Δευτέρα 22 Ιανουαρίου 2024

O OHE καταδικάζει την oυκρανική τρομοκρατία – McGregor-Οι Αμερικάνοι είμαστε ηλίθιοι

Από iskra

ouglas McGregor (Αμερικανός Συνταγματάρχης): Ηλίθιο το σχέδιο των ΗΠΑ να χρησιμοποιήσουν την Ουκρανία κατά της Ρωσίας, οι ρώσοι πέτυχαν στρατηγική νίκη – Harry Tabakh (Πρώην εκπρόσωπος του ΝΑΤΟ στην Ρωσία): Να σχεδιαστεί ρωσική γενοκτονία
(upd28) Ο αμερικανός Συνταγματάρχης Douglas McGregor είπε μια ξεκάθαρη αλήθεια… εμείς οι αμερικανοί από ηλιθιότητα πιστέψαμε ότι βάζοντας τους Ουκρανούς θα αποδυναμώσουμε την Ρωσία, την υποτιμήσαμε, έτσι η Ρωσία μας κέρδισε…
Αυτή η φράση αποτελεί την πεμπτουσία της πραγματικότητας στο Ουκρανικό…
Μια σημαντική αλλαγή στην στάση της Δύσης ήταν η τρομοκρατική απόπειρα των δειλών Ουκρανών σε αγορά στο Donetsk όπου βομβάρδισαν μια αγορά σκοτώνοντας 28 αμάχους…
Ο ΟΗΕ πρώτη φορά καταδίκασε τους Ουκρανούς, μάλιστα ο Γενικός Γραμματέας του ΟΗΕ Antonio Guterres προέβη σε σκληρή ανακοίνωση…
Οι θρασύδειλοι Ουκρανοί χάνουν στο μέτωπο, σε όλο το Ανατολικό Μέτωπο της Βόρειας Στρατιωτικής Περιφέρειας ο Ουκρανικός στρατός καταρρέει και καταφεύγει σε τρομοκρατικές επιθέσεις…
Οι ρώσοι όμως δεν απαντούν σκοτώνοντας αμάχους αλλά θα χτυπήσουν μαζικά διαλύοντας κρίσιμες στρατιωτικές υποδομές.

Κατά τους αμερικανούς είναι ξεκάθαρο πως θα τελειώσει αυτός ο πόλεμος με την ολική παράδοση του Ουκρανικού στρατού χωρίς όρους…

Μενέλαος Λουντέμης "ΟΔΟΣ ΑΒΥΣΣΟΥ ΑΡΙΘΜΟΣ 0 " (απόσπασμα)



ΠΡΟΕΔΡΟΣ Νὰ εγερθεί ὁ κατηγορούμενος. Κατηγορούμενε απολογήσου.

Ο Γιώργης σηκώθηκε όρθιος. Ἡ φωνή του είναι απλή, μα σταθερή.

ΓΙΩΡΓΗΣ-«Κατηγορούμενε απολογήσου»... Δυο ανακρίβειες σε δυο μόνο λέξεις. Τον κατηγορούμενο δεν τον κάνουν οι κατηγόριες ούτε και τις απολογίες οι ἀθώοι. Πάντως χαίρομαι που μου δίνεται η ευκαιρία – όχι βέβαια ν᾿ απολογηθώ αλλὰ για να μιλήσω. Είναι απέραντη η ικανοποίηση που νοιώθει ένας βουβός άνθρωπος όταν ύστερα απὸ τόσον καιρό ξαναβρίσκει τὴ φωνή - αρχίζει νὰ μιλά. Και μόνο που ακούω τώρα τη φωνή μου είναι για μένα μια ευτυχία που είμαι βέβαιος πολύ λίγοι - άνθρωποι τὴν ένοιωσαν. Φρίκες, τρόμοι, τρέλες... εἶχαν φκιάξει πάνω σε κείνο τὸ νησί, ένα χάος που μέσα του χάσαμε τὴ φωνή μας. Και τώρα ακόμη απορώ πως ύστερα απ᾿ όλα αὐτὰ κείνο το νησί δεν καταποντίσθηκε μόνο του. Κύριοι Δικαστές, στρέψτε τη μνήμη σας όσο θέλετε πίσω... Στις φυλακές γαλέρες, στα νησιὰ τοῦ Διαβόλου, στις Γουϊνέες, στα μεσαιωνικά κάτεργα... σ' όλους τούς τόπους περιορισμοῦ της ανθρωπίνης ελευθερίας, και για όλους τους αιώνες... Πουθενά δεν μαρτύρησαν τόσο πολύ οι άνθρωποι και πουθενά σίδερα δεν έδεσαν τόσο δυστυχισμένα, τόσο παραμορφωμένα, τόσο πληγωμένα και τόσο αθώα κορμιά. Βέβαια και στα μεσαιωνικά μπουντρούμια πέθαιναν άνθρωποι, και στὶς βαστίλες χάνανε το φως τους... αλλὰ πουθενά, ποτέ, τόσοι πολλοὶ άνθρωποι δε χάσανε το λογικό τους όσο σ' αυτὴ τη φριχτή αποθήκη των θυμάτων σας που τολμάτε να το λέτε «παρθενώνα". Οι λέξεις «βαρβαρότητα», «ωμότητα», κλπ. είναι λέξεις θωπευτικές... Η λέξη «σκοτάδι» είναι εξαίσιο φως μπροστά σ' αυτό πούγινε κάτω ἀπὸ τον πιο φωτεινό ουρανό τοῦ κόσμου.

ΠΡΟΕΔΡ. (έξαλλος) - Κατηγορούμενε! Φτάνει! Παύσε νὰ υβρίζεις. Περιορίσου εις την απόκρουσιν του κατηγορητηρίου.

Τον έβγαλε από τα πόδια του … ο Μητσοτάκης! Σε ευρωπαϊκο αξίωμα για πρώτη φορά ο Θοδωρής Ρουσόπουλος με στήριξη από 5 κόμματα


Σύμφωνα με όλα τα ρεπορτάζ σε κάθε ανασχηματισμό, μίνι ή κανονικό, του Μητσοτάκη εφέρετο ως υπουργοποιήσιμος, εντούτοις κάπποια “αόρατη χειρ” , στο παρά πέντε, τον έκοβε!

Ο Θοδωρής Ρουσόπουλος εξελέγη πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης του Συμβουλίου της Ευρώπης (PACE), παίρνοντας τη σκυτάλη από τον Τίνι Κοξ.

Όπως αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση, είναι ο πρώτος Έλληνας που εκλέγεται στο συγκεκριμένο αξίωμα, με τη θητεία του να είναι ενός έτους, με δυνατότητα ανανέωσης μία φορά

Σύμφωνα με το ΑΠΕ – ΜΠΕ, ο Θοδωρής Ρουσόπουλος εξελέγη ομόφωνα από την Κοινοβουλευτική Συνέλευση του Συμβουλίου της Ευρώπης στο Στρασβούργο, ενώ απέναντί του δεν υπήρξε καμία υποψηφιότητα. Τον στήριξαν και τα πέντε μεγάλα κόμματα της Κοινοβουλευτικής Συνέλευσης- Ομάδα Σοσιαλιστών/Δημοκρατών και Πρασίνων (SOC), Ομάδα του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος (EPP/CD), Ομάδα Ευρωπαίων Συντηρητικών & Δημοκρατική Συμμαχία (EC/DA), Συμμαχία Φιλελευθέρων και Δημοκρατών για την Ευρώπη (ALDE) και Ομάδα της Ενιαίας Ευρωπαϊκής Αριστεράς (UEL).

Μάκης Βορίδης: Χουζούρι ή τσεκούρι;



Είναι γνωστό πως όταν αποκαταστάθηκε η δημοκρατία και μας ήρθε ο Καραμανλής, οι φάκελοι της χούντας έγιναν τίτλος τιμής. Η φυλάκιση παράσημο. Η αντίσταση κόσμημα στο βιογραφικό. Ηρθαν δηλαδή τούμπα οι αξίες, οι πολιτικές και «εθνικές» αξιολογήσεις. Οι κυνηγημένοι της χούντας έγιναν κατά κάποιον τρόπο ευνοημένοι της δημοκρατίας. Δωρεάν ένσημα για τα χρόνια της φυλακής, αποκατάσταση αξιωματικών σε ανώτερο βαθμό, επαναπρόσληψη και προαγωγή απολυμένων κ.λπ. Και βέβαια η αντίσταση στη χούντα θεωρήθηκε –και σωστά– επαρκής όρος για την ανάδειξη μια νέας γενιάς πολιτικών, όπως ο Λαλιώτης ας πούμε, η Δαμανάκη, ακόμη και ο Σημίτης.

Το εμπεδώσατε; Ωραία. Ε τώρα λοιπόν ζούμε την ανάποδη κωλοτούμπα. Για ένα καθόλου ευκαταφρόνητο μέρος της κοινωνίας μας τα χουντικά, ακροδεξιά, ακόμη και φασιστικά διαπιστευτήρια προσδίδουν στους κατόχους τους προοπτικές για μεγάλα πράγματα. Η ανέχεια, ο Μητσοτάκης, η διαφθορά, το χάσμα αδικίας, η αδυναμία της αντιπολίτευσης, η κοινωνική απόγνωση ανοίγουν τον δρόμο των τεράτων. Και βλέπουμε όλοι ποιος πρώτος και καλύτερος στέκεται στην αρχή αυτού του δρόμου και ταλαντεύεται: να μπει ή να μην μπει; Ο Μάκης Βορίδης. Που έχει όλα τα προσόντα αλλά δεν απάντησε ακόμη στο δίλημμα: να επανέλθει στο τσεκούρι ή να παραμείνει στο χουζούρι;

Τί έγινε στον κόσμο και στον τόπο μας σαν σήμερα 22 Ιανουαρίου

 
Σημαντικά γεγονότα και πρόσωπα που έμειναν στην ιστορίακαι δεν πρέπει να ξεχάσουμε

565 Ο Πατριάρχης Ευτύχιος καθαιρείται από τον Αυτοκράτορα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας Ιουστινιανό Α΄ και αντικαθίσταται από τον Πατριάρχη Ιωάννη Γ΄ Σχολαστικό.

730 Ο πρώην σύγκελος του πατριάρχη Γερμανού, Αναστάσιος, γίνεται πατριάρχης και συνυπογράφει το διάταγμα εναντίον των εικόνων. Διατάσσονται η καταστροφή των εικόνων και η δίωξη των εικονόφιλων.

1440 Γεννήθηκε ο τσάρος της Ρωσίας, Ιβάν Γ’ Βασίλιεβιτς, ο επονομαζόμενος και Μέγας

1506 Ιδρύεται η Ελβετική Φρουρά που αποτελεί το σώμα που προστατεύει τον Πάπα και το Κολέγιο των Kαρδιναλίων. Οι πρώτοι 150 ελβετοί στρατιώτες φτάνουν στο Βατικανό.

1517 Μάχη της Ridaniya: Οι Οθωμανοί του Σελίμ Α΄ καταλαμβάνουν το Κάιρο, καταλύοντας την κυριαρχία των Μαμελούκων.

1561 Γεννήθηκε ο Άγγλος φιλέλληνας πολιτικός και φιλόσοφος, Φράνσις Μπέικον, γνωστός και με το εξελληνισμένο όνομα Φραγκίσκος Βάκων

Νίκος Ξανθόπουλος: Ο ηθοποιός που σφράγισε μια ολόκληρη εποχή του ελληνικού κινηματογράφου


Σε ηλικία 89 ετών στις 22 Γενάρη 2023 έφυγε από τη ζωή ο ηθοποιός και τραγουδιστής Νίκος Ξανθόπουλος, μετά από σοβαρά προβλήματα υγείας για τα οποία και νοσηλευόταν.

Ο Νίκος Ξανθόπουλος γεννήθηκε στις 4 Μαρτίου 1934 στη Νέα Ιωνία. Κατά τα εφηβικά του χρόνια υπήρξε αθλητής της ΑΕΚ. Μεγαλώνοντας αποφάσισε να ασχοληθεί με το θέατρο.

Σπούδασε στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Έκανε την πρώτη επαγγελματική του εμφάνιση στο θέατρο το 1957 με τον “Θίασο Κατερίνας” στην κομεντί “Βιργινία”. Έως τα μέσα της δεκαετίας του ’60 είχε παίξει διάφορους ρόλους, μεταξύ των οποίων τον Ορέστη στην «Ηλέκτρα» του Σοφοκλή, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Ροντήρη, ενώ συνεργάστηκε και με τον θίασο του Μάνου Κατράκη στο «Τραγούδι του νεκρού αδελφού» του Μίκη Θεοδωράκη. Επίσης έπαιξε για λίγο στο μουσικό θέατρο. Συμμετείχε σε 24 θεατρικές παραγωγές και έπαιξε όλα τα είδη του θεάτρου. Το 1970 ίδρυσε δικό του θίασο και περιόδευσε στην Ελλάδα.

Για τα ήθη και τα έθιμα



Μέρες που πέρασαν ήλθαν στην επιφάνεια παλιά ήθη και έθιμα ανεξάρτητα πόσο ο καθένας συμμετέχει σε αυτά. Κάλαντα, ευχές, οικογενειακά τραπέζια, δώρα, χοροί, τοπικά έθιμα, άλλοτε γνήσια και άλλοτε προχειροφτιαγμένα για τους τουρίστες. Τα ήθη (ιεραρχημένες αξίες και συμπεριφορές) και τα έθιμα (δράσεις ανθρώπων ομαδικά ή ατομικά) αναντίρρητα αποτελούν συνεκτικό αρμό των κοινωνιών και συνδετικό κρίκο ανάμεσα στους ανθρώπους. Και τα δύο πρέπει να υποθέσουμε ότι βρίσκονται στις σφαίρα του εποικοδομήματος των κοινωνιών. Αλλάζουν βραδύτερα από οικονομικές και πολιτικές μετατοπίσεις, αλλά παρακολουθούν αυτές τις αλλαγές έστω και με τον δικό τους τρόπο.

Οι ιδεαλιστές ιστορικοί, λαογράφοι και κοινωνιολόγοι αδυνατούν να συλλάβουν τα πράγματα στη σχέση αιτίου και αποτελέσματος (αίτιο και αιτιατό). Αντίθετα οι υλιστές επιστήμονες προσπαθούν να δουν τις γενεσιουργές αιτίες των κοινωνικών φαινομένων με βαθύ υλιστικό πνεύμα και να ψάξουν στις ρίζες των γεγονότων. Αίφνης οι πρώτοι θα αναζητήσουν την περιτομή των Εβραίων στη θρησκεία και τους αντίστοιχους νόμους, ενώ οι δεύτεροι στην ανάγκη να υπάρχουν συνθήκες υγιεινής στην έρημο χωρίς νερό και στη φίμωση του ανδρικού μορίου. Το στεφάνωμα στο θρησκευτικό γάμο οι ιδεαλιστές το βλέπουν σαν ένδειξη χαράς στο θεό, ενώ οι υλιστές το αναλύουν ως κατάλοιπο ειδωλολατρικών γιορτών με στεφάνωμα λουλουδιών την άνοιξη κλπ. Το χριστιανικό εκκλησιαστικό τέμπλο ως αφιέρωμα στο θεό, ενώ οι υλιστές ιστορικοί ως «κλέψιμο» από το αρχαίο θέατρο. Θα μπορούσε κανείς να αναφέρει δεκάδες παραδείγματα που δείχνουν τους διαφορετικούς δρόμους ανάλυσης των ιδεαλιστικών ή υλιστικών σχολών σκέψης.