Τρίτη 15 Ιουλίου 2014

Πρώην Λοχίας του ισραηλινού Στρατού: «Η κόκκινη γραμμή μου γρήγορα ξεθώριασε!»

«Δε θα ξεχάσω ποτέ την πρώτη φορά που πυροβόλησα, τον πρώτο Παλαιστίνιο, το φόβο και την αδρεναλίνη κατά τη διάρκεια της πρώτης στρατιωτικής αποστολής μου», δηλώνει ο πρώην λοχίας των Δυνάμεων Άμυνας του Ισραήλ, Αβνέρ Γκβαριάχου, στον «Independent».

Ο νεαρός Ισραηλινός που υπηρέτησε στις Δυνάμεις Άμυνας (IDF) της χώρας του από το 2004 έως το 2007, περιγράφει τις σκηνές βίας στις οποίες έγινε μάρτυρας, αλλά και πρωταγωνιστής.

«Η πρώτη μου αποστολή είχε να κάνει με την κατάληψη ενός σπιτιού στην Παλαιστίνη. Δεν είχα ποτέ την ευκαιρία να μπω σε έναν τέτοιο σπίτι και η ομάδα μου έμεινε έκπληκτη για λίγα λεπτά από το γεγονός ότι σε μία κατοικία έμενε μία ολόκληρη οικογένεια, τρεις γενιές. Τους ξυπνήσαμε όλους, τους βάλαμε σε ένα δωμάτιο, γυναίκες, άνδρες, παιδιά και ηλικιωμένους. Ένας από εμάς είχε μείνει στην πόρτα ώστε να μη φύγει κανείς. Στο μεταξύ, εμείς κάναμε τη δουλειά μας», δηλώνει ο Αβνέρ Γκβαριάχου.

Με το πέρας του χρόνου, οι στιγμές αγωνίας και αδρεναλίνης βρίσκονταν σκονισμένες στο παρελθόν και στη θέση τους υπήρχε η ανία, ωστόσο η αμφιβολία για όσα έκανε ήταν έντονη, αλλά και αυτή θαβόταν καλά με την επόμενη αποστολή βίας.

«Η προσωπική ηθική κόκκινη γραμμή μου γρήγορα ξεθώριασε. Κάθε φορά έλεγα στον εαυτό μου ότι όλα είναι εντάξει. Δε με ενοχλούσε όταν καταστρέφαμε σπίτια και όταν η ομάδα μου κατά λάθος σκότωσε μία αθώα γυναίκα. Τώρα συνειδητοποιώ ότι η ικανότητά μου να διαχωρίσω τις ενέργειες που ξεπερνούσαν την κόκκινη γραμμή, δεν υπήρχε τότε», επισημαίνει ο πρώην λοχίας.

Εντυπωσιακό είναι ότι οι φονικές επιθέσεις είχαν γίνει μέρος της καθημερινότητάς του, που δε συγκλονίστηκε ούτε όταν έμαθε ότι μία από τις ομάδες του IDF είχε καταστρέψει ολοσχερώς ένα σπίτι από το οποίο διασώθηκε μία μητέρα που έτρεχε με το παιδί της στην αγκαλιά.

Όπως δηλώνει ο ίδιος οι αρμόδιοι που στέλνουν τους στρατιώτες σε ανάλογες αποστολές δεν μιλούν για ελπίδα και ένα καλύτερο μέλλον, αλλά για περαιτέρω χρήση βίας.

«Οι αμφιβολίες μας δε μας απασχολούν πια. Οι κόκκινες γραμμές διαρκώς μετακινούνται», επισημαίνει ο Ισραηλινός, την ώρα που πάνω από 150 άνθρωποι, εκ των οποίων άμαχοι και παιδιά, έχουν χάσει τη ζωή τους στη Λωρίδα Γάζα από την έναρξη των στρατιωτικών επιχειρήσεων του Ισραήλ.

«Ποια θα είναι η επόμενη κόκκινη γραμμή μας; Πότε θα την ξεπεράσουμε και αυτή; Μόνο εμείς μπορούμε να δώσουμε απάντηση σε αυτό το ερώτημα. Εξαρτάται από εμάς και κατά πόσο θα επιτρέψουμε στους άλλους να ενεργούν εξ ονόματός μας», ολοκληρώνει ο νεαρός πρώην στρατιωτικός.

Πηγη: koutipandoras.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου