Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

ΣΤΟ ΕΛΕΟΣ ΤΩΝ ΔΙΑΔΗΛΩΣΕΩΝ ΛΙΒΥΗ, ΜΠΑΧΡΕΙΝ, ΥΕΜΕΝΗ ΚΑΙ ΙΡΑΝ


Η Λιβύη προστίθεται τελευταία στον κατάλογο των χωρών στις οποίες εξαπλώνεται το κύμα των αντικυβερνητικών διαδηλώσεων. Την ίδια ώρα αντικυβερνητικές κινητοποιήσεις πραγματοποιούνται στην Υεμένη, για πέμπτη μέρα, όπως και στο Μπαχρέιν, για τρίτη συνεχή μέρα. Στο Ιράν ο αντικαθεστωτικός πυρετός συνεχίζεται και σήμερα εκδηλώνεται με συγκρούσεις διαδηλωτών υπέρ και κατά της κυβέρνησης...


Στη Λιβύη...

Στη Λιβύη εκατοντάδες άνθρωποι συγκρούστηκαν με την αστυνομία και υποστηρικτές της κυβέρνησης στην πόλη Βεγγάζη, στα ανατολικά, σε απόσταση περίπου 1.000 χλμ από την πρωτεύουσα Τρίπολη. Τουλάχιστον 38 μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο. Οι περισσότεροι από αυτούς είναι μέλη των δυνάμεων ασφάλειας.

Οι διαδηλωτές ήταν οργισμένοι για τη σύλληψη του δικηγόρου Φετχί Ταρμπέλ και ζητούσαν την απελευθέρωσή του. Ο Ταρμπέλ εκπροσωπεί συγγενείς περισσοτέρων από 1.000 ανθρώπων που, ως κρατούμενοι το 1996, είχαν πέσει θύματα της στυγνής επίθεσης των δυνάμεων ασφαλείας στη φυλακή Αμπού Σαλίμ.
Σε μια αντίδραση που προφανώς συνδέεται με την αναταραχή στη Βεγγάζη, η Τρίπολη εμφανίστηκε έτοιμη να απελευθερώσει 110 μέλη απαγορευμένης ισλαμιστικής οργάνωσης από την ίδια φυλακή αργότερα σήμερα.

Ο συνταγματάρχης Μοαμάρ Καντάφι κρατά το τιμόνι της Λιβύης από το πραξικόπημα του 1969. Αρκετές από τις διαδηλώσεις στη Λιβύη άρχισαν όταν αντιπολιτευόμενες οργανώσεις από το εξωτερικό ζήτησαν την ανατροπή του καθώς και την απομάκρυνση από την εξουσία του πρωθυπουργού Μπαγκντάντι αλ Μαχμούντι. Ωστόσο, τις τελευταίες ώρες, έγιναν και αρκετές διαδηλώσεις υπέρ του Καντάφι.
Στο Ιράν, νέες συγκρούσεις ξέσπασαν στην Τεχεράνη στη διάρκεια κηδείας ενός από τα (δύο) θύματα των αντικαθεστωτικών διαδηλώσεων της Δευτέρας.

Σύμφωνα με τις αρχές, οι συμπλοκές ξέσπασαν μεταξύ υποστηρικτών και αντιπάλων της κυβέρνησης. Ο ιρανός πρόεδρος Μαχμούντ Αχμαντινετζάντ τόνισε, μεταξύ άλλων, ότι οι αντικυβερνητικές διαδηλώσεις στο Ιράν δεν θα έχουν αποτέλεσμα ενώ τη στήριξή του προσέφερε ο αμερικανός πρόεδρος Μπαράκ Ομπάμα. Οι διαδηλώσεις στην Τεχεράνη ήταν οι πρώτες που πραγματοποιήθηκαν με αφορμή τις λαϊκές εξεγέρσεις σε Αίγυπτο και Τυνησία και από το Φεβρουάριο του 2010 στο Ιράν.

Στο Μπαχρέιν, πάνω από 1.000 άνθρωποι, ορισμένοι από τους οποίους χτυπούσαν τις γροθιές τους στο στήθος, κήδευσαν το ένα από τα δύο θύματα των επεισοδίων με τις δυνάμεις ασφάλειας. «Ο κόσμος νιώθει ότι τώρα υπάρχει η δυναμική, ότι τώρα μπορούν να καταφέρουν κάτι», δήλωσε ο 28χρονος Χολούντ, ο οποίος παραβρέθηκε στην κηδεία. «Δεν θέλουν την οικογένεια που έχει την εξουσία», πρόσθεσε.

Στο μικρό νησί, στα ανοιχτά της Σαουδικής Αραβίας, οι πολίτες είναι στην πλειονότητά τους Σιίτες αλλά ο βασιλιάς Χαμάντ μπιν Ισα αλ Χαλίφα Σουνίτης- ανήκουν δηλαδή στις δύο βασικές υποδιαιρέσεις του Ισλάμ. Οι διαδηλωτές διαμαρτύρονται για φτώχεια, χαμηλούς μισθούς και διακρίσεις.
Τέλος στην Υεμένη, για πέμπτη μέρα συνεχίζονται οι διαδηλώσεις των πολιτών που ζητούν την παραίτηση του προέδρου Αλί Αμπντουλάχ Σάλεχ. Οι δυνάμεις ασφάλειας χρησιμοποίησαν αντλίες νερού για να διαλύσουν το συγκεντρωμένο πλήθος ενώ έγιναν και συγκρούσεις διαδηλωτών με υποστηρικτές της κυβέρνησης. Σύμφωνα με πληροφορίες τουλάχιστον δύο άνθρωποι σκοτώθηκαν και αρκετοί τραυματίστηκαν.


Ο Σάλεχ μετρά σχεδόν 32 χρόνια στην εξουσία και έχει πει ότι δεν θέλει να παραμείνει πέραν του 2013, όμως οι επικριτές του ζητούν άμεση αλλαγή.
στις 23:10

ΔΗΜΟΣ ΖΩΓΡΑΦΟΥ: Προκήρυξη Επιλογής Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης

 Ο Δήμαρχος είναι συμπαραστάτης του δημότη. Κακώς ο Καλικράτης επιβάλει το θεσμό. Για το Δήμο μας, αν υπήρχε το δικαίωμα της πρότασης, θα πρότεινα τη θέση να πάρει ο ίδιος ο Δήμαρχος, ή ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Π. Χριστάς ( ΝΑ μη επιβαρυνθεί και ο Δήμος με μια επιπλέον υψηλή δαπάνη μισθοδοσίας!!!).   Αν υπάρχει κόλλημα, λόγω αξιώματος,  ο Γιώργος Κρητικός, ο Αντώνης Πέτας, η Ελένη Σφήκα, ο  Θόδωρος Σφήκας , θα ήταν κατά την άποψή μου μια καλή επιλογή

Στις 18/02/2011 κατά την τακτική συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Ζωγράφου και ώρα 20:00 θα προχωρήσει στην εκλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη/ Επιχείρησης βάσει των άρθρων 77, 14 και 93 του Ν. 3852/2010, καθώς και της Εγκύκλιου 59/74896/30-12-2010 του ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ

Για το θεσμό: «Συμπαραστάτης του Δημότη/Επιχείρησης»
Ο Δήμαρχος Ζωγράφου, αφού έλαβε υπόψη του το άρθρο 77 του Ν. 3852/2010, γνωστοποιεί προς κάθε ενδιαφερόμενο ότι το Δημοτικό Συμβούλιο Ζωγράφου, κατά την συνεδρίασή του στις 18 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 20:00, θα προβεί στην επιλογή του Συμπαραστάτη του Δημότη και της Επιχείρησης.
Οι προϋποθέσεις, ο ρόλος, οι αρμοδιότητες, τα καθήκοντα, τα ασφαλιστικά θέματα,καθώς και τα κωλύματα ή ασυμβίβαστα, του Συμπαραστάτη του Δημότη/Επιχείρησης, προβλέπονται στα άρθρα 77, 14 και 93 του ως άνω νόμου καθώς και στην Εγκύκλιο 59/74896/30-12-2010 του ΥΠ.ΕΣ.Α.Η.Δ. Η θητεία του συμπαραστάτη ακολουθεί τη θητεία των δημοτικών αρχών.
Η επιλογή του προσώπου, εγνωσμένου κύρους και εμπειρίας, που θα στελεχώσει το γραφείο του θεσμού αυτού, θα γίνει απ’ ευθείας από το Δημοτικό Συμβούλιο με μυστική ψηφοφορία και με πλειοψηφία των δύο τρίτων (2/3) του συνόλου των μελών του.

Καλείται κάθε ενδιαφερόμενος αφού ενημερωθεί από τις παραπάνω διατάξεις, να υποβάλει απ’ ευθείας προς το Δημοτικό Συμβούλιο, δια του Προεδρείου, κατά την έναρξη της συνεδρίασης (18 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 20:00) δήλωση καθώς και κάθε άλλο στοιχείο κατά την κρίση του, που θα βοηθήσει τη διαδικασία επιλογής, για την κάλυψη της εν λόγω θέσης.

Πληροφορίες παρέχονται τις εργάσιμες ημέρες και ώρες από το γραφείο της Γραμματείας του Δημοτικού Συμβουλίου.Η παρούσα να αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Δήμου Ζωγράφου

16 Φεβρουαρίου 1964: Ο Γεώργιος Παπανδρέου και η Ένωση Κέντρου κερδίζουν τις εκλογές με ποσοστό 52,8%.

“Κοινωνικαί μεταρρυθμίσεις, αι οποίαι, εν ονόματι του δόγματος, θα ελλατώσουν την παραγωγήν, είναι μεταρρυθμίσεις εχθρικαί προς τον Λαόν.

Διότι δίκαια διανομή ηλαττωμένου εθνικού εισοδήματος δεν σημαίνει εξυψώσιν της ευημερίας, σημαίνει εξίσωσιν της αθλιώτητος”


Οι τελευταίες εκλογές πριν από τη Δικτατορία, που αποτέλεσαν θρίαμβο για την Ένωση Κέντρου και τον αρχηγό της Γεώργιο Παπανδρέου με το 52,7% των ψήφων και 180 έδρες. Ακολούθησαν ο Συνασπισμός ΕΡΕ και Κόμματος Προοδευτικών υπό τους Παναγιώτη Κανελλόπουλο και Σπυρίδωνα Μαρκεζίνη (35, 26% και 112 έδρες) και η ΕΔΑ με αρχηγό τον Ιωάννη Πασσαλίδη (11,80% και 20 έδρες). 3 έδρες κατέλαβαν ανεξάρτητοι υποψήφιοι.

ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ Γ.Γ. ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΘΑΛΑΣΣΙΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ

Τα λέγαμε για αυτόν τον κύριο opengov.gr!!!!
ΖΗΤΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ Ο ΔΙΑΜΑΝΤΙΔΗΣ
ΔΕΝ ΠΑΡΑΙΤΕΙΤΑΙ Ο Γ.Γ. ΛΟΓΩ OPENGOV!
Κυβερνητικό θέμα προέκυψε πριν από λίγο, με τον Υπουργείο Θαλασσίων Υποθέσεων Γ. Διαμαντίδη να ζητά την παραίτηση του Γ.Γ. του συγκεκριμένου υπουργείου Γ. Βλάχο. Ο υπουργός κάνει λόγο για ασυμφωνία πολιτικών. Όμως, ο Γενικός Γραμματέας του...
υπουργείου δεν παραιτείται επικαλούμενος ότι κατέλαβε την θέση μέσω opengov! Όπως πληροφορήθηκε το Fimotro, η υπόθεση έφτασε στο Μαξίμου και αναμένεται ίσως και εντός της ημέρας, παρέμβαση του πρωθυπουργού.

Αλβανία: ΑΡΣΗ ΤΗΣ ΑΣΥΛΙΑΣ ΤΟΥ ΙΛΙΡ ΜΕΤΑ


Mια χαρά τον βρίσκω για υπουργό στην Ελλάδα
Η Βουλή της Αλβανίας, με 128 ψήφους υπέρ και 2 κατά, ενέκρινε την άρση της ασυλίας του βουλευτή και πρώην αντιπροέδρου της αλβανικής κυβέρνησης, Ιλίρ Μέτα, ο οποίος αντιμετωπίζει κατηγορίες για διαφθορά. Το αίτημα για την άρση της βουλευτικής ασυλίας του Ιλίρ Μέτα κατατέθηκε από την εισαγγελία, η οποία ζήτησε εξουσιοδότηση για να ξεκινήσει έρευνες σε βάρος του. Οι εκπρόσωποι της πλειοψηφίας και της αντιπολίτευσης στη Βουλή στήριξαν ομόφωνα το αίτημα της εισαγγελίας, σύμφωνα με έκθεση που παρουσιάστηκε από την Επιτροπή Κανόνων.
Ο Ιλίρ Μέτα παραιτήθηκε στις 14 Ιανουαρίου από υπουργός Οικονομίας και Εμπορίου και αντιπρόεδρος της κυβέρνησης, έπειτα από την προβολή σε τηλεοπτικό σταθμό βίντεο, στο οποίο εμφανιζόταν να επιχειρεί να επηρεάσει κυβερνητικό διαγωνισμό.
Ο κ. Μέτα, ο οποίος δήλωσε ότι παραιτήθηκε για να διευκολύνει την διερεύνηση της υπόθεσης, υποστηρίζει ότι οι κατηγορίες είναι χαλκευμένες από το αντιπολιτευόμενο Σοσιαλιστικό Κόμμα.
στις 19:54

ΤΟ ΝΕΟ ΣΥΝΤΑΞΙΟΔΟΤΙΚΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ(νόμος 3865/2010)


1-Αυξάνονται εντός τριετίας τα κατά περίπτωση ισχύοντα για τους δημοσίους υπαλλήλους και τους εξομοιούμενους μ’ αυτούς όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση. Αυτο σημαινει επιβαρυνση εως και 15 ετη.

2- Εξισώνονται από 1-1-2011 οι άνδρες και οι γυναίκες, που τελούν υπό τις ίδιες συνθήκες προσωπικής-οικογενειακής κατάστασης, ως προς τις προϋποθέσειςκαι τα ηλικιακά όρια συνταξιοδότησης, 3-Καθιερώνεται ως ημερομηνία ενηλικίωσης των παιδιών η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο συμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίαςτους,

4-Ορίζεται ότι οι ρυθμίσεις του νέου ασφαλιστικού νόμου (Ν. 3865/2010) δεν έχουν εφαρμογή για τους υπαλλήλους που θεμελίωσαν συνταξιοδοτικό δικαίωμα (με βάση ταισχύοντα κατά περίπτωση) μέχρι την 31-12-2010, τόσο ως προς τις προϋποθέσεις και τα ηλικιακά όρια για τη συνταξιοδότησή τους, όσο και ως προς τον τρόπο υπολογισμού τηςσύνταξής τους.

5- Θεσπίζεται για πρώτη φορά στη συνταξιοδοτική νομοθεσία του δημοσίου η δυνατότητα αναγνώρισης ως συντάξιμου με εξαγορά χρόνουγια κάθε παιδί, που χρησιμεύει για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικούδικαιώματος του/τηςυπαλλήλου καθώς και για την προσαύξηση της σύνταξης.

6. Εντάσσονται στο ΙΚΑ ολοι οι προσλαμβανόμενοι απο 1.1.2011 στο δημοσιο, υπαλληλο

ΠΟΙΟΙ ΘΙΓΟΝΤΑΙ:

1-Οι ανδρες και γυναίκες που δεν είχαν έως τα τέλη του 2010 τουλάχιστον 25ετία και «χάνουν» δικαίωμα συνταξιοδότησης με 35ετία (αυξάνεται στα 40 έτη με ηλικία το 60ό).

2-Οι γυναίκες με ανήλικα παιδιά ή με 3 παιδιά (στα 52 το 2011 ενώ δεν είχαν όριο ηλικίας για συνταξιοδότηση, στα 55 το 2012 και στα 65 το 2013). Θίγονται και όσες δεν έχουν παιδιά (αυξάνεται το 2013 στο 60ό από το 55ο το όριο ηλικίας για πρόωρη συνταξιοδότηση).

3-Οι γυναίκες – ασφαλισμένες στα βαρέα και ανθυγιεινά ( το όριο ηλικίας αυξάνεται από τα 53, στα 54 το 2011, στα 56 το 2012 και στα 58 το 2013).

4-Οι γονείς αναπήρων (το ποσοστό ανικανότητας που πρέπει να φέρει το ανίκανο παιδί για να τύχει ο γονέας ευνοϊκότερης συνταξιοδοτικής μεταχείρισης, αυξάνεται από 50% σε 67% με την πρόσθετη προϋπόθεση «η ανικανότητα να συνεπάγεται την αδυναμία άσκησης κάθε βιοποριστικού επαγγέλματος»).

5-Οσους ήλπιζαν να κερδίσουν συνταξιοδοτικά αναγνωρίζοντας τα χρόνια σπουδών ώστε να θεμελιώσουν το 2010 δικαίωμα (η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με την αναγνώριση – προσμέτρηση ετών σπουδών σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να ανατρέχει πριν από την 01-01-2011).

ΟΙ ΚΕΡΔΙΣΜΕΝΟΙ:

1-Δεν θίγονται, όσοι έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα έως τις 31/12/2010 (κατά βάση την 25ετία) ούτε από τις αυξήσεις των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης που ξεκίνησαν την 1/1/2011 και ολοκληρώνονται την 1/1/2013 ούτε και από τις μειώσεις των συντάξεων τις οποίες προβλέπει ο νέος νόμος (αλλαγή του τρόπου υπολογισμού με μείωση του ποσοστού αναπλήρωσης και αύξηση της ποινής, μείωση από το 4,5% σε 6% κάθε χρόνο, σε περίπτωση πρόωρης συνταξιοδότησης). Η κατηγορία αυτή των ασφαλισμένων «χάνει», ωστόσο, αρκετές «ευνοϊκές» ρυθμίσεις (π.χ. τις αναγνωρίσεις 4 – 7 πλασματικών ετών) που δίνονται, ως «αντίβαρο» για τις παραπάνω ανατροπές, σε όσους δεν είχαν θεμελιώσει με τη λήξη του 2010 συνταξιοδοτικό δικαίωμα και, με το νέο νόμο, επιβαρύνονται με 5 έως και 15 επιπλέον χρόνια εργασίας.

2-Ανδρες με 3 παιδιά (αποκτούν για 2 χρόνια δικαίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης, με τους όρους που ισχύουν για τις γυναίκες είτε είχαν θεμελιώσει είτε όχι συνταξιοδοτικό δικαίωμα στο τέλος του 2010) με ανήλικο (εφόσον θεμελιώνουν το 2011 και το 2012 δικαίωμα, μπορούν να συνταξιοδοτηθούν στα 52 και στα 55 αντίστοιχα) ή με ανάπηρα μέλη οικογενείας (συνταξιοδοτούνται στα 50 αντί 65). Οι άνδρες αποκτούν, ακόμη και αν δεν έχουν παιδί, δικαίωμα πρόωρης συνταξιοδότησης με 25ετία στα 56 (από 60) το 2011 και στα 58 (από 60) το 2012.

3-Εκπαιδευτικοι άνδρες και γυναίκες, Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης που διατηρούν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης με 30 έτη υπηρεσίας και 55 ετών ή 30 έτη υπηρεσίας και 60 ετών για όσους έχουν διορισθεί πριν ή μετά την 1-1-1983, αντίστοιχα εφόσον είχαν συμπληρώσει έως τις 31/12/2010 την 25ετία. Οι ευνοϊκές αυτές διατάξεις παύουν να ισχύουν για όσους και όσες θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1-1-2011.

4-Οφελος θα έχει σημαντική μερίδα γυναικών που για λίγους μήνες ή λίγες ημέρες έχασαν το δικαίωμα να συνταξιοδοτηθούν ως μητέρες ανηλίκων τέκνων (με μειωμένο ηλικιακό όριο) επειδή η ενηλικίωση του παιδιού τους με βάση την ημερομηνία γέννησης είχε προηγηθεί του χρόνου θεμελίωσης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος (ως ημερομηνία ενηλικίωσης των παιδιών ορίζεται, πλέον, η 31η Δεκεμβρίου του έτους κατά το οποίο συμπληρώνουν το 18ο έτος της ηλικίας τους).

5-Ανδρες και γυναίκες με παιδιά που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από την 1/1/2011 και μπορούν να αναγνωρίσουν ο καθένας έως και 5 χρόνια ως συντάξιμο (1 για το πρώτο παιδί, 2 για το δεύτερο και άλλα 2 για το τρίτο) επιπλέον των άλλων πλασματικών χρόνων (σπουδών, ανεργίας, κενών ασφάλισης, εκπαιδευτικής άδειας κ.ά.). Η αναγνώριση είναι με εξαγορά (6,67% των συντάξιμων αποδοχών κάθε μήνα) για κάθε παιδί, ενώ θα μπορούν και οι δύο να ασκήσουν το δικαίωμα.

ΕΞΙΣΩΣΗ ΟΡΙΩΝ ΗΛΙΚΙΑΣ ΑΝΔΡΩΝ-ΓΥΝΑΙΚΩΝ: Στο πλαίσιο της εξίσωσης των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης ανδρών και γυναικών, παρέχεται η δυνατότητα και στους άνδρες υπαλλήλους που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα από 01-01-2011 και μετά, έχοντας κατά το χρόνο της θεμελίωσης ανήλικο παιδί να συνταξιοδοτούνται με το ίδιο ηλικιακό όριο που ισχύει και για τις γυναίκες υπαλλήλους μητέρες ανηλίκων παιδιών. Έτσι και για τους άνδρες και για τις γυναίκες υπαλλήλους που συμπληρώνουν 25ετή συντάξιμη υπηρεσία ή 25ετή ασφάλιση κατά περίπτωση το 2011 και κατά τον «κρίσιμο» αυτό χρόνο έχουν ανήλικο παιδί, η καταβολή της σύνταξης θα είναι δυνατή με τηνσυμπλήρωση του 52ου έτους της ηλικίας τους, ενώ για όσους συμπληρώνουν την ως άνω 25ετία το 2012, η καταβολή της σύνταξης θα είναι δυνατή με την συμπλήρωση του 55ουέτους της ηλικίας τους. Για όσους θα συμπληρώσουν την 25ετία από 01-01-2013 και μετά, σταματά πλέον η ευνοϊκότερη συνταξιοδοτική μεταχείριση των ανδρών και γυναικών υπαλλήλων με ανήλικα παιδιά, σε σχέση με τους υπόλοιπους υπαλλήλους και ορίζεται το 65ο έτος της ηλικίας ως ενιαίο όριο ηλικίας για την συνταξιοδότηση. Επισημαίνεται, ότι οι ισχύουσες από 01-01-2011 διατάξεις που προβλέπουν την εξίσωση των ανδρών και γυναικών υπαλλήλων με ανήλικα παιδιά ως προς τα όρια ηλικίας για τη συνταξιοδότηση, δεν έχουν εφαρμογή για όσους έχουν θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα (συμπλήρωση 25ετούς συντάξιμης υπηρεσίας/ασφάλισης κατά περίπτωση) μέχρι31-12-2010. Έτσι, για άνδρα υπάλληλο πατέρα ανήλικου παιδιού που κατά την 31-12-2010 είχεσυμπληρώσει 25ετή συντάξιμη υπηρεσία/ασφάλιση, άρα είχε θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μέχρι την 31-12-2010, εφόσον αποχωρήσει από την υπηρεσία (με παραίτηση), τοόριο ηλικίας για την καταβολή της σύνταξής του θα εξακολουθήσει να είναι εκείνο που ίσχυε πριν την εξίσωση ανδρών και γυναικών με ανήλικα παιδιά, ήτοι το 65ο.

ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ: Για πρώτη φορά στη συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου θεσπίζεται η αναγνώριση συντάξιμου χρόνου για κάθε παιδί. Ο χρόνος αυτός ανέρχεται σε ένα έτος για το πρώτο παιδί, σε δύο επί πλέον έτη για το δεύτερο παιδί και σε δύο έτη για το τρίτο παιδί. Από το τέταρτο παιδί και πάνω δεν αναγνωρίζεται πλασματικός χρόνος. Σε κάθε περίπτωση η αναγνώριση του ανωτέρω χρόνου δεν αφορά υπαλλήλους που έχουν αποχωρήσει από την υπηρεσία πριν την 21/7/2010 (ημερομηνία έναρξης ισχύος των σχετικών διατάξεων). Αν και ο εν λόγω χρόνος αναφέρεται στις σχετικές διατάξεις ως «πλασματικός» λογίζεται ισοδύναμος με τις λοιπές θεμελιωτικές συντάξιμες υπηρεσίες

Διευκρινίσεις:

α) Η αναγνώριση πλασματικού χρόνου αφορά παιδιά που βρίσκονται εν ζωή.

β) Ο χρόνος αυτός λαμβάνεται υπόψη για τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος και για την προσαύξηση της σύνταξης με την προϋπόθεση να έχει συμπληρώσει ο/η υπάλληλος 15ετή πραγματική δημόσια υπηρεσία.

γ) Το δικαίωμα αναγνώρισης του χρόνου αυτού μπορεί να ασκηθεί και από τους δύο γονείς, αφού από καμιά διάταξη του νόμου δεν περιορίζεται η άσκηση του δικαιώματος σε έναν από τους δύο γονείς. Το αντίθετο θα συνιστούσε παραβίαση της συνταγματικής αρχής της ισότητας αφού θα επεφύλασσε διαφορετική μεταχείριση έναντι του νόμου σε πρόσωπα που τελούν υπό τις ίδιες συνθήκες.

Υπενθυμίζουμε ότι παρόμοια «διάκριση» των συζύγων στο παρελθόν για το οικογενειακό επίδομα που αποτελεί «παρακολούθημα» της σύνταξης και όχι «κύρια» παροχή κρίθηκε ως αντισυνταγματική θέτοντας σε δικαστικές περιπέτειες επί μακρόν όλη τη Δημόσια Διοίκηση και τους ενδιαφερόμενους.

δ) Σε περίπτωση που ο γονέας έχει χρόνο ασφάλισης και σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης ο πλασματικός χρόνος για παιδί ή για παιδιά αναγνωρίζεται ως συντάξιμος σε έναν μόνο φορέα κατ΄ επιλογή.

ε) Ο χρόνος παιδιών μπορεί μεν να συνιστά, εφόσον αναγνωρισθεί, συντάξιμο χρόνο/χρόνο ασφάλισης, επειδή όμως δεν είναι χρόνος ασφάλισης που αντιστοιχεί σε χρόνο υπηρεσίας (ημέρες εργασίας/ασφάλισης) δεν συνυπολογίζεται στην απαιτούμενη 5ετία τακτικού – μονίμου υπαλλήλου (1500ημέρες εργασίας/ασφάλισης) που πρέπει να έχει συμπληρωθεί στις περιπτώσεις όπου το Δημόσιο ως απονέμων φορέας εφαρμόζει τις διατάξεις περί διαδοχικής ασφάλισης.

στ) Ο αναγνωριζόμενος πλασματικός χρόνος για τα παιδιά, όσον αφορά τη θεμελίωση του συνταξιοδοτικού δικαιώματος, με ό,τι αυτό συνεπάγεται, αντιμετωπίζεται συνταξιοδοτικά με τον ίδιο τρόπο που αντιμετωπίζεται για τους άνδρες υπαλλήλους ο χρόνος της στρατιωτικής θητείας (με διαφοροποίηση μόνο ως προς την καταβολή εισφοράς εξαγοράς του χρόνου αυτού).

ζ) Ο/η υπάλληλος μπορεί να αναγνωρίσει και μέρος του συνολικού χρόνου που δικαιούνται να αναγνωρίσει (σε μήνες).

η) Μετά την εκτέλεση της σχετικής αναγνωριστικής πράξης από την αρμόδια Διεύθυνση Συντάξεων, η πράξη αυτή δεν ανακαλείται ούτε τροποποιείται ως προς τον αναγνωριζόμενο με αυτή χρόνο. Μπορεί πάντως ο/η υπάλληλος που έχει αναγνωρίσει μέρος του συνολικού χρόνου που δικαιούται, να ζητήσει με νέα αίτησή του την αναγνώριση του επί πλέον χρόνου που επιθυμεί.

-Για πρώτη φορά στην συνταξιοδοτική νομοθεσία του Δημοσίου θεσπίζεται η αναγνώριση ως συνταξίμων των ετών σπουδών για την απόκτηση του πρώτου πτυχίου. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται μόνο στους υπαλλήλους που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1/1/2011 και αφορά τόσο τους «παλαιούς» όσο και τους «νέους» ασφαλισμένους.

Διευκρινίσεις:

α) Η θεμελίωση συνταξιοδοτικού δικαιώματος με την αναγνώριση/προσμέτρηση ετών σπουδών σε καμιά περίπτωση δεν ανατρέχει πριν την 1/1/2011.

β) Ο αναγνωριζόμενος χρόνος σπουδών δεν επηρεάζει σε καμιά περίπτωση την μισθολογική εξέλιξη του υπαλλήλου αφού δεν συνιστά πραγματική δημόσια υπηρεσία.

γ) Χρόνος σπουδών που συμπίπτει με συντάξιμο χρόνο/χρόνο ασφάλισης δεν μπορεί να αναγνωρισθεί συντάξιμος με βάση τις διατάξεις του άρθρου αυτού, δηλ. υπάλληλος ο/η οποίος/α απέκτησε το πτυχίο κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας/εργασίας του/της, με ασφάλιση, μπορεί να αναγνωρίσει μόνο εκείνο το χρόνο από τις σπουδές του/της που δεν συμπίπτει με το χρόνο εργασίας/ασφάλισής του/της.

δ) Απαραίτητη προϋπόθεση για να προβεί ο/η υπάλληλος σε αναγνώριση ως συντάξιμων των ετών σπουδών είναι να έχει συμπληρώσει υπηρεσία 12 ετών (όχι κατ΄ ανάγκη δημόσια).

ε) Ως χρόνος σπουδών λογίζεται αυτός που προβλέπεται από τον οργανισμό ή από τη νομοθεσία που διέπει την λειτουργία της κάθε Σχολής κατά το χρόνο της αποφοίτησης και εκφράζεται μόνο σε ακέραια χρόνια.

στ) Υπάλληλος που διαθέτει περισσότερα του ενός πτυχία, μπορεί να αναγνωρίσει ως χρόνο σπουδών το χρόνο που απαιτείτο για την απόκτηση του πτυχίου που χρησιμοποίησε για να διορισθεί ή να μεταταγεί ή να ενταχθεί στη θέση που κατέχει, δηλ. στις περιπτώσεις αυτές ο χρόνος δεν υπολογίζεται αθροιστικά.

ζ) Ως χρόνος σπουδών λογίζεται επίσης και ο χρόνος εκείνος που διανύθηκε μετά τη συμπλήρωση του 17ου έτους της ηλικίας του/της υπαλλήλου σε μέση επαγγελματική σχολή και οδήγησε στην απόκτηση πτυχίου που χρησίμευσε για την πρόσληψη/διορισμό του/της υπαλλήλου.

η) Προκειμένου για υπαλλήλους με πτυχίο ΤΕΙ ως χρόνος σπουδών λογίζεται και το εξάμηνο της πρακτικής άσκησης που απαιτείται κατά το χρόνο της αποφοίτησής του/της για την απόκτηση του πτυχίου.

θ) Χρόνος σπουδών που συμπίπτει με συντάξιμο χρόνο/χρόνο ασφάλισης δεν μπορεί να αναγνωρισθεί ως συντάξιμος με τις διατάξεις του άρθρου αυτού.

ι) Ειδικά, προκειμένου για τις νοσηλεύτριες (μαίες, επισκέπτριες αδερφές, αδερφές νοσοκόμες) θα μπορούν και αυτές που θεμελιώνουν δικαίωμα μετά την 1/1/2011 να μπορούν να αναγνωρίσουν τα κατά περίπτωση απαιτούμενα για την κτήση του πτυχίου τους (ακέραια) έτη σπουδών, εφόσον το πτυχίο αυτό χρησίμευσε για την πρόσληψη/τον διορισμό τους.

Χρόνος εκπαιδευτικής άδειας: Για τα πρόσωπα που θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 1/1/2011 από τον χρόνο της εκπαιδευτικής άδειας που τυχόν έχουν λάβει μπορεί να αναγνωρισθεί ως συντάξιμος χρόνος δύο ετών ανεξάρτητα από τον συνολικό χρόνο που διήρκεσε η εκπαιδευτική τους άδεια.

Από τους χρόνους που αναφέρονται στο νόμο (έτη σπουδών, εκπαιδευτική άδεια, άδεια άνευ αποδοχών ανατροφής παιδιού ηλικίας μέχρι 6 ετών) συναθροιζομένου και του χρόνου ης στρατιωτικής θητείας (προκειμένου για άνδρες υπαλλήλους) ο/η υπάλληλος μπορεί να αναγνωρίσει κατ΄ ανώτατο όριο:

- τέσσερα έτη εφόσον θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2011.

- πέντε ( έτη εφόσον θεμελιώσει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2012.

- έξι ( έτη εφόσον θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα εντός του 2013 και

- επτά έτη εφόσον θεμελιώνει συνταξιοδοτικό δικαίωμα μετά την 01-01-2014.

Ο μέχρι 5 έτη πλασματικός χρόνος παιδιών που μπορεί ν΄ αναγνωρισθεί ως συντάξιμος είναι προφανές ότι δεν υπάγεται στους ως άνω περιορισμούς…

-Χρόνος άδειας άνευ αποδοχών ανατροφής παιδιού: Διευρύνεται η δυνατότητα αναγνώρισης ως συντάξιμου του χρόνου άδειας άνευ αποδοχών ανατροφής παιδιού ηλικίας μέχρι 6 ετών, αφού πλέον θα μπορεί να αναγνωρίζεται ως συντάξιμος χρόνος, ο χρόνος που προβλέπεται από τις εκάστοτε ισχύουσες διοικητικές διατάξεις και όχι μόνο ο χρόνος που μπορούσε να αναγνωριστεί ως συντάξιμος με βάση συγκεκριμένες συνταξιοδοτικές διατάξεις. Ο χρόνος της άδειας άνευ αποδοχών ανατροφής παιδιού δεν πρέπει να συγχέεται με τον πλασματικό χρόνο παιδιών, ο οποίος σχετίζεται αποκλειστικά με την ύπαρξη και μόνο παιδιού/παιδιών. Οι διατάξεις που αναφέρονται στην αναγνώριση ως συντάξιμου του χρόνου άδειας ανατροφής παιδιού και του χρόνου εκπαιδευτικής άδειας, αφορούν τόσο τους «παλαιούς» όσο και τους «νέους» ασφαλισμένους.

Εφικτός ο στόχος των 50 δισ. από την αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας, λέει ο Γ.Παπακωνσταντίνου




απο το  in.gr
Ο υπουργός στο βήμα της Βουλής

Αθήνα
Ο στόχος για της άντληση εσόδων ύψους 50 δισ. ευρώ από την αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας είναι «ρεαλιστικός και φιλόδοξος», τόνισε την Τετάρτη ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου, μιλώντας στη Βουλή.

Σε μια χώρα όπως η Ελλάδα, «όπου «αφήνουμε ανεκμετάλλευτη την δημόσια περιουσία, η συζήτηση θα έπρεπε να ήταν για το "πώς". Ακόμα κι αν δεν πετύχουμε τον στόχο αυτό, θα έχουμε καταγράψει την περιουσία μας και θα έχουμε ξεκινήσει την αξιοποίησή της».

Παράλληλα ο κ. Παπακωνσταντίνου στηλίτευσε την στάση των εκπροσώπων της τρόϊκας, λέγοντας ότι αυτή την φορά «ξεπέρασαν τον ρόλος τους και υπερέβησαν τα εσκαμμένα», αφού «ανακοίνωσαν μονομερώς θέματα που αφορούν μόνον την ελληνική κυβέρνηση».

«Ενόχλησαν όλους μας για το ύφος αλλά και το περιεχόμενο όσων είπαν που δεν είχε σχέση με την πραγματικότητα», πρόσθεσε, επισημαίνοντας ωστόσο ότι «αναγνώρισαν ότι δεν έπρεπε να είχε συμβεί αυτό, αναγνώρισαν τις προσπάθειες που κάνει ο ελληνικός λαός και ότι οι αποφάσεις ανήκουν στην εκλεγμένη κυβέρνηση του τόπου».

Ανακοίνωσε εξάλλου ότι δεν πρόκειται να επαναληφθεί η σχετική πρακτική των συνεντεύξεων Τύπου των «τροϊκανών».

Όπως είπε χαρακτηριστικά «δεν θα ξανασυμβεί αυτή η διαδικασία» και επισήμανε ότι «αν δεν είχε γίνει αυτή η συνέντευξη, η κυβέρνηση θα είχε τη δυνατότητα να διαβουλευτεί και να εξηγήσει τι σημαίνει να βάζεις έναν στόχο 50 δισ. ευρώ, πώς θα το κάνεις και με ποιο στόχο».

«Η ευκαιρία αυτή δεν μας δόθηκε», συμπλήρωσε.

Κατά την παρέμβασή του με την ευκαιρία της συζήτησης επί του νομοσχεδίου για την απελευθέρωση των κλειστών επαγγελμάτων, ο κ. Παπακωνσταντίνου τοποθετήθηκε ξεκάθαρα υπέρ της αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, λέγοντας ότι «το χρέος πριν αρχίσει να αποκλιμακώνεται θα έχει ξεπεράσει το 150% και οτιδήποτε βοηθάει τη μείωσή του είναι αναγκαίο».

«Η σωστή αξιοποίηση της περιουσίας όπως ταυτόχρονα και οι αποκρατικοποιήσεις είναι θετικά βήματα και τα χρειαζόμαστε», τόνισε.

Όσον αφορά τον στόχο των 50 δισ. ευρώ διερωτήθηκε:

«Είναι μνημονιακός στόχος τα 50 δισ. ευρώ. Όχι! Γιατί ξεπερνά τα όρια (2013), αλλά και γιατί οι στόχοι δεν έχουν την ίδια δεσμευτικότητα όπως άλλοι στόχοι, π.χ. να μειώνουμε το έλλειμμά μας με συγκεκριμένους ρυθμούς κ.λπ.».

Επιτέθηκε, μάλιστα, στη ΝΔ κάνοντας λόγο για «αβάσταχτη ελαφρότητα, απύθμενο λαϊκισμό και τεράστια υποκρισία».

Επικαλούμενος μάλιστα την ομιλία του προέδρου της ΝΔ Αντ. Σαμαρά στο Ζάππειο το περασμένο καλοκαίρι, τον κατηγόρησε ότι ζητούσε «να κάνουμε μνημονιακή υποχρέωση» την άντληση 50 δισ. ευρώ μέσω της αξιοποίησης της δημόσιας ακίνητης περιουσίας εντός δύο ετών.

Όσον αφορά τις προθέσεις της κυβέρνησης είπε: «Δεν πουλάμε δημόσια γη. Δεν πουλάμε το Ελληνικό. Το εκμεταλλευόμαστε με μακροχρόνιο μίσθωμα. Αυτό ισχύει παντού και πάντα; Όχι. Μόνο στις περισσότερες περιπτώσεις εκτός από εκεί που κρίνουμε διαφορετικά».

Και ανέφερε χαρακτηριστικά ότι «αν το Δημόσιο πάρει ένα ακίνητο από έναν φοροφυγά, αυτό θα το πουλάει».

Επίσης, κάλεσε τις πολιτικές δυνάμεις της χώρας «να κάνουμε συζήτηση επί πραγματικών στοιχείων ώστε να μειώσει η χώρα το τεράστιο χρέος», ενώ σχετικά με την στάση που τηρούν τα κόμματα είπε ότι «όλοι κρινόμαστε για την υπευθυνότητά μας». «Θέλουμε διάλογο με τα πολιτικά κόμματα, θέλουμε συναίνεση», είπε χαρακτηριστικά.

Αναφορικά με τις εξελίξεις στην Ευρωζώνη, ο κ. Παπακωνσταντίνου ανέφερε ότι «το ζήτημα της ανταγωνιστικότητας όπως έχει τεθεί είναι μείζον και η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να συμφωνήσει με το συνολικό πλαίσιο που συζητείται».

Όπως παρατήρησε, το μείζον είναι η περίφημη συνολική λύση και η ελληνική κυβέρνηση έχει πει ότι κάτι τέτοιο αφορά περισσότερους πόρους για το Ευρωπαϊκό Ταμείο, περισσότερη ευελιξία του Ταμείου, καλύτερους όρους δανεισμού και την επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του δανείου των 110 δισ. ευρώ.

«Δύσκολη η συζήτηση. Λίγος ο χρόνος. Οι προσδοκίες στην Ευρώπη είναι πολύ μεγάλες. Πιστεύω και ελπίζω ότι θα καταφέρουμε να φτάσουμε εκεί. Αλλά οι αποστάσεις εξακολουθούν να είναι μεγάλες», κατέληξε.

Κόντρα με Κεφαλογιάννη

Η ομιλία του υπουργού Οικονομικών προκάλεσε την έντονη αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου της ΝΔ Μανώλη Κεφαλογιάννη.

«Πουθενά δεν έθεσε ο κ. Σαμαράς ζήτημα Μνημονίου. Είπε πως τα 50 δισ. ευρώ μπορούν να βρεθούν από εμπορική αξιοποίηση μικρού μέρους ακίνητης περιουσίας και πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, προκειμένου να χρηματοδοτηθούν άμεσα, σύγχρονες μορφές προχρηματοδότησης, το λεγόμενο bridge financing, για τη μείωση του χρέους», είπε.

«Αυτό δεν συνιστά ξεπούλημα, σε αντίθεση με τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες στη Νέα Υόρκη. Ο υπουργός ψεύδεται εντός του Κοινοβουλίου, και δεν είναι η πρώτη φορά», υποστήριξε.

«Εμείς δεν ξεκινάμε κακόπιστα, δεν λέμε πως θέλατε να τα ξεπουλήσετε», απάντησε ο κ. Παπακωνσταντίνου και πρόσθεσε:

«Λέμε, όμως, πως κάποιος που λέει πως θα φέρει 50 δισ. από την ακίνητη περιουσία χωρίς να λαμβάνει άλλα μέτρα, καθιστά το μέτρο αυτό, μνημονιακή υποχρέωση».

«Δεν μιλάμε για εκποίηση δημόσιας περιουσίας» τονίζει ο Γ.Παπακωνσταντίνου


Και τι θα πουλήσεις σύντροφε? Μήπως σκέφτεσαι να πουλήσεις τα σπίτια μας? Πάει η προίκα μου στη Βέσσα!!

«Ουδείς προτίθεται να πουλήσει αιγιαλούς, ράχες και βουνά. Μιλάμε για αξιοποίηση που φέρνει έσοδα στο δημόσιο» τονίζει ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου
«Ουδείς προτίθεται να πουλήσει αιγιαλούς, ράχες και βουνά. Μιλάμε για αξιοποίηση που φέρνει έσοδα στο δημόσιο» τονίζει ο υπουργός Οικονομικών Γ.Παπακωνσταντίνου
Αθήνα
Τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει σε αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δισ. ευρώ, διευκρινίζοντας όμως ότι αυτό δεν σημαίνει πώληση δημόσιας γης, εξέφρασε ο Γ.Παπακωνσταντίνου από τις Βρυξέλλες. Τόνισε δε ότι οι αποφάσεις αυτές λαμβάνονται αποκλειστικά από την κυβέρνηση.

«Ουδείς προτίθεται να πουλήσει τους αιγιαλούς, τις ράχες και τα βουνά. Μιλάμε για αξιοποίηση που φέρνει έσοδα στο δημόσιο και λειτουργεί αποτελεσματικά», δήλωσε χαρακτηριστικά, εξαπολύοντας νέα επίθεση στην αντιπολίτευση και κυρίως στη ΝΔ για «ανεύθυνη στάση».

Πάντως επειδή οι αντιδράσεις για το θέμα αυτό συνεχίζονται όχι μόνο από την Αντιπολίτευση, αλλά και από βουλευτές της συμπολίτευσης που εκφράζουν έντονη δυσφορία για τον τρόπο που ανακοινώθηκε η απόφαση αυτή, αλλά και το περιεχόμενό της, αφού θεωρούν μεγάλο το ποσό, ο Γ.Παπακωνσταντίνου θα ενημερώσει αναλυτικά τον αρμόδιο Κοινοβουλευτικό Τομέα Ελέγχου.

Η συνεδρίαση του ΚΤΕ Οικονομικών ορίστηκε για την Τρίτη, 22 Φεβρουαρίου, μετά από σχετικό αίτημα που εξέφρασαν βουλευτές του Κινήματος. Σύμφωνα με πληροφορίες, η απόφαση για τη συνεδρίαση του αρμόδιου ΚΤΕ λήφθηκε κατόπιν συνεννόησης ανάμεσα στον γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΠΑΣΟΚ Β. Έξαρχο και τον υπουργό Οικονομικών.

Σε ό,τι αφορά την πορεία της ελληνικής οικονομίας ο υπουργός Οικονομικών εμφανίστηκε ικανοποιημένος για την αποδοχή των ελληνικών προσπαθειών από τις Βρυξέλλες και εκτίμησε ότι η επιμήκυνση των ελληνικών δανείων θα αποτελεί μέρος της λύσης-πακέτου για την κρίση χρέους στην ευρωζώνη.

Επίσης ο υπουργός Οικονομικών εξέφρασε την προσδοκία η συνολική λύση που θα αποφασιστεί το Μάρτιο στη Σύνοδο Κορυφής να περιλαμβάνει και την ενίσχυση του υπάρχοντος ευρωπαϊκού μηχανισμού στήριξης (EFSF) στον οποίο θα δοθεί η δυνατότητα επαναγοράς ομολόγων.

Ειδικότερα, όπως είπε ο υπουργός Οικονομικών στην συνέντευξή του, στο Συμβούλιο Eurogroup επεσήμανε την πρωτοφανή προσπάθεια των Ελλήνων πολιτών που είχε ως αποτέλεσμα να μειωθεί το δημοσιονομικό έλλειμμα κατά 6 ποσοστιαίες μονάδες μέσα σε ένα χρόνο.

Παράλληλα υπογράμμισε τη βούληση της κυβέρνησης να προχωρήσει στις αναγκαίες αποκρατικοποιήσεις ύψους 50 δισ. ευρώ, ξεκαθαρίζοντας ότι αυτό δεν σημαίνει πώληση της δημόσιας γης.

Ειδικότερα, αναφερόμενος στην ανάγκη μείωσης το υψηλού δημόσιου χρέους, ο υπουργός, επισήμανε ότι αυτό θα επιτευχθεί με τη δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων, με την ανάπτυξη, η οποία θα τονωθεί με τις μεγάλες διαρθρωτικές αλλαγές που έχει δρομολογήσει η κυβέρνηση, αλλά και με πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου, ύψους 50 δισ. ευρώ για τα επόμενα χρόνια.

Ο υπουργός υπενθυμίζοντας ότι η συζήτηση για την αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του δημοσίου δεν ξεκίνησε σήμερα, ξεκαθάρισε ότι η κυβέρνηση δεν μπαίνει στη λογική πώλησης δημόσιας γης.

«Ουδείς προτίθεται να πουλήσει τους αιγιαλούς, τις ράχες και τα βουνά. Μιλάμε για αξιοποίηση που φέρνει έσοδα στο δημόσιο και λειτουργεί αποτελεσματικά», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Συνεχίζοντας, ο Γ.Παπακωνσταντίνου χαρακτήρισε «εξαιρετικά ανεύθυνη» τη στάση της αξιωματικής αντιπολίτευσης για το θέμα των αποκρατικοποιήσεων και εξαπέλυσε επίθεση κατά του προέδρου της, Αντώνη Σαμαρά, ο οποίος, όπως είπε, έκανε λόγο για έσοδα 50 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις μέσα σε δύο χρόνια και στο πλαίσιο το μνημονίου, ενώ στενοί σύμβουλοί του αναφέρθηκαν σε πώληση ακίνητης περιουσίας της τάξης των 100 δισ. ευρώ.

Σε ό,τι αφορά τους πρόσφατους χειρισμούς των εκπροσώπων της τρόικα στην Αθήνα, ο Γ.Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι η κυβέρνηση παίρνει τις δικές της αποφάσεις και βάζει στόχους για να δώσει στους Έλληνες πολίτες μία λύση που θα μειώνει το δυσβάσταχτο χρέος.

«Η λύση δεν έχει να κάνει με κανέναν τρόπο με εκποίηση της δημόσιας περιουσίας», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός, προσθέτοντας ότι τέτοιου είδους αποφάσεις αφορούν την ελληνική κυβέρνηση και το περιεχόμενό τους το καθορίζει μόνο αυτή.

Εξάλλου, αναφερόμενος στην εκτενή συζήτηση που έγινε για την ελληνική οικονομία, κατά τη χθεσινή συνεδρίαση του Συμβουλίου, ο Γ.Παπακωνσταντίνου επεσήμανε πως τόσο η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όσο και η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα αποτίμησαν θετικά τις προσπάθειες της κυβέρνησης για δημοσιονομική προσαρμογή, αλλά και για την υλοποίηση των διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων.

Σύμφωνα με τον Γ.Παπακωνσταντίνου οι προσπάθειες αυτές θα δώσουν τη δυνατότητα στη χώρα να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα από 17 δισ. ευρώ στο τέλος του 2011 σε 6 δισ. ευρώ στο τέλος του 2014.

Στο σημείο αυτό, ο υπουργός υπογράμμισε τη σημασία του διαλόγου με όλα τα κόμματα και τις κοινωνικές δυνάμεις στη χώρα, ώστε να επιτευχθεί συναίνεση γύρω από τις αναγκαίες αλλαγές που πρέπει να γίνουν. Εξέφρασε, δε τη δυσαρέσκειά του για το γεγονός ότι το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης έσπευσε να απορρίψει την πρόσκληση για συμμετοχή στο τραπέζι του διαλόγου.

Σε ότι αφορά την ύφεση της ελληνικής οικονομίας το 2010, ο Γ.Παπακωνσταντίνου αναγνώρισε ότι σε ετήσια βάση ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο, σημειώνοντας ωστόσο ότι κάθε τρίμηνο το βάθος της ύφεσης περιορίζεται (-1,9% το πρώτο τρίμηνο, -1,8% το δεύτερο, -1,7% το τρίτο και -1,4% το τέταρτο), κάτι το οποίο επιβεβαιώνει και η αύξηση των εξαγωγών κατά 8% το τελευταίο έτος.

Εξάλλου, ο υπουργός εξέφρασε την ικανοποίησή του για την επιτυχή έκδοση έντοκων γραμματίων του ελληνικού δημοσίου, τριμηνιαίας διάρκειας, καθώς το επιτόκιό τους μειώθηκε από 4,1% στην προηγούμενη έκδοση σε 3,85% σήμερα και σημείωσε ότι το 60% του ενδιαφέροντος προήλθε από ξένους επενδυτές.

Ικανοποίηση για τον μελλοντικό μηχανισμό

Σε ότι αφορά τη χθεσινή συμφωνία του Εurogroup για τον ευρωπαϊκό μηχανισμό αντιμετώπισης κρίσεων, ο υπουργός εξέφρασε την πεποίθηση ότι τα 500 δισ. ευρώ που θα δύναται να δανείζει ο μελλοντικός Μηχανισμός, θα πείσουν τις αγορές ότι οι χώρες της ευρωζώνης έχουν τα μέσα να αντιμετωπίσουν τυχόν προβλήματα.

Σημείωσε, επίσης, ότι η ελληνική κυβέρνηση επιθυμεί ο Μηχανισμός να αποκτήσει αυξημένη χρηματοδότηση, μεγαλύτερη ευελιξία (παρεμβάσεις στην πρωτογενή και δευτερογενή αγορά με δυνατότητα επαναγοράς κρατικών ομολόγων), καθώς και καλύτερους όρους δανεισμού.

Ο Γ.Παπακωνσταντίνου επανέλαβε ότι το θέμα της επιμήκυνσης των δανείων ύψους 110 δισ. ευρώ προς την Ελλάδα θα αποτελέσει μέρος της λύσης - πακέτου που θα δοθεί για τη συνολική σταθερότητα του ευρώ και πως η επιμήκυνση θα αφορά την εναρμόνιση της ωρίμανσης των ελληνικών δανείων με αυτά της Ιρλανδίας.

Καταλήγοντας, ο Γ.Παπακωνσταντίνου τόνισε ότι μέχρι τη Σύνοδο Κορυφής του Μαρτίου οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις έχουν καιρό για να καταλήξουν σε μία συνολική λύση - πακέτο.

«Είμαι πεπεισμένος ότι αυτή τη φορά θα υπάρξει συνολική απάντηση. Αυτή τη φορά πρέπει να υπερβούμε τις προσδοκίες», δήλωσε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Να δώσει εξηγήσεις για τα 50 δισ καλείται ο ΥΠΟΙΚ

Αστρονομικό» χαρακτήρισε το ποσό των 50 δισ. ευρώ από αποκρατικοποιήσεις και αξιοποίηση δημόσιας περιουσίας ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Δημήτρης Παπαδημούλης και ζήτησε εξηγήσεις από τον υπουργό Οικονομικών.

Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Flash 96», o κ. Παπαδημούλης ανέφερε: «Το Σαββατοκύριακο ζήσαμε ένα μνημειώδες έργο, κυβέρνηση εναντίον τρόικας. Και επειδή δεν πείθει αυτή η ξαφνική σύγκρουση, ζήτησα από τον κ. Παπακωνσταντίνου την επόμενη Δευτέρα να έρθει στη Βουλή και να απαντήσει σε όλα τα θέματα που εγέρθησαν μέσα από αυτή την αποκριάτικη αντιπαράθεση.

»Πώς προέκυψε αυτός ο αριθμός των 50 δισεκατομμυρίων ευρώ από την πώληση ακίνητης περιουσίας, γιατί μέχρι την Παρασκευή το μεσημέρι όλοι ξέρανε για 15 δισεκατομμύρια ευρώ το πολύ και ξαφνικά βγαίνει ένα νούμερο 3,5 φορές επάνω».

Ο πρόεδρος της Δημοκρατικής Αριστεράς Φώτης Κουβέλης κάλεσε την κυβέρνηση να αποκρούσει τη λογική της εκποίησης δημόσιας περιουσίας.

Μιλώντας στο ραδιοσταθμό «Flash 96», ο κ. Κουβέλης ανέφερε ότι «πρέπει να ξεκαθαρίσουμε τί εννοεί η τρόικα αξιοποίηση και τί πρέπει εμείς να προωθούμε ως χώρα. Είναι άλλο ζήτημα η εκποίηση κι άλλο πράγμα η αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας. Και η κυβέρνηση οφείλει να αποκρούσει την εκποίηση, τη λογική της εκποίησης της δημόσιας επιχείρησης και την παράδοσή της στο ιδιωτικό κέρδος. Νομίζω ότι εδώ πρέπει να εξασφαλιστεί μία σταθερή και σθεναρή γραμμή άμυνας απέναντι σε εκείνους, στην τρόικα συγκεκριμένα, οι οποίοι προωθούν, επιμένουν και πιέζουν για την εκποίηση της δημόσιας περιουσίας».

Πρόσθεσε δε ότι έπρεπε το θέμα αυτό να είναι εκτός διαπραγμάτευσης με την Τρόικα. «Θα έπρεπε να έχει τεθεί εκτός ημερησίας διατάξεως από τη συζήτηση και τη διαπραγμάτευση με την Τρόικα», είπε ο κ. Κουβέλης.

Ο Τζιμπρίλ Σισέ και η... φούστα του

Τα πρώτα αποτελέσματα των Τροικανών !!
Αθήνα
Ο Τζιμπρίλ Σισέ ξέρει πώς να προκαλεί τα βλέμματα πάνω του όχι μόνο εντός αλλά και εκτός αγωνιστικών χώρων. Το ενδιαφέρον του για τη μόδα είναι γνωστό και συνηθίζει να κλέβει την παράσταση σε κάθε δημόσια εμφάνισή του. Έτσι ακριβώς έκανε και το βράδυ της Τρίτης 14/2 όταν εμφανίστηκε με φούστα στην εκδήλωση για τους Ανδρες της χρονιάς!

Ο Γάλλος άσος του Παναθηναϊκού ήταν ο εκλεκτός καλεσμένος του περιοδικού «Status» που τον ανακήρυξε σε άντρα της χρονιάς. Εκείνος πήγε να παραλάβει το βραβείο του φορώντας φούστα, δημιουργία του Ζαν Πολ Γκοτιέ, και έγινε για ακόμη μία φορά έγινε αντικείμενο σχολιασμού.

«Στην Αφρική από την οποία κατάγομαι, συνηθίζεται αυτό το ντύσιμο» είπε με άνεση ο Σισέ, ενώ η γυναίκα του μέσω του λογαριασμού της στο Twitter συμπλήρωσε πως: «Η Ελλάδα δεν είναι έτοιμη ακόμα για αυτό που φοράει ο Τζιμπρίλ».

Προφανώς δεν γνώριζε ότι είχε προηγηθεί ο Σάκης Ρουβάς!

Η εγκύκλιος του ΙΚΑ για την αναγνώριση του χρόνου σπουδών στις συντάξεις

Για την αναγνώριση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ η εξαγορά θα είναι το 20% του 25πλασίου του κατώτατου ημερομισθίου (165 ευρώ μηνιαίως)
Για την αναγνώριση στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ η εξαγορά θα είναι το 20% του 25πλασίου του κατώτατου ημερομισθίου (165 ευρώ μηνιαίως)


Οδηγίες για αναγνώριση του χρόνου σπουδών ως συντάξιµου για τους ασφαλισμένους του ΙΚΑ εξέδωσε την Τρίτη η διοίκηση του Ιδρύµατος.

Συγκεκριμένα:

* Τη συγκεκριμένη αναγνώριση μπορούν να ζητήσουν όσοι φοίτησαν σε ανώτερες ή ανώτατες σχολές, στην Ελλάδα ή στο εξωτερικό για την απόκτηση ενός μόνο πτυχίου καθώς και όσοι σπούδασαν σε μέσες επαγγελματικές σχολές, δημόσιες ή ιδιωτικές, που έχουν αναγνωρισθεί από το κράτος, μετά τη συμπλήρωση του 17ου έτους της ηλικίας τους.

* Για την αναγνώριση απαραίτητη προϋπόθεση είναι η απόκτηση πτυχίου ή διπλώματος («δεν είναι δυνατή η αναγνώριση χρόνου σπουδών εάν δεν έχει αποκτηθεί πτυχίο ή δίπλωμα»).

* Ο χρόνος που θα αναγνωρίζεται θα είναι ίσος με τα επίσημα ακέραια έτη σπουδών της οικείας σχολής, τα οποία προβλέπονται κατά το χρόνο αποφοίτησης.

Αν, κατά το χρόνο φοίτησης υπάρχει ασφάλιση σε οποιονδήποτε φορέα, δεν θα είναι δυνατή η αναγνώριση του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος και η αναγνώριση θα γίνεται μόνο για τα κενά ασφάλισης χρονικά διαστήματα.

Τα δικαιολογητικά

1) Αίτηση ασφαλισμένου στο ΙΚΑ του τόπου κατοικίας του.

2) Ασφαλιστικά βιβλιάρια και στοιχεία άλλων φορέων για το αν υπήρξε ασφάλιση σε αυτούς κατά το χρόνο σπουδών του ασφαλισμένου.

3) Υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, στην οποία θα δηλώνεται ότι για το χρόνο αυτό δεν έχει λάβει χώρα ασφάλιση σε άλλο φορέα κύριας ασφάλισης ή το Δημόσιο και τον αιτούμενο αριθμό ημερών αναγνώρισης.

Ακόμη, θα δηλώνεται ότι ο ζητούμενος προς αναγνώριση χρόνος δεν έχει αναγνωρισθεί σε άλλο φορέα καθώς και τρόπος εξόφλησης της εισφοράς εξαγοράς (με δόσεις, εφάπαξ ή με παρακράτηση από τη σύνταξη).

4) Επικυρωμένο αντίγραφο πτυχίου ή διπλώματος της σχολής φοίτησης. Αν η φοίτηση πραγματοποιήθηκε σε ανώτατη ή ανώτερη σχολή της αλλοδαπής, θα πρέπει το πτυχίο να έχει αναγνωρισθεί ως ισότιμο με τα απονεμόμενα από τα ελληνικά ανώτατα ή ανώτερα εκπαιδευτικά Ιδρύματα ή από την εκάστοτε αρμόδια Δημόσια Ελληνική Αρχή.

5) Βεβαίωση της σχολής για τον προβλεπόμενο χρόνο φοίτησης σ' αυτήν καθώς και την συνολική χρονική περίοδο φοίτησης του αιτούντος. Σε περίπτωση που ο προβλεπόμενος χρόνος φοίτησης αναφέρεται στο Πτυχίο ή στο Δίπλωμα δεν απαιτείται η βεβαίωση. Αν η σχολή έχει ενταχθεί σε άλλο εκπαιδευτικό ίδρυμα ή έχει διακόψει τη λειτουργία, θα προσκομίζεται σχετικό έγγραφο του εποπτεύοντος φορέα, (Υπουργείο Παιδείας κ.λπ.).

6) Φωτοτυπία του δελτίου της αστυνομικής ταυτότητας (για τα πρόσωπα που ζητούν αναγνώριση χρόνου στις μέσες επαγγελματικές σχολές).

Για την αναγνώριση στο κύριο φορέα (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ) η εξαγορά θα είναι το 20% του 25πλασίου του κατώτατου ημερομισθίου (165 ευρώ το μήνα). Για την αναγνώριση στον επικουρικό (ΕΤΕΑΜ) που είναι υποχρεωτική, η εξαγορά είναι 6% επί του 25πλασίου (49,5 ευρώ το μήνα).

Ο αριθμός των δόσεων είναι ισάριθμος με τους αναγνωριζόμενους μήνες και αν πληρωθούν εφάπαξ εντός τριμήνου από την κοινοποίηση της απόφασης, παρέχεται έκπτωση 15%.

Σε περίπτωση καθυστέρησης καταβολής δόσης, υπάρχει επιβάρυνση με τα εκάστοτε προβλεπόμενα πρόσθετα τέλη. Εάν, πριν από την ολοσχερή εξόφληση των εισφορών θεμελιώνεται συνταξιοδοτικό δικαίωμα ή προσαυξάνεται το ποσό της σύνταξης, το υπόλοιπο του ποσού της εξαγοράς εξοφλείται με παρακράτηση κάθε μήνα από την σύνταξη ποσού ίσο με το 1/4 του ποσού της σύνταξης.

Newsroom ΔΟΛ