Ενώ η σημερινή ειδησεογραφία δείχνει πιθανή εμπλοκή στην πώληση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων στη γερμανική Fraport, γεγονός που αναδεικνύει με κραυγαλέο τρόπο τις εγγενείς αντιφάσεις που θα εμφανιστούν στην υλοποίηση του τρίτου μνημονίου, δεν πρέπει να διαφύγει της προσοχής μας η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων κ. Θεόδωρου Γαλιατσάτου, που δηλώνει αποφασισμένος να προχωρήσει σε τοπικό δημοψήφισμα και νομική προσφυγή κατά της πώλησης των τεσσάρων αεροδρομίων που επηρεάζουν τη ζωή και την οικονομία των Ιονίων (Κέρκυρας, Ζακύνθου, Κεφαλονιάς και Ακτίου).
Α. Η εμπλοκή
Σύμφωνα με δημοσιεύματα η εμπλοκή οφείλεται στην απροθυμία της Fraport να τηρήσει αυτά για τα οποία είχε δεσμευτεί στην περσινή προσφορά της. Ζητά «να της παρασχεθούν αδιαμφισβήτητες εγγυήσεις για την παραχώρηση», ενώ «δυσκολεύεται να εξασφαλίσει χρηματοδότηση εξαιτίας του ρίσκου της χώρας». Δεν αποκλείεται η χθεσινή ανακοίνωση του Περιφερειάρχη Ιονίων να συνέβαλε στους φόβους της γερμανικής εταιρείας.
Η Fraport χαρακτηρίζει την απόφαση του ΚΥΣΟΙΠ βάση για την επανέναρξη των διαπραγματεύσεων μεταξύ αυτής και του ΤΑΙΠΕΔ, διευκρινίζοντας πως ο γερμανικός όμιλος «δεν είναι σε θέση να κάνει λόγο για το περιεχόμενο των διαπραγματεύσεων όπως και ότι δεν υπάρχει χρονοδιάγραμμα». Κατόπιν όλων αυτών, αρμόδιοι παράγοντες, λέει η Καθημερινή, «εκφράζουν επιφυλάξεις για το κατά πόσο το τίμημα του 1,234 δισ. ευρώ θα μπορέσει να εισπραχθεί εντός του 2015, όπως προβλέπεται στο νέο μνημόνιο».