Πέμπτη 12 Σεπτεμβρίου 2019

ΔΕΗσεις... Της Παπαλάμπραινας


Είναι απίστευτη η κακεντρέχεια με την οποία αντιμετωπίζονται οι ενέργειες των μελών της κυβέρνησης της δεξιάς. Τι έκανε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης; Πήγε ο άνθρωπος στην 84η Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης και επισκέφτηκε το περίπτερο της Protergia, της εταιρίας του Ομίλου Μυτιληναίος, ανταγωνίστριας της ΔΕΗ στην παροχή ηλεκτρικού ρεύματος.

Ο υπουργός θέλησε απλώς να ζήσει την εμπειρία της ηλεκτροκίνησης. Κι όμως... Το τι είπανε οι κακές γλώσσες δεν λέγεται. Τι διαφημιστή τον χαρακτήρισαν, τι υπάλληλο του μήνα τον είπαν, τι συνεργάτη επιχειρηματιών.

Αν είναι δυνατόν!

Αντί να επαινούν τον κ. Χατζηδάκη που με επιμέλεια υπηρετεί τον στόχο του, τον κατηγορούν κι από πάνω οι φαρμακόγλωσσες. Τι πάει να πει ότι μόνο σε μια... μπανανία ο υπουργός Ενέργειας θα φωτογραφιζόταν με τα μπαλονάκια ιδιωτικής εταιρίας, ανταγωνίστριας της δημόσιας; Στην ουσία αυτό που ενοχλεί τους αντιφρονούντες εχθρούς της ανάπτυξης είναι ότι τα μπαλονάκια ήταν μπλε, στο χρώμα της Νέας Δημοκρατίας και της Ελλάδας. Τους ενοχλεί το «εθνικό» τους κομμουνιστές;

Με ευρωπαϊκή «σφραγίδα» η σφαγή στην Υεμένη


Ο ΟΗΕ έχει παραδεχτεί ότι η ανθρωπιστική κρίση στην Υεμένη είναι η χειρότερη στον κόσμο. Ήταν πάντα μια από τις φτωχότερες χώρες του αραβικού κόσμου, τα τελευταία χρόνια όμως οι καταστροφικές συνέπειες του πολέμου ανάμεσα στη διεθνώς αναγνωρισμένη κυβέρνηση του Προέδρου Αμπντ Ραμπ Μανσούρ Χαντί και όσων έχουν συμμαχήσει τους αντάρτες, την έχουν γονατίσει. Οι ένοχοι του πολέμου στην Υεμένη είναι σε μεγάλο βαθμό η Σαουδική Αραβία και το Ιράν. Συνένοχή τους είναι η Ευρώπη...

Η τρέχουσα φάση του πολέμου ξεκίνησε το 2014, όταν οι αντάρτες Χούθι εισήλθαν στην πρωτεύουσα, Σαναά. Το σιιτικό κίνημα υποστηρίζεται από το Ιράν ξεκίνησε τη δράση του το 2004 και μάχεται κατά της κυβέρνησης της Υεμένης και εναντίον του διεθνούς συνασπισμού στον οποίο μετέχουν πολλές αραβικές χώρες με επικεφαλής τη Σαουδική Αραβία. Τον Φεβρουάριο του 2015, το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ σε ψήφισμά του εξέφρασε τη «λύπη» του για τις μονομερείς ενέργειες που έγιναν από τους Χούθι και ζήτησε τον τερματισμό των εχθροπραξιών. Επανέλαβε την καταδίκη αυτή αρκετές φορές, ακόμα και μετά τις 26 Μαρτίου του 2015, όταν ξεκίνησε η πρώτη στρατιωτική επιχείρηση του διεθνούς συνασπισμού στον οποίο πέραν της Σαουδικής Αραβίας, συμμετέχουν τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα, η Αίγυπτος, το Σουδάν και το Μαρόκο.

Ο ΟΗΕ ανησυχεί επίσης για τον αυξανόμενο αριθμό των πολιτών της Υεμένης που χρειάζονται βοήθεια και αυτοί αριθμούν σε 24,1 εκατ. σε έναν συνολικό πληθυσμό 28,5 εκατ. ανθρώπων. Μέχρι το τέλος του 2018 οι μάχες είχαν εκτοπίσει 4,8 εκατομμύρια ανθρώπους, είχαν αφήσει πίσω τους σχεδόν 10.000 νεκρούς και 60.000 τραυματίες, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία. Ορισμένες ΜΚΟ, μεταξύ των οποίων η ACLED, υποστηρίζουν ότι περισσότεροι από 90.000 άνθρωποι έχουν χάσει τη ζωή τους, 11.700 από τους οποίους ήταν άμαχοι.

Πώς ο Μητσοτάκης ξανακάνει «ανέκδοτο» το μετρό της Θεσσαλονίκης

Ανέκδοτο θα συνεχίζει να θυμίζει για πολλά χρόνια ακόμα το μετρό της Θεσσαλονίκης, αφού η νυν κυβέρνηση αποφάσισε να ακυρώσει όσα με κόπο είχε καταφέρει η προηγούμενη, μετά από χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων και καθυστερήσεων, που έχουν κάνει το έργο να θυμίζει... το γεφύρι της Άρτας.

Αφού αρχικά θέλησε να «δανειστεί» τα Γλυπτά του Παρθενώνα από το Βρετανικό Μουσείο, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ξαναχτύπησε και υπέπεσε σε ένα ακόμη ατόπημα όσον αφορά την πολιτισμική κληρονομιά του τόπου μας, βάζοντας νέες περιπέτειες τις σπουδαίες αρχαιότητες που κρύβονται κάτω από τον σταθμό «Βενιζέλος» στη Θεσσαλονίκη. Από το βήμα της ΔΕΘ ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε την απόφαση του να αποσπαστούν τα αρχαιολογικά ευρήματα από το σημείο μέχρι να ολοκληρωθεί η κατασκευή του σταθμού και να επανατοποθετηθούν στη συνέχεια εκεί και κατάφερε έτσι να γυρίσει τον χρόνο προ επταετίας, όταν κάποιοι έθεταν στους πολίτες της συμπρωτεύουσας το δίλημμα «ή αρχαία ή μετρό». Κατάφερε επίσης να παρατείνει τον χρόνο ολοκλήρωσης του έργου κατά 3 χρόνια, παρατείνοντας και την ταλαιπωρία των πολιτών της Θεσσαλονίκης και πετυχαίνοντας το «ούτε αρχαία... ούτε μετρό». Τι άλλο κατάφερε; Να κάνει ένα μεγάλο «δώρο» στους εργολάβους, στρώνοντας τους το «χαλί» για αξιώσεις αποζημιώσεων – μαμούθ από το ελληνικό Δημόσιο.

«Τέλος τα μεγάλα λόγια, οι υπεκφυγές, οι εντυπώσεις, τα ψεύτικα εγκαίνια και οι βαμμένοι μουσαμάδες. Καθαρές κουβέντες. Με τα σημερινά δεδομένα η λειτουργία του μετρό θα άρχιζε χωρίς τον σταθμό Βενιζέλου τέλη του 2022. Αλλά αυτό θα σήμαινε ένα έργο κολοβό. Επιστρέφουμε, λοιπόν, στην αρχική λύση για τον σταθμό -με απόσπαση και επανατοποθέτηση των αρχαιολογικών ευρημάτων. Σύμφωνα, πάντα, με την απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, στο πλαίσιο του αρχαιολογικού νόμου και βάσει της πρακτικής που ακολουθήθηκε στον σταθμό Αγίας Σοφίας.