Σάββατο 27 Ιουνίου 2020

Η κυβέρνηση σπαταλά 48 εκ.ευρώ για αγορά λογισμικού ενώ υπάρχει δωρεάν

Το ελληνικό Δημόσιο, με αποφάσεις των υπουργείων Οικονομικών και Εσωτερικών, αλλά και της γενικής γραμματείας Ψηφιακής Πολιτικής και της Κοινωνίας της Πληροφορίας, ετοιμάζεται να δαπανήσει 48 εκατ. ευρώ για την προμήθεια αδειών λογισμικού, την ώρα που υπάρχει δωρεάν Λογισμικό Ανοιχτού Κώδικα. Αυτό καταγγέλλει η Ένωση Πληροφορικών Ελλάδας και καταθέτει σειρά προτάσεων για την άμεση μετάβαση της Δημόσιας Διοίκησης στη χρήση Ελεύθερου Λογισμικού/Λογισμικού Ανοιχτού Κώδικα (ΕΛ/ΛΑΚ), καθώς «το πρόβλημα δεν είναι απλώς τα χρήματα που ξοδεύονται αυτήν τη στιγμή, αλλά ότι ουσιαστικά δεσμευόμαστε στο να διαθέτουμε και τα επόμενα χρόνια παρόμοια κονδύλια σε διαρκή βάση, οδηγώντας σε οικονομική αιμορραγία».

Αναλυτικά η ανακοίνωση της Ένωσης Πληροφορικών Ελλάδας

Αξιότιμοι Κύριοι.

Όχι πολύ καιρό πριν, η Ένωσή μας είχε αναδείξει την σπατάλη 37,2 εκ. ευρώ εκ μέρους του Ελληνικού Δημοσίου για προμήθεια λογισμικού από πασίγνωστο κολοσσό του χώρου[1]. Όλα αυτά -γράφαμε και τότε- συνέβαιναν σε μια εποχή που η χώρα μας ακόμα προσπαθούσε να ξεπεράσει τις συνέπειες της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης που σοβεί από το 2010. Στους λίγους μήνες που πέρασαν από τη δημοσίευση της παραπάνω καταγγελίας μας (6 Ιαν. 2020), μεσολάβησε και η πανδημία του COVID-19 με τις αναμενόμενες επιπτώσεις της και στην οικονομία. Χαρακτηριστικά να πούμε πως οι πλέον αισιόδοξες εκτιμήσεις αναφέρονται σε 8% ύφεση για την Ελλάδα.

Ηλίας Μόσιαλος: Σχεδόν ανέφικτη η πρόληψη από τον κορωνοϊό - Οι μακροπρόθεσμες επιπλοκές του


Κορωνοϊός: Ο Ηλίας Μόσιαλος Η Ελλάδα θα αρχίσει να σχεδιάζει επιστροφή σε μερική κανονικότητα μέσα στον Απρίλιο 

Τις μακροπρόθεσμες επιπλοκές που μπορεί να παρουσιάσει ο κορωνοϊός εξήγησε ο Ηλίας Μόσιαλος στη νέα του ανάρτηση σχετικά με την πανδημία.

Ολο και περισσότερα στοιχεία μαθαίνουμε σχετικά με τον κορωνοϊό. Αλλωστε το γεγονός ότι πρόκειται για μια νέα ασθένεια, αναγκάζει τους επιστήμονες να «κολυμπήσουν» σε αχαρτογράφητα ύδατα ώστε να βρουν απαντήσεις στις πολύ σημαντικές ερωτήσεις που δημιουργούνται από την πανδημία.

Ηλίας Μόσιαλος: Τι συμβαίνει με την έξαρση των κρουσμάτων κορωνοϊού -Η άρση των μέτρων δεν γίνεται χωρίς ρίσκο

Ηλίας Μόσιαλος: Να αποφύγουμε πάση θυσία νέο lockdown -Δεν αναμένω μεγάλη έξαρση κρουσμάτων από τον τουρισμό

Ο καθηγητής του LSE, τονίζει πως «το 40-45% των ατόμων που νόσησαν με Covid-19 μπορεί να είναι ασυμπτωματικά και άλλα ίσως να βιώσουν ήπια την ασθένεια χωρίς διαρκή συμπτώματα», κάτι που καθιστά σχεδόν ανέφικτη την πρόληψη από τη νόσ


Στη συνέχεια, αναφέρεται και στις μακροπρόθεσμες επιπλοκές που μπορεί να προκαλέσε


Η ανάρτηση του Ηλία Μόσιαλου

Λαλιώτης: Αυτή είναι η αλήθεια για τον «Μεγάλο Περίπατο» και τις «Μεγάλες Αναπλάσεις» στην Αθήνα

«Αποδεικνύεται ποιοι και γιατί μετά από 15 χρόνια αδράνειας, απραξίας και υποβάθμισης για το Κέντρο και τις Γειτονιές της Αθήνας προσπαθούν ‘’…να πουλήσουν φύκια για μεταξωτές κορδέλες…’’, αναφέρει- μεταξύ άλλων- σε επιστολή του που απέστειλε στο TheCaller ο πρώην υπουργός και ιστορικό στέλεχος του ΠΑΣΟΚ Κώστας Λαλιώτης, παίρνοντας θέση και εκείνος με τη σειρά του στη δημόσια συζήτηση και τα όσα ακούγονται και γράφονται τις τελευταίες μέρες για τον «Μεγάλο Περίπατο», ως τη μεγαλύτερη αστική παρέμβαση που έχει γίνει στην Αθήνα.

Ειδικότερα, αφορμή για την επιστολή του κ. Λαλιώτη στάθηκε η αναδημοσίευση στο TheCaller σχετικού άρθρου του zoon.gr και της δημοσιογράφου Βάλιας Μπαζού, η οποία εξηγούσε με συγκεκριμένα στοιχεία και απτά παραδείγματα γιατί η πεζοδρόμηση της Βασιλίσσης Όλγας και η μείωση των λωρίδων κυκλοφορίας στην Πανεπιστημίου «δεν είναι η μεγαλύτερη αστική παρέμβαση που έχει γίνει στην Αθήνα».
«Ούτε ο όρος “Μεγάλος Περίπατος” δεν είναι νέας εμπνεύσεως»

Όπως ανέφερε η Βάλια Μπαζού στο zoon.gr, «έχουν προηγηθεί το 1985 η πεζοδρόμηση της Φωκίωνος Νέγρη, το 1995 της Ερμού, το 2001 της Διονυσίου Αρεοπαγίτου, το 2002 της Αποστόλου Παύλου. Οι αναπλάσεις σε Κεραμεικό, Γκάζι, Ψυρρή και Πειραιώς. Μια ενιαία αστική παρέμβαση, περίπου, 500 στρεμμάτων σε πιο “σκληρές” εποχές όπου η επικρατούσα αντίληψη για την πόλη ήταν… αυτοκινούμενη ενώ τα ΜΜΜ ήταν παλαιάς κοπής με τα πρώτα χιλιόμετρα του μετρό να κάνουν την εμφάνισή τους τον Ιανουάριο του 2000. Άλλωστε και ο όρος “Μεγάλος Περίπατος” δεν είναι νέας εμπνεύσεως. Ο όρος χρησιμοποιείται από την πρώτη στιγμή που σχεδιάστηκε και από την πρώτη στιγμή που άρχισε να υλοποιείται το όραμα για την Ενοποίηση των Αρχαιολογικών Χώρων της Αθήνας. Δηλαδή, εδώ και τουλάχιστον 25 με 30 χρόνια».