Πέμπτη 16 Μαΐου 2013

ΝΟΜ/ΔΙΟ ΜΑΝΙΤΑΚΗ: "ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ" ME ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ!



EUROGROUP:ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

ΣΕΒ:ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΖΗΤΗΣΕ Ο Δ. ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ KAI...

..ΝΑ ΑΝΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΟΠΩΣ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΚΑΙ Η ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ


Το δρόμο της απόλυσης για δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενους στο Δημόσιο δείχνει το νομοσχέδιο τηςτρικομματικής συγκυβέρνησης που φέρει τίτλο: «Οργάνωση της Δημόσιας Διοίκησης» και αφορά στις οργανικές μονάδες και το προσωπικό. Στο νομοσχέδιο που έδωσε το μεσημέρι της Μ. Πέμπτης για διαβούλευση μέχρι τις 14 Μαΐου ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Α. Μανιτάκης, προβλέπεται ότι αρκεί ένα Προεδρικό Διάταγμα για τη δημιουργία, αντικατάσταση ή τροποποίηση των οργανισμών των φορέων. Επίσης, με κοινή υπουργική απόφαση «επιτρέπεται να καταργούνται θέσεις προσωπικού» αν αυτό κριθεί ότι συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία των φορέων και στην εξοικονόμηση πόρων.


Σύμφωνα με τα στοιχεία που έχουν συγκεντρωθεί και έχουν αναλυθεί από το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, το υπουργείο Οικονομικών και την Υπηρεσία Ανάπτυξης Πληροφορικής, ο «μαγικός» αριθμός του προσωπικού στον δημόσιο τομέα στη χώρα μας είναι 621.797 (μόνιμοι, υπάλληλοι Ιδιωτικού Δικαίου Αορίστου Χρόνου - ΙΔΑΧ, υπάλληλοι με έμμισθη εντολή και επί θητεία). Παράλληλα μισθοδοτούμενοι από το Ελληνικό Δημόσιο είναι επίσης 78.950 υπάλληλοι (αιρετοί, μετακλητοί, υπάλληλοι με συμβάσεις ορισμένου χρόνου, συμβάσεις έργου και λοιπές εργασιακές σχέσεις).


Στο πλαίσιο της συμφωνίας της τρικομματικής κυβέρνησης με την τρόικα για 4.000 απολύσεις ως τον Δεκέμβριο του 2013 και άλλες 11.000 το 2014, στη βάση ενός τριμηνιαίου προγραμματισμού, έχει μπει σε εφαρμογή το σχέδιο ΔΙΑΛΥΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΜΑΖΙΚΩΝ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ. Οι πληροφορίες που διαχέονται επιμένουν ότι 2.000 από τις αναγκαστικές αποχωρήσεις / απολύσεις θα γίνουν ως τον Ιούνιο. Παράλληλα οι μνημονιακές δεσμεύσεις ορίζουν την ένταξη σε καθεστώς διαθεσιμότητας 12.500 υπαλλήλων το 2014 και συνολικά 25.000 ως το 2015.


EUROGROUP :ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΚΟΜΙΣΙΟΝ


ΟΙ ΤΡΙΜΗΝΙΑΙΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΑΠΟΛΥΣΕΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ


Στο χθεσινό Eurogroup συζητήθηκε η επιστολή της κυβέρνησης προς την Κομισιόν, που περιγράφεται στο κείμενο για την επικύρωση της δόσης των 2,8 δισ. ευρώ (εκκρεμούσε από τον Μάρτιο και έφτασε την Μ. Παρασκευή στα κρατικά ταμεία). Η επιστολή περιλαμβάνει τριμηνιαίους στόχους υποχρεωτικών αποχωρήσεων - απολύσεων από το Δημόσιο που ξεκινούν από το τέλος Σεπτεμβρίου με 2.000 άτομα. Δεσμεύεται για συνολικά 15.000 απολύσεις αλλά και για ολοκλήρωση αξιολόγησης 650.000 υπαλλήλων έως το τέλος του έτους και για κινητικότητα 12.500 ατόμων έως το τέλος Ιουνίου.


Για να εκπληρωθεί το προαπαιτούμενο του δημοσίου η κυβέρνηση –όπως αναφέρεται– έστειλε στις 23 Απριλίου επιστολή στα κοινοτικά όργανα με την οποία ορίζει ότι:

* Έχει τεθεί ένα χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση της αξιολόγησης των δομών και των σχεδίων στελέχωσης για το σύνολο της δημόσιας διοίκησης, με τη συμμετοχή πάνω από 650.000 υπαλλήλων, πριν από το τέλος του 2013. Σε αυτό το πλαίσιο εγκρίθηκε πρόσφατα το σχέδιο των δομών και της στελέχωσης των κεντρικών διοικήσεων που καλύπτει τις 211.500 από τις θέσεις στο δημόσιο.

* Οι ελληνικές αρχές αναφέρουν ότι εντοπίστηκαν πάνω από 13.000 θέσεις που πρέπει να καταργηθούν το 2015 σε σύγκριση με το 2012. Το 70% από αυτές θα πρέπει να επιτευχθεί μέχρι το τέλος του 2013 και το 85% μέχρι το τέλος του 2014.

* Εντόπισαν επίσης περίπου 19.000 εργαζομένους σε διάφορα υπουργεία και οργανισμούς, από τους οποίους η κυβέρνηση δηλώνει στην ΕΕ ότι θα τοποθετηθούν τουλάχιστον 12.500 άτομα σε κινητικότητα μέχρι το τέλος Ιουνίου του 2013.

* Επαναλαμβάνει και την δέσμευσή της να τοποθετήσει σωρευτικά 25.000 υπαλλήλους στο θεσμό της κινητικότητας έως το τέλος του 2013.

* Η κυβέρνηση στην ίδια επιστολή θέτει και σωρευτικούς τριμηνιαίους στόχους για τις υποχρεωτικές αποχωρήσεις έως το τέλος του 2014. Σε αυτούς περιλαμβάνονται και οι εθελοντικές αποχωρήσεις μέσα από το καθεστώς κινητικότητας. Το 2013 οι αποχωρήσεις θα είναι συνολικά 4.000 και οι υπόλοιπες το 2014.

Αναλυτικά μέχρι το 3ο τρίμηνο του 2013 πρέπει να γίνουν 2.000 υποχρεωτικές αποχωρήσεις, έως το 4ο τρίμηνο του 2013 4.000, μέχρι το Α τρίμηνο του 2014 να φτάσουν στις 5.000, μέχρι το 2ο τρίμηνο του 2014 στις 9.000, μέχρι το 3ο τρίμηνο στις 11.000 και μέχρι το τέλος του 2014 στις 15.000.

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΜΟΝΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΖΗΤΗΣΕ Ο Δ. ΔΑΣΚΑΛΟΠΟΥΛΟΣ ΤΟΥ ΣΕΒ

ΝΑ ΑΝΑΤΕΘΟΥΝ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΕΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ ΟΠΩΣ Η ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΤΟΥ ΕΣΠΑ ΚΑΙ Η ΕΞΟΦΛΗΣΗ ΤΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

Απευθείας διαπραγμάτευση με τις Βρυξέλες για αναθεώρηση του προγράμματος προσαρμογής με αναπτυξιακούς όρους, κατάργηση της μονιμότητας στο Δημόσιο και του ενιαίου μισθολογίου καιανάθεση στον ιδιωτικό τομέα λειτουργιών του κράτους όπως η διαχείριση του ΕΣΠΑ, η εξόφληση των οφειλών του Δημοσίου κ.α. πρότεινε ο πρόεδρος του ΣΕΒ Δ. Δασκαλόπουλος μιλώντας στην απογευματινή εκδήλωση της γενικής συνέλευσης.

Ο κ. Δασκαλόπουλος δήλωσε «συγκρατημένα απαισιόδοξος» για τη συνολική πορεία του τόπου αν και επεσήμανε ότι τον τελευταίο καιρό υπάρχουν ενθαρρυντικές ειδήσεις και ευοίωνες ενδείξεις. «Ο κίνδυνος για τη χώρα, είπε, έχει μειωθεί. Ξένοι και εγχώριοι επενδυτές εκδηλώνουν ενδιαφέρον. Ορισμένες μεταρρυθμίσεις προχωρούν και αποδίδουν. Τα καλά σχόλια για την Ελλάδα διεθνώς έγιναν ο κανόνας».

«Δεν υποτιμώ, πρόσθεσε ο πρόεδρος του ΣΕΒ, τις μεγάλες προσπάθειες που καταβάλλει η σημερινή κυβέρνηση και ο πρωθυπουργός προσωπικά. Αλλά δεν θέλω να υποτιμήσω και τις δυσκολίες που μας περιμένουν ακόμη. Έχουμε ανάγκη αισιοδοξίας αλλά η βεβιασμένη αισιοδοξία μπορεί να έχει τα αντίθετα αποτελέσματα όταν τα προβλήματα είναι τόσο μεγάλα».

Στις προτάσεις άμεσης εφαρμογής ο κ. Δασκαλόπουλος περιέλαβε:

-Τη διετή κατάργηση της διαχείρισης του ΕΣΠΑ από το κράτος και την ανάθεσή της σε ομάδα ελληνικών και ξένων τραπεζών.

-Την ίδρυση ταμείου πληρωμής των οφειλών του Δημοσίου με ευθύνη του τραπεζικού συστήματος.


-Μεταφορά δραστηριοτήτων του κράτους από το δημόσιο στον ιδιωτικό τομέα με πρωτοβουλία του ΤΑΙΠΕΔ.

-Μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων στα κατώτερα ευρωπαϊκά επίπεδα, κατάργηση των γραφειοκρατικών διαδικασιών στα πρότυπα της Ιρλανδίας.

Ο πρόεδρος του ΣΕΒ χαρακτήρισε τη μονιμότητα στο Δημόσιο ως ασυλία της αργομισθίας και ζήτησε την κατάργησή της, όπως και την κατάργηση του ενιαίου μισθολογίου (το οποίο όπως είπε μετράει ήδη 420 εξαιρέσεις) και την αντικατάστασή τους από σύγχρονο σύστημα αξιολόγησης με βάση τα προσόντα και την απόδοση.

Οι Έλληνες επιχειρηματίες, κατέληξε ο κ. Δασκαλόπουλος, πρέπει να αποφασίσουμε αν είμαστε μια κάστα ανθρώπων που κοιτάει μόνο τη δουλειά της ή μια ηγέτιδα τάξη ανοικτή σε όλους και στην υπηρεσία του συνόλου.


ΟΙ ΠΡΩΤΕΣ ΑΠΟΛΥΣΕΙΣ

Ήδη με το νομοσχέδιο για την αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης που έχει θέσει σε δημόσια διαβούλευση ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Αντώνης Μανιτάκης λύνει θεσμικά τα χέρια της κυβέρνησης για να υπάρξουν οι μεγάλες δεξαμενές από όπου θα προκύψουν οι απολύσεις- κατάργηση θέσεων, κλάδων, συγχωνεύσεις / καταργήσεις φορέων, μετατροπή Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου σε Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, κ.ά.

Η κατάργηση των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (αλλά και συγχωνεύσεις φορέων κάτω από τη Γενική Κυβέρνηση) - τον κατάλογο τον ετοιμάζει σε συντονισμό με το Μαξίμου ο υφυπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης κ. Μανούσος Βολουδάκης - θα οδηγήσει άμεσα στη λύση των συμβάσεων του προσωπικού που υπηρετούν σε αυτά. Μαζί με τους πειθαρχικά ελεγχομένους, οι εργαζόμενοι αυτοί θα είναι οι πρώτοι που θα απολυθούν.

Παράλληλα όμως η κατάργηση θέσεων στα υπουργεία με τα νέα οργανογράμματα, αλλά και η συγχώνευση / κατάργηση εποπτευόμενων φορέων στον στενό και ευρύτερο δημόσιο τομέα και στους ΟΤΑδείχνουν και άλλους προς «καρατόμηση». Κομβικό σημείο η αξιολόγηση των προσόντων σε συνδυασμό με το καθηκοντολόγιο και τη στοχοθεσία, που θα γίνει κατά την επανατοποθέτηση του προσωπικού στις νέες Διευθύνσεις των δημόσιων υπηρεσιών (των υπουργείων, των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου και των Οργανισμών). Στη βάση αυτή θα γίνει μετακίνηση του πλεονάζοντος προσωπικού σε άλλη δημόσια υπηρεσία και μέρος αυτών θα δει την πόρτα της εξόδου. Ηδη ο κ. Μανιτάκης έχει επισημάνει ότι μία ακόμη πηγή για αναγκαστικές αποχωρήσεις είναι η εθελουσία έξοδος όλων όσοι, ενώ βρίσκονται σε καθεστώς διαθεσιμότητας ή αναγκαστικής μετακίνησης λόγω κινητικότητας, προτιμήσουν να αποχωρήσουν από το Δημόσιο λαμβάνοντας την αποζημίωση που δικαιούνται ή εξαγοράζοντας τρία πλασματικά έτη, αρκεί να μη βρίσκονται τρία χρόνια πριν από την πλήρη συνταξιοδότηση.

Παράλληλα θα αξιολογηθούν τα τυπικά προσόντα όλων όσοι εργάζονται στο Δημόσιο, θα γίνει πιστοποίηση των δικαιολογητικών τους και θα αποπεμφθούν, όπως έχει τονίσει ο κ. Μανιτάκης, όσοι δεν συνδέονται με έγκυρη έννομη σχέση με το Δημόσιο ή δεν έχουν καν σύμβαση εν ισχύει πρόσληψης με το Δημόσιο.


ΠΟΙΟΙ ΑΠΟΓΡΑΦΟΝΤΑΙ

Αξίζει να επισημανθεί ότι η απογραφή αφορά όλους όσοι εργάζονται στο Δημόσιο, σε Νομικά Πρόσωπα, στους ΟΤΑ α' και β' βαθμού και σε πάσης φύσεως φορείς του δημόσιου τομέα. Πέρα από τους μόνιμους υπαλλήλους και το προσωπικό αορίστου χρόνου ή άλλων σχέσεων εργασίας, περιλαμβάνονται πρόσωπα που δεν αποτελούν τακτικό ή έκτακτο προσωπικό των φορέων αλλά λαμβάνουν αποδοχές ή αμοιβές μέσω της Ενιαίας Αρχής Πληρωμής.

Απογράφονται οι μετακλητοί, οι ειδικοί σύμβουλοι και συνεργάτες των γραφείων των μελών της κυβέρνησης και των υφυπουργών, των γραφείων των Γενικών και Ειδικών Γραμματέων, των γραφείων προέδρων και αντιπροέδρων των ΝΠΔΔ, οι επί θητεία υπάλληλοι, οι υπάλληλοι κατηγορίας ειδικών θέσεων, οι δικηγόροι με έμμισθη εντολή. Το μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, καθώς και οι αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί. Στην απογραφή περιλαμβάνεται το πάσης φύσεως διδακτικό και βοηθητικό διδακτικό προσωπικό των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων και των Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, όπως και Σχολών του Δημοσίου, οι δικαστικοί λειτουργοί, τα μόνιμα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων, της Ελληνικής Αστυνομίας, του Πυροσβεστικού και Λιμενικού Σώματος, το επί θητεία και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου ορισμένου χρόνου στρατιωτικό και ένστολο προσωπικό, οι γιατροί του ΕΣΥ, οι κληρικοί και το προσωπικό της Εκκλησίας της Ελλάδος και των Νομικών Προσώπων που υπάγονται στην εποπτεία της, οι διπλωματικοί υπάλληλοι, τα αιρετά όργανα των ΟΤΑ α' και β' βαθμού, κ.ά.


Στα πλαίσια αυτά ξεκινά η αξιολόγηση με πρώτο βήμα τη δημιουργία περιγράμματος σε κάθε θέση εργασίας του Δημοσίου τομέα. Σε πρώτη φάση, στη διαδικασία θα μπουν οι εργαζόμενοι στις υπηρεσίες των Υπουργείων και του στενού Δημοσίου και μετέπειτα το μέτρο θα επεκταθεί σε όλους όσους έχουν εργασιακή σχέση με το κράτος (ΔΕΚΟ, Στρατιωτικοί, Αστυνομία κλπ).Τα έντυπα περιγραφής κάθε θέσης εργασίας θα φτάσουν στις υπηρεσίες ηλεκτρονικά και ο Προϊστάμενος κάθε Τμήματος έχει την ευθύνη συμπλήρωσης τους από το προσωπικό, ωστόσο στις απαντήσεις πρέπει ο κάθε υπάλληλος να το πράξει ξεχωριστά και με πλήρη διαφάνεια σε ότι αφορά τα προσωπικά του στοιχεία.


Ήδη, σε 206.000 δημοσίους υπαλλήλους έχει αποσταλεί ερωτηματολόγιο που αφορά: στα γενικά στοιχεία της θέσης που κατέχει ο εργαζόμενος, τη σχέση εργασίας, τον άμεσα προϊστάμενο και τους υφισταμένους, τις απαιτήσεις της θέσης, την καταγραφή των εργασιών κ.ά.


ΤΟ ΕΝΤΥΠΟ- ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ


Το έντυπο μέσα από το οποίο οι εργαζόμενοι θα παρουσιάζουν το εργασιακό τους έργο και τις προσωπικές τους δεξιότητες έχει ήδη δημοσιευθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης και μεταξύ άλλων περιλαμβάνει ενότητες σχετικά με τη σκοπιμότητα ύπαρξης τη συγκεκριμένης θέσης εργασίας, τις προσωπικές τους γνώσεις, τα προσόντα και εμπειρίες, τις καθημερινές εργασίες που πραγματοποιούν καθώς και σχόλια από τους ανωτέρους τους.


Στην τελική φάση όλες οι πληροφορίες που έχει συμπληρώσει ο εργαζόμενος καθώς τα σχόλια συνυπολογίζονται και δημιουργείται το λεγόμενο job description (περίγραμμα εργασίας), όπως συνηθίζουν να το αναφέρουν όσοι ασχολούνται με τη διαχείριση ανθρωπίνων πόρων.


Στο τέλος του ερωτηματολογίου ο προϊστάμενος του υπαλλήλου σχολιάζει τις απαντήσεις που έχουν δοθεί.

Αυτό είναι ένα ακόμα μέτρο που συμβάλλει στην αντιλαϊκή αναδιάρθρωση της Δημόσιας Διοίκησης. Το ερωτηματολόγιο συνδέεται με την πολιτική των γενικότερων αλλαγών, που στόχο έχουν να δημιουργήσουν μια Δημόσια Διοίκηση ταχύτερη και αποτελεσματικότερη στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του κεφαλαίου και των επιταγών της τρόικας. Είναι συνέχεια της πολιτικής που μέχρι τώρα έχει εφαρμόσει το νέο μισθολόγιο - φτωχολόγιο, το νέο πειθαρχικό «δίκαιο» τρομοκράτησης και χειραγώγησης των εργαζομένων, ενώ θα διευκολύνει το σχεδιασμό για χιλιάδες απολύσεις.


Εδώ το έντυπο οδηγιών και το ερωτηματολόγιο

ΟΡΙΣΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΜΑΧΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΤΟΥ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟΥ


Εδώ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΝΟΜΟΥ


Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 4: «Νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, κρατικές ή δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμοί, νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου που επιδιώκουν κοινωφελείς ή άλλους δημόσιους σκοπούς, καθώς και θυγατρικές εταιρείες των ανωτέρω νομικών προσώπων μπορεί να καταργούνται, να συγχωνεύονται ή να αναμορφώνονται, καθώς και να καταργείται, αντικαθίσταται ή τροποποιείται κάθε νομοθετική ή κανονιστική διάταξη σχετική με τη σύσταση, την οργάνωση, τη λειτουργία και τις αρμοδιότητές τους με προεδρικό διάταγμα που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, του Υπουργού Οικονομικών και του καθ’ ύλην αρμόδιου Υπουργού».


Επιπλέον, στο άρθρο 1 παρ. 4 του νομοσχεδίου προβλέπεται: «Με τους Οργανισμούς της προηγούμενης παραγράφου μπορεί επίσης να προβλέπεται:


α) Η κατάργηση ή συγχώνευση υπηρεσιών ή οργανικών μονάδων των φορέων της παραγράφου 1, καθώς και η μεταφορά των αρμοδιοτήτων τους σε άλλες υπηρεσίες ή οργανικές μονάδες ή η κατάργησή τους.


β) Η κατανομή του συνόλου ή μέρους των οργανικών θέσεων του φορέα σε περισσότερους κλάδους ή ειδικότητες κλάδων. Στην περίπτωση αυτή οι κλάδοι και ειδικότητες από τους οποίους διενεργείται κάθε φορά η πλήρωση των κενών θέσεων καθορίζονται με την οικεία προκήρυξη.


γ) Η σύσταση ή κατάργηση οργανικών θέσεων κατά κατηγορία και κλάδο.


δ) Η σύσταση νέων κλάδων κατά κατηγορίες, καθώς και η συγχώνευση ή κατάργηση υφισταμένων με δυνατότητα κατάργησης αντίστοιχων οργανικών θέσεων.


ε) Η μεταφορά οργανικών θέσεων σε άλλους κλάδους, υφιστάμενους ή νέους, της ίδιας ή άλλης κατηγορίας, καθώς και η ρύθμιση θεμάτων ένταξης υπηρετούντων υπαλλήλων σε νέους κλάδους της ίδιας κατηγορίας, που προκύπτουν με σύσταση ή συγχώνευση υφισταμένων. στ) Η σύσταση οργανικών μονάδων χωρίς εσωτερική διάρθρωση, σύμφωνα με τη διάταξη του άρθρου 20 παρ. 2 του ν. 2503/1997, η οποία διατηρείται σε ισχύ. Και

ζ) Κάθε άλλη λεπτομέρεια που αφορά την οργάνωση και λειτουργία της οικείας υπηρεσίας.»

Μείωση προϋπηρεσίας για διευθυντές….


Με το νομοσχέδιο μειώνεται ο χρόνος προϋπηρεσίας που απαιτούνταν για τη διεκδίκηση θέσης γενικού διευθυντή από 15 σε 12 έτη. Συγκεκριμένα, όπως προβλέπεται στο άρθρο 2 παρ. 1: «Ως προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης επιλέγονται υπάλληλοι που έχουν τουλάχιστον δώδεκα (12) έτη υπηρεσίας,έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Διεύθυνσης ή Γενικής Διεύθυνσης και δεν έχουν προφανή απόκλιση από την υλοποίηση της στοχοθεσίας τα προηγούμενα έτη πριν την επιλογή τους. Δεν μπορεί να κριθεί για την κάλυψη θέσης προϊσταμένου Γενικής Διεύθυνσης υπάλληλος που αποχωρεί αυτοδικαίως από την υπηρεσία σε χρονικό διάστημα το οποίο είναι μικρότερο των δύο ετών κατά την πρώτη συνεδρίαση του αρμοδίου συλλογικού οργάνου.

β. Ως προϊστάμενοι Διεύθυνσης ή Υποδιεύθυνσης ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικής μονάδαςεπιλέγονται υπάλληλοι οι οποίοι έχουν ασκήσει καθήκοντα προϊσταμένου Τμήματος ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων και δεν έχουν προφανή απόκλιση από την υλοποίηση της στοχοθεσίας τα προηγούμενα έτη πριν την επιλογή τους.

γ. Ως προϊστάμενοι Τμήματος, αυτοτελούς Τμήματος και αυτοτελούς γραφείου ή αντίστοιχουεπιπέδου οργανικής μονάδας επιλέγονται υπάλληλοι οι οποίοι δεν έχουν προφανή απόκλιση από την υλοποίηση της στοχοθεσίας τα προηγούμενα έτη πριν την επιλογή τους».

…συμβόλαιο αποδοτικότητας για προϊσταμένους

Επιπλέον, για τους προϊσταμένους οργανικών μονάδων προβλέπεται η υπογραφή συμβολαίων αποδοτικότητας στα οποία περιγράφονται η αποδοτικότητα και οι στόχοι τους. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 2 παρ. 4: «Όσοι επιλέγονται προϊστάμενοι οργανικών μονάδων τοποθετούνται σε αντίστοιχου επιπέδου οργανικές μονάδες για πέντε (5) έτη. Με την ανάληψη των καθηκόντων τους οι προϊστάμενοι Γενικής Διεύθυνσης, Διεύθυνσης, Υποδιεύθυνσης ή αντίστοιχου επιπέδου οργανικών μονάδων, υπογράφουν συμβόλαιο αποδοτικότητας με τον οικείο Υπουργό ή με το όργανο διοίκησης του οικείου φορέα ή με το όργανο το οποίο εξουσιοδοτείται από τον οικείο Υπουργό ή το όργανο διοίκησηςτου φορέα να υπογράφει τα συμβόλαια αυτά. Στα συμβόλαια αποδοτικότητας περιγράφονται οι υποχρεώσεις των προϊσταμένων και οι ποιοτικοί και ποσοτικοί στόχοι που θα πρέπει να επιτευχθούν καθ’ όλη τη διάρκεια της θητείας τους, καθώς και σε ετήσια βάση. Σε περίπτωση προφανούς απόκλισης από την επίτευξη των τεθέντων ποιοτικών και ποσοτικών στόχων μετά τη συμπλήρωση δύο ετών από την τοποθέτηση των προϊσταμένων, ο οικείος Υπουργός ή όργανο διοίκησης του φορέα μπορεί να αποφασίσει την πρόωρη λήξη της θητείας τους.»

Πιο αυστηρές οι αναρρωτικές άδειες

Σύμφωνα με το νομοσχέδιο αυστηροποιείται το καθεστώς χροήγησης αναρρωτικών αδειών, καθώς μεταξύ άλλων θα δίνονται μόνο ύστερα από έγκριση γιατρού δημόσιου νοσοκομείου, ενώ προβλέπεται και ανώτατο όριο. Όπως σημειώνεται, οι διαδικασίες απλοποιούνται, ενώ ταυτόχρονα «διασφαλίζεται η καλύτερη ισορροπία μεταξύ του δικαιώματος χρήσης αναρρωτικής αδείας μετ” αποδοχών και της υποχρέωσης προσφοράς στην υπηρεσία, καθώς και η καταπολέμηση της κατάχρησης αναρρωτικών αδειών από μερίδα υπαλλήλων. Ακόμη, για τη χορήγηση μακροχρόνιων αναρρωτικών αδειών πέραν του προβλεπομένου ορίου προβλέπονται ποινές, ενώ θα γίνεται έλεγχος όλων των αδειών που έχουν παρασχεθεί στον υπάλληλο σε βάθος οκταετίας».

Όπως προβλέπεται στο άρθρο 6 ότι Η παράγραφος 1 του άρθρου 54 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Υπαλληλικός Κώδικας, ν. 3528/2007, ΦΕΚ 26/Α΄) όπως έχει τροποποιηθεί με την παράγραφο 1 του άρθρου 30 του ν. 3731/2008 (ΦΕΚ 263/Α΄) αντικαθίσταται ως ακολούθως:

«1. Στον υπάλληλο που είναι ασθενής ή χρειάζεται να αναρρώσει, χορηγείται αναρρωτική άδεια με αποδοχές τόσων μηνών όσα είναι τα έτη της υπηρεσίας του, από την οποία αφαιρείται το σύνολο των αναρρωτικών αδειών που τυχόν έχει λάβει μέσα στην προηγούμενη οκταετία. Αναρρωτική άδεια χορηγούμενη χωρίς διακοπή δεν μπορεί να υπερβεί τους δώδεκα (12) μήνες. Χρόνος υπηρεσίας τουλάχιστον έξι (6) μηνών θεωρείται ως πλήρες έτος. Υπάλληλος ο οποίος δεν έχει συμπληρώσει χρόνο υπηρεσίας έξι (6) μηνών, δικαιούται να λάβει τις βραχυχρόνιες άδειες που προβλέπονται. Μετά την εξάντλησή τους ο υπάλληλος δικαιούται άδεια άνευ αποδοχών.»

Πειθαρχικά: «Παράθυρο» για επιστροφή υπαλλήλων σε αυτοδίκαιη αργία

Αναφορικά με την αυτοδίκαιη αργία, το νομοσχέδιο ανοίγει ένα παράθυρο για την επιστροφή υπαλλήλων προτού την οριστική τους δικαίωση από τη Δικαιοσύνη. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρεται στο άρθρο 12: «Η περίπτωση γ΄ της παρ.3 του άρθρου 103 του Κώδικα Κατάστασης Δημοσίων Πολιτικών Διοικητικών Υπαλλήλων και Υπαλλήλων Ν.Π.Δ.Δ. (Υπαλληλικός Κώδικας, Ν. 3528/2007), όπως αντικαταστάθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν.4057/2012 και στη συνέχεια με την περ.1 της υποπαραγράφου Ζ.3. άρθρου πρώτου Ν.4093/2012, αντικαθίσταται ως εξής:

«γ) μετά από απόφαση του πρωτοβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου με την οποία ο υπάλληλος απαλλάσσεται από την πειθαρχική ευθύνη ή του επιβάλλεται πειθαρχική ποινή διαφορετική από την οριστική ή προσωρινή παύση για πειθαρχικό παράπτωμα της περίπτωσης ε` της παραγράφου 1, ή μετά από σχετική βεβαίωση του προέδρου του πρωτοβάθμιου πειθαρχικού συμβουλίου.

Ο υπάλληλος επανέρχεται στην υπηρεσία του από την κοινοποίηση σε αυτόν της αντίστοιχης διαπιστωτικής πράξης.

Εφόσον έχει επιβληθεί αυτοδίκαιη αργία στις περιπτώσεις β`, γ`,δ` και ε` της παραγράφου 1, η οποία δεν έχει αρθεί σύμφωνα με την παράγραφο 2, και δεν έχει επιβληθεί στον υπάλληλο πειθαρχική ποινή οριστικής παύσης, το πειθαρχικό συμβούλιο στο οποίο εκκρεμεί η υπόθεση γνωμοδοτεί μετά την πάροδο ενός έτους από τη θέση του υπαλλήλου σε αυτοδίκαιη αργία και κάθε επόμενο έτος σχετικά με την τυχόν συνδρομή λόγων που καθιστούν μη αναγκαία τη συνέχιση της. Το όργανο που είναι αρμόδιο για το διορισμό του υπαλλήλου, εφόσον κρίνει, μετά την ανωτέρω γνωμοδότηση του πειθαρχικού συμβουλίου ή μετά από γνωμοδότηση του ίδιου συμβουλίου που μπορεί να ζητηθεί οποτεδήποτε, ότι με βάση τις ιδιαίτερες περιστάσεις της υπόθεσης ή/ και το συμφέρον της υπηρεσίας δεν είναι αναγκαία η συνέχιση της αργίας, μπορεί να διατάσσει την αναστολή της και την επάνοδο του υπαλλήλου στα καθήκοντα του ή τη μετακίνηση του σύμφωνα με το άρθρο 66. Την αναστολή της αργίας,μπορεί να ζητήσει οποτεδήποτε και ο υπάλληλος με αίτησή του προς το αρμόδιο για το διορισμό όργανο, το οποίο αποφασίζει μετά την τήρηση της ως άνω διαδικασίας και εφόσον συντρέχουν οι προαναφερόμενες προϋποθέσεις. Το πειθαρχικό συμβούλιο, γνωμοδοτεί το αργότερο σε προθεσμία τριάντα (30) ημερών από την περιέλευση σε αυτό του σχετικού αιτήματος. Σε περίπτωση άπρακτης παρέλευσης της ως άνω προθεσμίας, ο υπάλληλος παραμένει σε αργία.


Η αναστολή της αργίας μπορεί να διατάσσεται και για ορισμένο χρόνο και να ανακαλείται οποτεδήποτε, εφόσον επιβάλλεται από το συμφέρον της υπηρεσίας και ιδίως σε περίπτωση υποτροπής, που οφείλεται στην τέλεση οποιουδήποτε νέου παραπτώματος από τον υπάλληλο.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου