Γιατί να μην αρχίσει η αποκρατικοποίηση από το ΒΑΘΎ ΚΡΑΤΟΣ?. Να απολυθούν υπουργοί, Βουλευτές, Διοικητές κ.λ.π. και να αντικατασταθούν από καμιά 10 γιαπάκια των ΑΓΟΡΏΝ. Σκεφτήκατε το μέγεθος του οφέλους? Έτσι και αλλιώς τίποτε δε κάνουν. Υλοποιείται έτσι και βασική θέση του κινήματος "ΝΑ ΚΑΤΑΡΓΗΘΟΫΝ ΟΙ ΜΕΣΑΖΟΝΤΕΣ"!
Αγώνα δρόµου για την είσπραξη 7 δισ. ευρώ από ιδιωτικοποιήσεις, κατά την τριετία 2011-13, αρχίζει τις επόµενες ηµέρες η κυβέρνηση στηρίζοντας τις ελπίδες της σε µεγάλο βαθµό στα ακίνητα του ∆ηµοσίου και κυρίως στο πρώην αεροδρόµιο του Ελληνικού. Οι...
βασικές κατευθύνσεις του προγράµµατος αναµένεται να συζητηθούν ίσως και εντός της εβδοµάδας σε – άτυπο – Υπουργικό Συµβούλιο, ενώ στα µέσα ∆εκεµβρίου θα συγκληθεί η ∆ιυπουργική Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων για να λάβει τις πρώτες αποφάσεις υλοποίησής του.Σηµειώνεται ότι, σύµφωνα µε τις εντολές που έδωσε η τρόικα κατά την επίσκεψή της στην Αθήνα στα τέλη Νοεµβρίου, η κυβέρνηση έχει προθεσµία έως το τέλος του έτους για να ανακοινώσει το σχέδιο αποκρατικοποιήσεων και αξιοποίησης της ακίνητης περιουσίας του ∆ηµοσίου. Το είδοςτης αξιοποίησης πουθα αποφασισθεί για το Ελληνικό και ειδικότερα ο βαθµός στον οποίο η έκτασή του θα παραχωρηθεί για επιχειρηµατική εκµετάλλευση θα καθορίσουν τα έσοδα για το Ελληνικό ∆ηµόσιο. Χαρακτηριστικά αναφέρεται το ποσό των 2-2,5 δισ. ευρώ για µια «ήπια», όπως λέγεται, εκµετάλλευση. Οπως είναι γνωστό, ενδιαφέρον καιµάλιστα έντονο είχε εκδηλώσει στα τέληΣεπτεµβρίουπροςτον Πρωθυπουργό για το Ελληνικό ο εµίρης του Κατάρ. Τα σχετικά σχέδια περιελάµβαναντη δηµιουργία µαρίνας, ξενοδοχείου κ.λπ. Σύµφωνα µε τις πληροφορίες, σύντοµα πρόκειται να προσληφθούν σύµβουλοι οιοποίοι θα δώσουν τα «φώτα» τους σχετικά µε το είδος τηςαξιοποίησης που πρέπει να γίνει και τα οφέλη του για το∆ηµόσιο ενώ πριν από κάθε απόφαση θα προηγηθούν µελέτες περιβάλλοντος κ.λπ. Σε κάθε περίπτωση, ο Πρωθυπουργός θα ανάψει το πράσινο φως, είτε για διεθνή διαγωνισµό είτε για διακρατική συµφωνία.
Εντός του ∆εκεµβρίου θα οριστούν εξάλλου οι σύµβουλοι οι οποίοι και θα προχωρήσουν σε καταγραφή τουσυνόλου των ακινήτων του ∆ηµοσίου έως τα τέλη Ιουλίου.
Αµεσης απόδοσης
Πιο άµεσης απόδοσης, ωστόσο, θα είναι µια σειρά από άλλες ιδιωτικοποιήσεις, όπως: Η ανανέωσητης σύµβασης του αεροδροµίου των Σπάτων, η οποία ενδεχοµένως θα συνοδεύεται και από πώληση ακόµη ενός πακέτου µετοχών του, όχι µέσω Χρηµατιστηρίου.
Η ιδιωτικοποίηση της ∆ΕΠΑ. Ορίστηκαν ήδη ωςσύµβουλοι οι τράπεζες UBS, Rothschild και Alpha Bank και θα ακολουθήσει η προκήρυξη διαγωνισµού στα µέσα του 2011.
Οι πωλήσεις αδειών τυχερών παιχνιδιών, η πώληση του 50% του Καζίνου της Πάρνηθας και η διαχείριση των λαχείων.
Αµεσα, αλλά όχι απαραιτήτως αποδοτικά είναι τα σχέδια που αφορούν:
Την πώληση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αµέσως µόλις ολοκληρωθεί η αναδιάρθρωσητου ΟΣΕ,τον Απρίλιο.
Την παραχώρηση για αξιοποίηση των περιφερειακών αεροδροµίων.
Η πώληση της ΛΑΡΚΟ. Για ΕΛΤΑ και ΑΤΕ
Στα σχέδια της κυβέρνησης περιλαµβάνεται, εξάλλου, η ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ, µε τοποθέτηση στρατηγικού επενδυτή. Τέλος, σύµφωνα µε πληροφορίες, η κυβέρνηση διατηρεί ανοιχτό το ενδεχόµενο ιδιωτικοποίησης της ΑΤΕ αλλά αργότερα, αφού ολοκληρωθεί πρώτα η αναδιάρθρωσή της.
Θέλουν µόνο σίγουρα κέρδη
Οι δυσμενείς οικονοµικές συνθήκες που επικρατούν στην Ελλάδα, αλλά και η υψηλή – όπως την κρίνουν οι επενδυτές – φορολογία των µερισµάτων αποτελούν εµπόδια για την προώθηση των ιδιωτικοποιήσεων, διαµηνύουν στελέχη της αγοράς στην κυβέρνηση.
Συγκεκριµένα, όπως επισηµαίνουν τα εν λόγω στελέχη, τα επενδυτικά κεφάλαια (private equity funds) που θα µπορούσαν να ενδιαφερθούν για την ελληνική αγορά θέλουν να µπορούν, ύστερα από 5 χρόνια, να πουλήσουν τις µετοχές τους, να πάρουν τα κέρδη τους και να φύγουν. Αλλά µε φορολογία 40% αυτό ειναι ασύµφορο, υποστηρίζουν.
Επιπλέον εµπόδιο αποτελεί, σύµφωνα µε τα ίδια στελέχη, ο περιορισµός των πιστώσεων από τις ελληνικές τράπεζες, αφού οι περισσότεροι επενδυτές καταφεύγουν και σε δανεισµό για την εξασφάλιση των απαιτούµενων κεφαλαίων.
Αλλά και η χαµηλή αποτίµηση των εισηγµένων στο Χρηµατιστήριο εταιρειών δεν διευκολύνει την κυβέρνηση να προχωρήσει σε ιδιωτικοποίησή τους, αφού αυτή θα ισοδυναµούσε µε ξεπούληµα, αναγνωρίζουν οι ίδιοι.
Αρµόδια κυβερνητικά στελέχη παρατηρούν, ωστόσο, ότι παρά τα δεδοµένα αυτά τα ακίνητα «φιλέτα» αποτελούν ένα σίγουρο χαρτί στο παιχνίδι των ιδιωτικοποιήσεων, αφού το ενδιαφέρον γι’ αυτά από τους µεγάλους παίκτες παραµένει αµείωτο. Εξ ου και το αεροδρόµιο του Ελληνικού αναµένεται να πρωταγωνιστήσει στο πρόγραµµα.
ΣΤΙΣ 10:23
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου