωσης. Υπάρχουν διατάξεις –μπράβο στον Υπουργό Εθνικής Αμύνης που ήλθε- που αφορούν το νόμο που ψηφίσαμε για τα Ναυπηγεία. Προς Θεού! Άλλες δύο, επίσης, διατάξεις.

Δεν είναι λειτουργία αυτή, κυρία Πρόεδρε. Εμείς εδώ που έχουμε την ευθύνη να στηρίζουμε την Κυβέρνηση αυτή, πρέπει να υψώσουμε φωνή, αδιαφορώντας για την καπηλεία και την εκμετάλλευση. Δεν αμφιβάλλω ότι, θα βγουν κάποιοι αύριο να πουν ότι ο Κακλαμάνης, ξέρω εγώ, την Κυβέρνηση την χτυπάει και τέτοια. Είναι ηλίθιοι. Και δεν είναι μόνο ηλίθιοι, είναι και ιδιοτελείς, διότι θέλουν εδώ να υπάρχει μουγκαμάρα από παντού, διότι δεν πιστεύουν στο ρόλο του Κοινοβουλίου. Διότι, δυστυχώς, κάποιοι από εμάς τους έχουν δώσει αυτό το δικαίωμα, όταν –όπως είπα το πρωί- η πολιτική τους διαδρομή σταματάει, όταν γίνονται υποπόδια των ποδών των διαφόρων τηλε-αστέρων.

Είναι ώρα να αναλάβουμε τις ευθύνες μας ως αντιπρόσωποι του λαού, με ευθύνη να στηρίζουμε την Κυβέρνηση και με ευθύνη και καλή πίστη να κάνουμε την κριτική μας για το καλό της Κυβέρνησης -του έργου της, δηλαδή, όχι της ίδιας της Κυβέρνησης- για τον τόπο, για τη χώρα που πρέπει να σταματήσει αυτό τον κατήφορο. Κι έχουμε εμείς πρώτα απ’ όλα, ως αντιπρόσωποι του λαού, ευθύνη γι’ αυτό.

Ευχαριστώ πολύ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Ευχαριστούμε τον κ. Κακλαμάνη.

Το λόγο έχει ο Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Να ενημερωθεί η κυρία Υπουργός γιατί δεν μπορεί να περνάει εδώ τέτοιας ντροπής πράγματα.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Κύριε Πρόεδρε, έχουν καταγραφεί…

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Ενώ δημιουργούνται τμήματα ΤΕΙ σε όλη τη χώρα, τα απαξίωσε…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Ροδούλα Ζήση): Κύριε Πρόεδρε, έχει ανέβει ήδη στο Βήμα ο κ. Παναγιώτης Κουρουμπλής.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Να εξηγούμεθα. Δεν είμαστε εδώ για να ψηφίζουμε ό,τι θέλει ο οποιοσδήποτε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ευχαριστώ, κύριε Υφυπουργέ.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, θα ήθελα το λόγο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κύριε Πρόεδρε, δι’ ολίγον. Θέλετε το λόγο ως Πρόεδρος;

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Θέλω το λόγο επί της τροποποίησης που επέφερε ο κύριος Αναπληρωτής Υπουργός στην τροπολογία που κατέθεσε, αλλά δεν μας τίμησε με την παρουσία της η κυρία Υπουργός Απασχόλησης και Κοινωνικής Ασφάλισης και αφορά τη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή.

Ήθελα να πω, κύριε Πρόεδρε, κύριε Υπουργέ, κύριοι συνάδελφοι, ότι εγώ έθεσα ζητήματα αρχής, ζητήματα λειτουργίας του Κοινοβουλίου. Αυτά τα ζητήματα εξακολουθούν να υπάρχουν. Πιστεύω ότι το Προεδρείο, ο Πρόεδρος κ. Πετσάλνικος θα μπορεί ακόμη και στη Διάσκεψη των Προέδρων να φέρει να τα συζητήσουμε αυτά τα ζητήματα. Διότι, δεν είναι δυνατόν να συνεχιστεί αυτή η εικόνα του Κοινοβουλίου.

Τώρα σε ό,τι αφορά τους απόντες Υπουργούς, ο Υπουργός Οικονομικών, εάν δεν είναι στο εξωτερικό, όφειλε να είναι εδώ. Λίγο έμεινε σε αυτή την Αίθουσα ως Βουλευτής και η Υπουργός Εργασίας, επίσης, και οφείλουν να σέβονται το Κοινοβούλιο. Δεν είμαστε ιδιόρρυθμοι άνθρωποι όσοι καθόμαστε μέχρι τα μεσάνυχτα εδώ μέσα.

Δεύτερον, κύριε Πρόεδρε, για τη συγκεκριμένη τροπολογία, εφ’ όσον και μόνο επειδή αντιλαμβάνομαι και το πρακτικό πρόβλημα ότι πρέπει να λειτουργήσει αυτή η καλώς-κακώς μεταφερόμενη Γενική Γραμματεία από το Υπουργείο Οικονομίας και Ανταγωνισμού στο Υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης –πρέπει να λειτουργήσει- γι’ αυτό και μόνο το λόγο θα δεχθώ αυτήν την αλλαγή που κάνετε. Είναι θετική.

Όμως, το θέμα εξακολουθεί να υπάρχει. Δεν μπορεί όταν μιλάμε για Τριτοβάθμια Εκπαιδευτικά Ιδρύματα, στα οποία συντρέχουν όλες οι προϋποθέσεις κατά το άρθρο 16 του Συντάγματος να είναι ισότιμα απολύτως κι αυτό αναγνωρίζουν οι νόμοι που έχουμε εμείς ψηφίσει σ’ αυτή την Αίθουσα, να έρχεται ο οποιοδήποτε παράγων της διοίκησης να φέρνει στη Βουλή, να υπογράφουν οι Υπουργοί και να ανατρέπεται αυτό που είναι βασικός κανόνας στη διοίκησης.

Εσείς, κύριε Κουτρουμάνη, προέρχεστε από τη διοίκηση. Είναι δυνατόν να έχουμε στρατηγούς, όπως είπα στον κ. Βενιζέλο, και από κάτω το ένα εικοστόν; Τέλος πάντων. Ας λειτουργήσει, λοιπόν, η Γραμματεία. Ας μείνει το θέμα αυτό. Η Κυβέρνηση να το έχει υπ’ όψιν της. Διότι, δεν πρόκειται να δεχτούμε ξανά εδώ πέρα τέτοια ανασκολόπιση ενός θεσμού.

(Στο σημείο αυτό κτυπάει προειδοποιητικά το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του κυρίου Βουλευτή)

Εγώ μεν είμαι υπερήφανος, διότι κατήργησα τα ΚΑΤΕΕ και ίδρυσα τα ΤΕΙ. Δυστυχώς, από το διάδοχό μου τον μακαρίτη τον Τρίτση, εκλεκτό μέλος του Τεχνικού Επιμελητηρίου, μέχρι τον κ. Στυλιανίδη, τον τελευταίο Υπουργός της Νέας Δημοκρατίας, ελάχιστοι από τους Υπουργούς, πλην του Γιώργου Παπανδρέου και του Φίλιππου Πετσάλνικου, σεβάστηκαν αυτή την ανάγκη της εκπαίδευσής μας, της κοινωνίας της οικονομίας μας.

Μετά την αλλαγή που κάνετε, όμως, κύριε Υπουργέ, τότε και εκεί που λέτε ότι «οι Προϊστάμενοι Διευθύνσεων και Τμημάτων θα είναι ΠΕ», εκεί θα πρέπει να προσθέσετε «ή ΤΕ», όπως προβλέπει ο βασικός νόμος που έφερε εδώ το Υπουργείο Εσωτερικών και ο κ. Ραγκούσης πράγματι, προσήρμοσε σε όλη τη Δημόσια Διοίκηση -άφησε απ’ έξω το βαθμό του Γενικού Διευθυντή- όπου τα μόρια, τα κριτήρια πλέον, δεν κάνουν διάκριση μεταξύ ΠΕ και ΤΕ. Άλλα προσόντα μπορεί να τους αξιολογήσουν.

Γι’ αυτό σας παρακαλώ πολύ στο «ΠΕ ή ΤΕ» και τα υπηρεσιακά συμβούλια θα κρίνουν ποιος ΠΕ ή ΤΕ έχει τα ανάλογα προσόντα. Τμήματα, δηλαδή, οικονομίας, που λέτε εκεί, κλάδων οικονομικών, εμπορικών κ.λπ., έχουν και τα ΤΕΙ. Από εκεί και πέρα τα υπηρεσιακά συμβούλια, όπως ξέρετε, κρίνουν προσόντα, τα ειδικότερα, τα υπηρεσιακά και τα άλλα, του καθενός. Να είμεθα λογικοί.

Ευχαριστώ πολύ, κύριε Πρόεδρε.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ευχαριστούμε, κύριε Πρόεδρε.

(EP)

(3FT)

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ: Ένα λεπτό θα ήθελα, κύριε Πρόεδρε.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κύριε Λαφαζάνη, μια στιγμή να απαντήσει ο Υπουργός σε αυτό, παρακαλώ.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Ο κ. Κουσελάς Υφυπουργός επί των Οικονομικών έχει το λόγο.

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΟΥΣΕΛΑΣ (Υφυπουργός Οικονομικών): Μία κουβέντα θέλω να πω για την απουσία του κ. Παπακωνσταντίνου. Ο Υπουργός ξέρετε πάρα πολύ καλά ότι δεν μας έχει συνηθίσει να λείπει από το Εθνικό μας Κοινοβούλιο. Τιμά το Εθνικό Κοινοβούλιο και είναι στις περισσότερες περιπτώσεις εδώ. Υπήρχαν σοβαροί λόγοι που δεν μπορούσε να είναι σήμερα εδώ, γι’ αυτό είμαι εγώ σαν καθ’ ύλην αρμόδιος Υφυπουργός. Δεν νομίζω ότι πρέπει να δημιουργείται τέτοιο θέμα, γιατί είναι ελάχιστες κυριολεκτικά οι φορές που απουσιάζει.

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ: Κύριε Υπουργέ, μη μας ψέγετε. Σας εκτιμούμε, σας αγαπούμε, αλλά ο κ. Παπακωνσταντίνου οφείλει να είναι τακτικότερα στο Κοινοβούλιο. Αντιλαμβάνομαι το βάρος των υποχρεώσεών του και το σέβομαι, να σέβεται όμως και αυτός το Κοινοβούλιο.

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Κύριε Κουτρουμάνη, έχετε το λόγο.



ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης): Θα ήθελα, κύριε Πρόεδρε, να κάνω τη διόρθωση αυτή που είπε ο κ. Κακλαμάνης, γιατί μετά την αλλαγή που έχει γίνει και στις θέσεις και στις κατηγορίες, είναι αυτονόητη η αλλαγή αυτή που πρέπει να συνοδεύσει…

ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γρηγόριος Νιώτης): Παρακαλώ να τη διαβάσετε για τα Πρακτικά όπως επαναδιατυπώνεται.

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΟΥΤΡΟΥΜΑΝΗΣ (Αναπληρωτής Υπουργός Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης): Στο τέλος της παραγράφου 5 και στην τελευταία σειρά, που αναφέρεται: «Στην παραπάνω διεύθυνση και τμήματα, προΐστανται υπάλληλοι κατηγορίας ΠΕ» και συμπληρώνεται « ή ΤΕ εμπορικών-διοικητικών».

Ανεφάρμοστα τα Π.Δ. για τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων των ΤΕΙ υποστηρίζει η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ.

Τα σχέδια Π.Δ όπως αποστέλλονται στο Σ.τ.Ε, εάν δεν αλλάξουν τα επίμαχα σημεία κατά τη διάρκεια της νομικής επεξεργασίας τους στο Σ.τ.Ε, όποτε και αν εκδοθούν δε θα μπορούν να εφαρμοστούν υποστηρίζει με ανακοίνωσή της η ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΕΝΩΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ. Ειδικότερα η ανακοίνωση έχει ως εξής:
Την Παρασκευή 3 Δεκεμβρίου 2010, στα πλαίσια του 19ου Τακτικού Συνεδρίου της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, ο Υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα Α.Ε.Ι (Πανεπιστήμια και Τ.Ε.Ι), Ι. Πανάρετος, ανακοίνωσε μονολεκτικά, χωρίς λεπτομέρειες και διευκρινίσεις, την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου για αποστολή στο Σ.τ.Ε, οχτώ σχεδίων Π.Δ τα οποία αφορούν 18 ειδικότητες Τ.Ε.Ι και δυο για ειδικότητες πανεπιστημιακών τμημάτων, για τον απαραίτητο νομικό έλεγχο, πριν την έκδοση τους.

Πράγματι, μετά από αλλεπάλληλες προσπάθειες 28 χρόνων των εκάστοτε Πολιτικών Ηγεσιών του Υπουργείου Παιδείας, συνυπογράφτηκαν τα εκκρεμή Π.Δ που αφορούν σημαντικές ειδικότητες Τμημάτων Τ.Ε.Ι.

Το Υπουργείο Παιδείας επικαλείται ήδη, με σχετική ανακοίνωση του, ότι λύνει ένα μακροχρόνιο πρόβλημα, το οποίο κρατούσε σε ομηρία χιλιάδες Πτυχιούχους των Τ.Ε.Ι, παρότι είναι γνωστό, ότι η διαδικασία για τη δημοσίευση των σχετικών Π.Δ απαιτεί αρκετούς μήνες.

Η Κυβέρνηση με την ανωτέρω απόφαση της, προφανώς με τις «διαβεβαιώσεις» της Πολιτικής Ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ η οποία εισηγήθηκε τα σχέδια στο Υπουργικό Συμβούλιο της Παρασκευής, είναι λογικό να θεωρεί ότι επιλύει ένα χρονίζον πρόβλημα με πολλαπλές οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις για χιλιάδες Πτυχιούχους Τ.Ε.Ι.

Όμως η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ, με τη μακροχρόνια εμπειρία της στα επαγγελματικά θέματα, την προειδοποιεί ότι θα διαψευστεί κατά τη διαδικασία εφαρμογής των σχετικών Π.Δ, εάν δεν υποχρεώσει την Πολιτική Ηγεσία του ΥΠΕΠΘ να τροποποιήσει τα επίμαχα σημεία των σχετικών διατάξεων που εάν παραμείνουν τινάζουν το όλο εγχείρημα της στον αέρα και εξαπατούν τους πτυχιούχους.

Υπενθυμίζουμε στην κυβέρνηση ότι το 2003 είχαν υπογραφεί από όλους τους τότε συναρμόδιους Υπουργούς της, τα αντίστοιχα σχέδια Π.Δ και τα είχε αποστείλει στο Σ.τ.Ε για επεξεργασία, τα οποία δεν παρουσίαζαν τα σημερινά προβλήματα.

Δυστυχώς η παρούσα Ηγεσία του ΥΠΕΠΘ τα αγνόησε συστηματικά και προτίμησε τα σχέδια του Σ.Α.Τ.Ε (Δεκέμβριος 2008) τα οποία όμως και αυτά κακοποίησε.

Βέβαια, κατά περίεργο τρόπο σεβάστηκε ως «κόρη οφθαλμού» το κατάπτυστο σχέδιο Π.Δ αντικατάστασης του 318 των Ταλιαδούρου – Ξανθόπουλου (2006) που, εάν εκδοθεί, δημιουργεί πρόσθετα προβλήματα για τις ειδικότητες Δ. Έργων, Ε. Υποδομής, κλπ.

Ειδικότερα ο αρμόδιος Υφυπουργός ουδέποτε συζήτησε με τις Ενώσεις των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι τα σχέδια Π.Δ. πριν την εισήγηση τους στο Υπουργικό Συμβούλιο, με αποτέλεσμα να υπάρχουν σημαντικές αντιφάσεις σε επιμέρους διατάξεις οι οποίες είτε συγκρούονται μεταξύ τους είτε είναι αντίθετες με τη νομοθεσία για τα Τ.Ε.Ι.

Η πρόβλεψη περί «διευρυμένων Επιμελητηρίων» (Τεχνικό, Γεωτεχνικό κλπ), προϋποθέτει αλλαγή της ισχύουσας νομοθεσίας για τα Επιμελητήρια αυτά. Επίσης πρέπει να ρυθμιστεί ο ρόλος, η σύνθεση του «διευρυμένου επιμελητηρίου», οι όροι και οι προϋποθέσεις λειτουργίας του καθώς και να οριστούν οι οικείες επαγγελματικές ενώσεις, οι οποίες θα οργανώνουν το επάγγελμα και θα υπερασπίζονται τα επαγγελματικά συμφέροντα των Πτυχιούχων Τ.Ε.Ι, όπως προβλέπεται από τις σχετικές Οδηγίες της Ε.Ε και το ελληνικό Σύνταγμα.

Η επίκληση από το ΥΠΕΠΘ ότι η «τελική μορφή» των σχεδίων Π.Δ εγκρίθηκε από την κοινή Συνεδρίαση Σ.Α.Τ.Ε – Σ.Α.Π.Ε είναι άνευ ουσίας καθώς δεν την απαλλάσσει από τις ευθύνες της για τις αντιφάσεις και αοριστίες των σχεδίων, τις οποίες άγνωστος σε εμάς συντάκτης με «χειρουργική επέμβαση» επέφερε σε αυτά.

Τα σχέδια Π.Δ όπως αποστέλλονται στο Σ.τ.Ε, εάν δεν αλλάξουν τα επίμαχα σημεία κατά τη διάρκεια της νομικής επεξεργασίας τους στο Σ.τ.Ε, όποτε και αν εκδοθούν δε θα μπορούν να εφαρμοστούν.

Τα επίμαχα σημεία που εντοπίσαμε κυρίως στις παρ. 2.1 (εδάφια α και β) κάθε ειδικότητας καθώς και στο άρθρο «Άδεια ασκήσεως επαγγέλματος» σε κάθε σχέδιο Π.Δ είναι: η εγγραφή σε «διευρυμένο Τεχνικό Επιμελητήριο» που θα πιστοποιεί και θα δίνει την άδεια άσκησης επαγγέλματος, χωρίς αυτό να έχει θεσμοθετηθεί καθώς και η εισαγωγή του όρου «φάσμα και όρια επιστημονικής, τεχνικής και επαγγελματικής ευθύνης», χωρίς να προβλέπεται κάτι τέτοιο από τη σχετική νομοθεσία.

Ειδικότερα στο σχέδιο Π.Δ (αντί 318) που αφορά τις ειδικότητες των Πολιτικών Μηχανικών Δομικών Έργων και Έργων Υποδομής, Τοπογράφων Μηχανικών και Μηχανικών Γεωπληροφορικής και Τοπογραφίας, εκτός των διατάξεων που αφορούν και τα υπόλοιπα σχέδια ΠΔ, επιπρόσθετα περιλαμβάνονται διατάξεις, οι οποίες μας παραπέμπουν σε βασιλικά διατάγματα και έρχονται σε ευθεία σύγκρουση με το θεσμικό πλαίσιο των Τ.Ε.Ι.

Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ ήδη έχει προετοιμάσει τις απαραίτητες κινήσεις που πρέπει να γίνουν κατά την επεξεργασία των Π.Δ από το Σ.τ.Ε με σκοπό τη διόρθωση των συγκεκριμένων διατάξεων.

Τονίζουμε για μια ακόμη φορά, ότι το πρόβλημα δεν είναι απλά να εκδοθούν κάποια Προεδρικά Διατάγματα, αλλά το περιεχόμενο τους πρέπει να εξασφαλίζει την αυτόνομη και απρόσκοπτη πρόσβαση στο επάγγελμα όπως απορρέει από την ιδιότητα του Μηχανικού, σε συνδυασμό με την αντίστοιχη ειδικότητα και το αντίστοιχο πρόγραμμα σπουδών.

Η Ε.Ε.Τ.Ε.Μ με οδηγό τις αποφάσεις του 19ου Συνεδρίου της θα δώσει τη μάχη μέχρι την πλήρη δικαίωση του Κλάδου σε συνεργασία με τους Κλαδικούς Εργασιακούς Συλλόγους της, με τις Ενώσεις Πτυχιούχων των άλλων Σχολών Τ.Ε.Ι, με τους Φοιτητικούς Συλλόγους, με την Ο.Σ.Ε.Π – Τ.Ε.Ι αλλά και με όσες Διοικήσεις Τ.Ε.Ι είναι αποφασισμένες να μας στηρίξουν έμπρακτα.

Καλούμε τα μέλη της Ε.Ε.Τ.Ε.Μ:

ü να μην παρασυρθούν από τη λεπτομερή καταγραφή των δραστηριοτήτων που εκτίθεται στα σχέδια, διότι για την εφαρμογή τους απαιτείται η σύσταση του «διευρυμένου Τεχνικού ή Γεωτεχνικού Επιμελητηρίου», άδεια άσκησης επαγγέλματος και προσδιορισμός της τεχνικής και επαγγελματικής ευθύνης,

ü να μην επαναπαυθούν και να μην παρασυρθούν από τις απόψεις που αναπτύσσονται σε διάφορες ιστοσελίδες ή δημοσιεύματα από άτομα που δε γνωρίζουν ούτε το βάθος ούτε την έκταση του προβλήματος,

ü να προσέχουν τις πηγές πληροφόρησης οι οποίες εξυπηρετούν σκοπιμότητες διαφορετικές από τα πραγματικά μας συμφέροντα και πιθανά έχουν ως στόχο να μας αποπροσανατολίσουν.



Η Ένωση, μέσω της ιστοσελίδας της, θα παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες που ανταποκρίνονται στην ουσία του προβλήματος, την κατάλληλη στιγμή.

Ο δρόμος είναι μακρύς, επίπονος και θα απαιτηθούν προσεκτικές κινήσεις

για την υπεράσπιση των δικαιωμάτων μας.





Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε: Διαφωνούν οι εκπαιδευτικοί με την πρόταση του υπ. Παιδείας για τις αλλαγές στα ΑΕΙ




Η Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. με ανακοίνωση που εξέδωσε μετάτη συνεδρίαση, εκφράζει την αντίθεσή της στο κείμενο διαβούλευσης του ΥΠΔΒΜΘ ως βάση διαλόγου για
 την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, κείμενο  το οποίο κατατίθεται μέσα σε ένα γενικότερο πλαίσιο αρνητικών εξελίξεων, όπως εκφράζονται ήδη με την περικοπή των μισθολογικών, ασφαλιστικών και εργασιακών δικαιωμάτων, καθώς και  των δαπανών για την παιδεία.
Θεωρεί ότι το κείμενο διαβούλευσης δεν απαντά στα σημερινά προβλήματα της Τριτοβάθμιας Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και επιχειρεί να καταργήσει το δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα των ιδρυμάτων, ενώ παράλληλα παραβιάζει βασικές ακαδημαϊκές αρχές.
Η Γ. Σ. του Σ.Ε.Π. της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. διαφωνεί με τον προτεινόμενο από το ΥΠΔΒΜΘ τρόπο διοίκησης, χρηματοδότησης των Ανώτατων Ιδρυμάτων, εισαγωγής των σπουδαστών και την κατάργηση του ενιαίου πτυχίου.
Τέλος, εκφράζει την ανησυχία της διότι το κείμενο διαβούλευσης δεν αναφέρεται καθόλου στην Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., Σχολή η οποία επί 50έτη διαδραματίζει καίριο ρόλο στην τεχνολογική και παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών.
Όσον αφορά στο μέλλον της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε., η  Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Εκπαιδευτικού Προσωπικού αποφασίζει και προτείνει:
  • Την αυτοδυναμία και αυτοδιοίκησή της.
  • Τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της μέσα από επαρκή χρηματοδότηση.
  • Τη  διατήρηση του παράλληλου τεχνολογικού και παιδαγωγικού χαρακτήρα της Σχολής.
  • Την κατοχύρωση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των αποφοίτων της.
  • Τον εμπλουτισμό και την ανάπτυξη της Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. με νέες ειδικότητες.
Τη δημιουργία προϋποθέσεων μεταπτυχιακών και διδακτορικών σπουδών

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΤΩΝ ΑΠΟΔΕΙΞΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ 2011

Με ηλεκτρονικό τρόπο θα γίνεται από τις αρχές του επόμενου έτους η καταγραφή των αποδείξεων, καθώς το υπουργείο Οικονομικών προωθεί την χρήση της φοροκάρτας.Σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», την τρέχουσα περίοδο υπουργείο Οικονοµικών και Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων οριστικοποιούν τις τελευταίες λεπτοµέρειες για την έκδοση και τα κίνητρα χρήσης της φοροκάρτας, ώστε να κάνει πρεµιέρα από τις αρχές του έτους...

Η φοροκάρτα θα απαλλάξει τους καταναλωτές από το «χαρτοβασίλειο» της συλλογής αποδείξεων και θα δώσει τη δυνατότητα στους ελεγκτικούς µηχανισµούς να έχουν άµεση εικόνα του τζίρου των επιχειρήσεων και του ΦΠΑ που θα πρέπει να αποδώσουν.Από απόφαση του υπουργείου Οικονοµικών που εκδόθηκε χθες, πάντως, προκύπτουν µε σαφήνεια τόσο τα χαρακτηριστικά ανωνυµίας της φοροκάρτας όσο και οι εναλλακτικές επιλογές ενεργοποίησής της.
Μετά τις ενστάσεις που προκάλεσαν οι αρχικές σκέψεις του υπουργείου Οικονοµικών για αναγραφή του ονοµατεπώνυµου του φορολογουµένου και του Αριθµού Φορολογικού Μητρώου στην επιφάνεια της φοροκάρτας, τελικά δεν θα αναγράφεται κανένα προσωπικό δεδοµένο. Στην µπροστινή όψη της θα φέρει το λογότυπο του υπουργείου Οικονοµικών και της τράπεζας που την εκδίδει αλλά και έναν κωδικό µε 19 ψηφία. Στην πίσω όψη της θα φέρει µια µαγνητική ταινία.
Μέσω της τράπεζας επιλογής του κάθε φορολογουμένου, η προµήθεια της φοροκάρτας θα είναι χωρίς κόστος. Προκειµένου να χρησιµοποιηθεί η κάρτα θα πρέπει να γίνει αντιστοίχισή της µε τον Αριθµό Φορολογικού Μητρώου του φορολογουµένου, ώστε το υπουργείο Οικονοµικών να ξέρει σε ποιον κάτοχο αντιστοιχεί για να µπορεί στη συνέχεια να συνδέσει την αξία των αποδείξεων που έχουν καταγραφεί µε το αφορολόγητο. Η ενεργοποίηση θα µπορεί να γίνει µε δύο εναλλακτικές αλλά και µε τη βοήθεια των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών.Ο φορολογούµενους, αν είναι χρήστης των υπηρεσιών taxisnet, µπαίνει στην ιστοσελίδα της ΓΓΠΣ και µε τους προσωπικούς του αριθµούς, σε ειδική εφαρµογή που θα δηµιουργηθεί, ταυτίζει την κάρτα µε τον ΑΦΜ του. Εναλλακτικά θα πρέπει να αποστείλει µέσω SMS από το κινητό του τηλέφωνο τόσο τον 19ψήφιο κωδικό της κάρτας όσο και τον ΑΦΜ του σε ειδικό πενταψήφιο αριθµό που θα ανακοινωθεί.
Το υπουργείο Οικονοµικών ανέθεσε σε ιδιωτική εταιρεία το έργο της αντιστοίχισης κάρτας και ΑΦΜ. Το κόστος ανά SMS για τον φορολογούµενο θα είναι 9 λεπτά συν ΦΠΑ. Στέλνοντας αυτά τα στοιχεία, ο φορολογούµενος µέσα στα επόµενα 15 δευτερόλεπτα – όπως απορρέει από τη σύµβαση – θα έχει λάβει ενηµερωτικό µήνυµα για την επιτυχία ή µη της αντιστοίχισης και την ενεργοποίηση της κάρτας. Η εταιρεία, από την πλευρά της, θα στείλει τα δεδοµένα στη Γενική Γραµµατεία Πληροφοριακών Συστηµάτων.Με κάθε συναλλαγή, είτε µε µετρητά είτε µε τη χρήση πιστωτικών και χρεωστικών καρτών, οι φορολογούµενοι απλώς θα δίνουν στους καταστηµατάρχες την κάρτα τους για να την περάσουν από τα µηχανήµατα POS που χρησιµοποιούνται και σήµερα για τις πιστωτικές κάρτες.Με το πέρασµα αυτό, η συναλλαγή θα καταγράφεται από τις τράπεζες οι οποίες επί της ουσίας θα έχουν µε τον τρόπο αυτό καλύτερη ενηµέρωση για τον τζίρο των επιχειρήσεων µε τις οποίες συνεργάζονται αλλά δεν θα έχουν καµία πληροφορία για τον φορολογούµενο που έκανε τη συναλλαγή. Θα βλέπουν ότι σε µια συγκεκριµένη ηµεροµηνία ο χρήστης µε αριθµό κάρτας Χ αγόρασε για παράδειγµα ένα προϊόν αξίας 50 ευρώ από τη συγκεκριµένη επιχείρηση.Στο τέλος κάθε µήνα οι τράπεζες θα δίνουν µια αναλυτική κατάσταση συναλλαγών στη ΓΓΠΣ, η οποία αφενός θα περνά τις αποδείξεις στον «λογαριασµό» αφορολογήτου του κάθε φορολογουµένου και, αφετέρου, θα µπορεί να έχει άµεση εικόνα για τον τζίρο των επιτηδευµατιών και τον ΦΠΑ που οφείλουν.