Η νομοθεσία περί ανταγωνισμού και μονοπωλίων φτάνει μέχρι στιγμής μόνο στις εταιρείες οι οποίες δεν παράγουν φυσικά, συμβατικά αγαθά. Εάν όμως, δεν ισχύσουν σύντομα νέοι κανόνες, η απόλυτη κυριαρχία μιας χούφτας ψηφιακών εταιρειών -των γνωστών κροίσων της Silicon Valley- στην παγκόσμια οικονομία είναι απλώς, θέμα χρόνου.
Μπορεί να μοιάζει περίεργο, αλλά υπάρχουν ακόμα άνθρωποι οι οποίοι πιστεύουν ότι η Amazon δεν είναι τίποτα παραπάνω από την ηλεκτρονική εκδοχή ενός πολυκαταστήματος. Στην πραγματικότητα βεβαίως, είναι πολύ περισσότερα από αυτό: Είναι ένας ταχύτατα αναπτυσσόμενος παγκόσμιος γίγαντας του διαδικτύου που αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο ψωνίζουμε, που κατακτά όλο και περισσότερες αγορές, χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο Alexa (ο οποίος καταγράφει την «κίνηση» στο Διαδίκτυο) για να απορροφήσει τα προσωπικά δεδομένα μας απευθείας μέσα από το σαλόνι του σπιτιού μας και που αυτή τη στιγμή, ζητά πρόσβαση μέχρι και στα κλειδιά μας, έτσι ώστε να μπορεί να παραδίδει πακέτα ακόμη και όταν απουσιάζουμε!
Το Facebook έχει εδώ και πολύ καιρό εξελιχθεί επίσης, σε κάτι πολύ περισσότερο από ένα μέσο κοινωνικής δικτύωσης όπου συνομιλούν οι φίλοι. Είναι μια εταιρεία μέσων ενημέρωσης που κερδίζει δισεκατομμύρια σε διαφημίσεις «διαδίδοντας» περιεχόμενο χωρίς πρώτα να το ελέγξει.
Η Amazon και το Facebook αποτελούν δύο ενδεικτικά παραδείγματα. Η λίστα θα μπορούσε να συνεχιστεί με την ίδια τη Google και την Alphabet -όπως αυτοαποκαλείται η εταιρεία πλέον -και άλλες πολλές.