Πέμπτη 10 Οκτωβρίου 2013

ΠΩΣ Η ΕΛΛΑΔΑ "ΕΣΩΣΕ" ΤΟ ...ΕΥΡΩ !...


Σχεδόν τριάμισι χρόνια πέρασαν για να μάθουμε πέραν πάσης αμφιβολίας, όσα πολλοί υποψιαζόμασταν. Ότι η Ελληνική οικονομία, αλλά και η κοινωνία, θυσιάστηκαν το 2010 για να σωθούν οι ευρωπαϊκές τράπεζες και το ευρώ. Ότι το πρόγραμμα διάσωσης που υπογράφτηκε το Μάιο του ίδιου έτους, δεν είχε ως αφετηρία την αλληλεγγύη των εταίρων μας, αλλά την προστασία των τραπεζών τους. Ότι εσκεμμένα απέφυγαν να επιβαρύνουν τους ιδιώτες κατόχους ελληνικού χρέους, καταρτίζοντας ένα πρόγραμμα που ήξεραν εκ των προτέρων ότι δεν πρόκειται να φέρει αποτελέσματα.

Τώρα όμως όλα ήρθαν στο φως, χάρη σε δημοσίευμα της Wall Street Journal στηριγμένο σε «διαβαθμισμένα» εσωτερικά έγγραφα και πρακτικά συνεδριάσεων του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου. Από τα έγγραφα αυτά προκύπτουν οι ζωηρές αντιδράσεις -και ο θυμός- πληθώρας χωρών μελών του ΔΝΤ που διατύπωναν σε όλους τους τόνους την άποψη ότι το πρόγραμμα διάσωσης είναι ανεφάρμοστο, ότι θα συντρίψει την ελληνική οικονομία, ενώ ρωτούσαν επιτακτικά γιατί δεν υπήρχε καμία πρόταση για κούρεμα του ελληνικού χρέους.

Για τον κ. Στουρνάρα στον... πληθυντικό !

Νίκος Μπογιόπουλος

Ένα από τα πιο βαρετά πράγματα σε αυτή τη ζωή είναι να διαβάζεις προϋπολογισμούς. Όχι γιατί τους φτιάχνει ο κ. Στουρνάρας. Ανέκαθεν ήταν βαρετό ανάγνωσμα οι προϋπολογισμοί. Ταυτόχρονα, όμως, το χρησιμότερο από τα βαρετά πράγματα σε αυτό τον κόσμο είναι το διάβασμα των προϋπολογισμών του κράτους - ειδικά όταν τους φτιάχνει ο κ. Στουρνάρας. Εν ολίγοις: Διαβάζετε τους προϋπολογισμούς του κ. Στουρνάρα. Είναι βαρετό. Αλλά χρήσιμο.

Πάμε παρακάτω.
Ρωτήθηκε τη Δευτέρα στην εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου ο κ. Στουρνάρας πότε τέλος πάντων, εκτός από τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους, σε αυτό τον τόπο θα πληρώσουν κανένα φόρο και οι πολυεθνικές.
Ο υπουργός Οικονομικών διατύπωσε ένα ατράνταχτο επιχείρημα για να δείξει πόσο κοινωνικά δίκαιη είναι η φορολογική πολιτική της κυβέρνησης: Ξέρετε πόσες επιστολές λαμβάνω από πολυεθνικές γιατί πληρώνουν πολλά στην Ελλάδα, δήλωσε ...

Επάγγελμα: κατασχέτης


της Πέπης Ρηγοπούλου*

Στο στενό δρομάκι που χωρίζει το σπίτι μου από το απέναντι, ακούω μια φωνή: Γεια σας, είμαι από τη ΔΕΗ. Κοιτάω από το παράθυρο. Ένας νέος άνθρωπος με σακίδιο στον ώμο χτυπά την πόρτα της γειτόνισσας.
– Ήρθα, της λέει, για να αλλάξω το ρολόι. Επειδή είναι παλιό.
- Μα, δεν έχω ζητήσει να αλλάξουν το ρολόι μου, του λέει εκείνη.
Και πού είναι τα χαρτιά σας;
– Δεν έχω, απαντά αυτός. Με έστειλαν από την εταιρεία που συνεργάζεται με τη ΔΕΗ. Αλλά φεύγοντας θα σας γράψω το όνομά μου.
- Χωρίς το χαρτί από τη ΔΕΗ, δεν σου ανοίγω, παιδί μου. Δεν έχω τίποτα μαζί σου, θέλω να το καταλάβεις, αλλά στο σπίτι δεν πρόκειται να μπεις.
Ο νεαρός απομακρύνεται λίγο από την πόρτα και ακούω τη φωνή του στο κινητό:
– Έλα Κώστα. Εγώ είμαι. Ο Γιώργος ο κατασχέτης. Ήρθα να κόψω το ηλεκτρικό, αλλά δεν με αφήνουν να μπω.

Θεωρία δύο άκρων


Από τον ΕΥΓΕΝΙΟ ΑΡΑΝΙΤΣΗ

Η θεωρία των δύο άκρων είναι η ίδια ακραία ή, αν θέλουμε να το πούμε απερίφραστα, βλακώδης, όσο και η συμμετρική προς αυτήν θεωρία του «μεσαίου χώρου», περί του οποίου δεν μάθαμε ποτέ τίποτα εκτός του ότι, για ένα φεγγάρι, κυκλοφορούσε στη χονδρική σε συσκευασία Δ.Αβραμόπουλου.

Πράγματι, εκείνη την εποχή, καθώς τα «άκρα» (Αριστερά/Δεξιά) εμφανίζονταν ήδη υπερβολικά ντεμοντέ σε σχέση με την αθρόα ένταξη πολιτών στη λίστα αναμονής του καταναλωτικού λαϊφστάιλ που έσπαγε τα ταμεία, η ελπίδα ότι θα τα απέρριπτε κανείς ενστικτωδώς προκειμένου να ενταχτεί σ’ αυτό που ονομάστηκε «μεσαίος χώρος» και που κάλυπτε αόριστα την κοινή περιοχή των δύο στρατοπέδων του δικομματισμού, άρχισε να αναβαθμίζεται σε πρόθεση ψήφου – ευτυχώς, για λίγο.

Ο χώρος ήταν, λοιπόν, «μεσαίος» σε φαντασιακό επίπεδο, φιλοξενώντας τη συγχώνευση των δύο όρων της αντιπαλότητας: η περίφραξή του ισοδυναμούσε απλώς με μια ριζικά ουδετεροποιημένη και άρα εξίσου συναινετική στάση απέναντι στις διαφορές, επομένως και στα πολιτικά νοήματα. Αντιπροσώπευε δηλαδή την «αταξική» δήθεν συρρίκνωση των εντάσεων σε μια νέα «επικοινωνιακή πολιτική», αντιόξινη και υποαλλεργική.

Αποδείχτηκε αυθημερόν ότι η έννοια «μεσαίος» διόλου δεν δήλωνε το μέσον ενός φάσματος και δεν διχοτομούσε τίποτα. Δήλωνε μάλλον ότι ο χώρος καμπυλωνόταν και περιείχε τα πάντα υπό την προϋπόθεση ότι αυτά συνυπήρχαν ξεκομμένα απ’ τις μέχρι τότε, αυθεντικές, παραδοσιακές αναφορές τους.

Η φάρσα ξαναστήνεται τώρα αντίστροφα: δίχως να μνημονεύεται ως τέτοιος, ο «μεσαίος χώρος» σκιαγραφείται πλέον αποφατικά, σαν αγαθό επακόλουθο της κατάργησης των «άκρων». Ετσι, τα «άκρα» σύρονται και πάλι πάνω από έναν υποθετικό κοινό παρονομαστή, προστίθενται και διαιρούνται διά του δύο: είναι η ίδια ακριβώς λογική. Που θα πει ότι η βία του επιτιθέμενου και η βία του αμυνόμενου συνυπολογίζονται αθροιστικά και καυτηριάζονται ως κάτι που παραμένει ξένο προς τη θεάρεστη μεσότητα των νοικοκυραίων.

Οντως, η αμιγώς λειτουργική, οικονομίστικη, απολίτικη ιδεολογία που ευαγγελίζεται το Σύστημα ίπταται σε ίση απόσταση απ’ την κατάφαση και την άρνηση της Ιστορίας, με το ατομικό της τραπεζάκι κλειστό. Αν είσαι ο Σίμος Κεδίκογλου, Μάης του ’68 και Νύχτα των Κρυστάλλων συμπίπτουν.

Το ζήτημα, σήμερα, μας λένε διαρκώς, δεν είναι αν θα πας αριστερά ή δεξιά, αλλά επάνω ή κάτω. Επάνω, υποτίθεται ότι συναντάς το όνειρο αυτού του καινούργιου υπέροχου κόσμου της επερχόμενης ανάπτυξης με δωρεάν κουπόνια και τυφλή πίστη στις δημοσκοπήσεις· κάτω, μαίνεται τάχα η βάρβαρη βία με θετικό ή αρνητικό πρόσημο αδιακρίτως.

Πηγη:enet.gr

ΕΜΠ - ΑΚΟΥΜΠΑΜΕ ΣΤΟΝ ΔΙΠΛΑΝΟ ΜΑΣ!