ΤΑ ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΤΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΑΝΗΣ ΔΟΣΗΣ 1 ΔΙΣΜΗΝΑ ΠΡΟΣ ΜΗΝΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΟ ΑΝΑΘΕΩΡΗΜΕΝΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ (ΜΕΤΑΦΡΑΣΜΕΝΟ ΕΔΩ, ΕΔΩ ΚΙ ΕΔΩ)
ΝΕΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Το πλήθος των υποχρεώσεων που έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει η χώρα έως το τέλος του έτους, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να λάβει τονΟκτώβριο και τη δόση του 1 δισ. ευρώ, περιγράφονται αναλυτικά στο μεταφρασμένο κείμενο του αναθεωρημένου Μνημονίου.
Σύμφωνα με τη συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας τον περασμένο Ιούλιο, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, η Ελλάδα πρέπει να εκπληρώσει τα εξής:
1. Να παρουσιάσει τον αναλυτικό κατάλογο με τους φόρους υπέρ τρίτων που εισπράττει το Δημόσιο και να τους καταργήσει ή να μεταφέρει τη σχετική δαπάνη στον προϋπολογισμό της Κεντρικής Κυβέρνησης.
2. Να νομοθετήσει το νέο καθεστώς φορολογίας της ακίνητης περιουσίας.
3. Να εκπληρώσει τους τριμηνιαίους στόχους απόδοσης στο σκέλος των εσόδων και στη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών.
4. Να μεριμνήσει, προκειμένου οι τράπεζες να επικαιροποιήσουν τα σχέδια αναδιάρθρωσής τους και να τα υποβάλουν για επικύρωση στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Παράλληλα, για να αποδεσμευθεί η επόμενη δόση του 1 δισ. ευρώ, πρέπει:
1) να έχει ολοκληρωθεί η διαθεσιμότητα τουλάχιστον 12.500 δημοσίων υπαλλήλων, με βάση το πρόγραμμα κινητικότητας, έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και άλλων 12.500 υπαλλήλων έως τα τέλη Δεκεμβρίου,
2) να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για την αναδιάρθρωση ή εκκαθάριση των ΕΛΒΟ, ΕΑΣ και ΛΑΡΚΟ, ώστε οι σχετικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκεμβρίου,
3) να έχει ρυθμιστεί το θέμα των οφειλών προς την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ και να έχουν εκκαθαριστεί οι οφειλές αυτές έως το τέλος Σεπτεμβρίου, και
4) να θεσπιστεί ο νέος Κώδικας Φορολογικής Δικονομίας.
Ειδικότερα, οι ανά μήνα υποχρεώσεις, βάσει του Μνημονίου, έχουν ως εξής:
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
• Να υπάρχει πλήρης και αναλυτικός κατάλογος των φόρων και των εισφορών που θα καταργηθούν.
• Να θεσπισθεί η νομοθεσία για το νέο καθεστώς φορολογίας ακίνητης περιουσίας.
• Να επικαιροποιηθούν τα σχέδια αναδιάρθρωσης των τραπεζών.
• Να εκπληρώνονται οι τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για την εισπρακτική διοίκηση.
• Να εκπληρώνονται οι τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για τη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών.
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
• Να εγκριθούν η νέα οργανωτική δομή της Διοίκησης Εσόδων, ο αριθμός του προσωπικού, το σύστημα βαθμολόγησης και κατάταξης, καθώς και τα προσόντα και οι διαδικασίες διορισμού της διαχείρισης των φορολογικών εσόδων.
• Να υιοθετηθεί το σύνολο της νομοθεσίας που απαιτείται για την εφαρμογή του Κώδικα Φορολογικής Δικονομίας.
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Να θεσπιστεί η νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, με στόχο:
α) τη διεύρυνση της βάσης των εισφορών
β) την απλοποίηση του προγράμματος συνεισφορών μεταξύ των διαφόρων ταμείων, και
γ) τη μείωση των εισφορών κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες. Οι μεταρρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά έως την 1η Ιανουαρίου 2016.
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
• Να υπάρχουν τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για την εισπρακτική διοίκηση.
• Να υπάρχουν τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για τη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών(προτεινόμενο).
• Να πραγματοποιηθούν, υπό την Τράπεζα της Ελλάδος, νέα «τεστ αντοχής» για τις τράπεζες.
• Να υπάρχει στοχευμένος έλεγχος για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου.
***************************************************************************************************************************************
Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ενδιαφέρον άρθρο της Δήμητρας Καδδά από το capital.gr σχετικά με την αφανή επίπτωση των μνημονίων που είναι η δραστική περικοπή των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
ΜΕΓΑ ΘΥΜΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ**
ΝΑ ΓΙΑΤΙ Η ΥΦΕΣΗ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΠΤΕΤΑΙ**
Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ*Το νέο Μεσοπρόθεσμο 2013- 2017 γράφεται πυρετωδώς για να αποτελέσει ένα από τα βασικά αντικείμενα διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Το βασικό διακύβευμα είναι, σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, αν θα ζητηθούν νέα μέτρα από τώρα.
Μόνο που η εγκύκλιος για την διαμόρφωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μέσα στην 5ετία, αποκαλύπτει ότι τουλάχιστο για το... σύνηθες «θύμα» κάθε δημοσιονομικής απόκλισης, τα νέα μέτρα έχουν ήδη έρθει. Και μάλιστα μπορεί να μην είναι καν τα τελευταία...
Ο λόγος για το βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας και για το μοναδικό αντιστάθμισμα στην αδυναμία των τραπεζών να παράγουν ρευστότητα, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (χρηματοδοτεί συμμετοχή στο ΕΣΠΑ και τα εθνικά έργα):
* Σύμφωνα με την εγκύκλιο για την διαμόρφωση του νέου Μεσοπροθέσμου, το 2013 τα λεφτά για το ΠΔΕ θα είναι κατά 200 εκατ. ευρώ λιγότερα. Διαμορφώνονται στα 6,65 δισ. ευρώ έναντι 6,85 δισ. ευρώ που αναφέρονται στα μηνιαία δελτία εκτέλεσης του προϋπολογισμού με βάση το προηγούμενο Μεσοπρόθεσμο (Φεβρουάριος 2013).
* Για το 2014 η περικοπή φτάνει στα 300 εκατ. ευρώ. Από τα 6,7 δισ. ευρώ που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Φεβρουαρίου το ΠΔΕ «κόβεται» στα 6,4 δισ. ευρώ και μάλιστα σε μία περίοδο που πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση στο ΕΣΠΑ αλλά και εκκίνηση στο νέο πακέτο.
* Για το 2015 προβλέπεται «αυγάτισμα» από 6,7 δισ. ευρώ μέχρι σήμερα στα 7 δισ. ευρώ, αλλά μόνο για μία χρονιά. Και τούτο διότι τόσο το 2016 όσο και το 2017 (για το οποίο υπάρχουν για πρώτη φορά εκτιμήσεις), διαμορφώνεται στα 6,7 δισ. ευρώ.
Το ΠΔΕ είναι το σύνηθες «θύμα» όλων των κυβερνήσεων που προηγήθηκαν στα χρόνια της κρίσης. Όταν ο λογαριασμός δεν «έβγαινε» και για να μην ανακοινώσουν άλλες – κοινωνικά και πολιτικά επώδυνες – περικοπές, μείωναν τον ετήσιο προϋπολογισμό των Δημοσίων Επενδύσεων.
Έτσι, από ένα ΠΔΕ στα 10,2 δισ. ευρώ το 2010 και μετά από διαδοχικές, πάνω από 10 τον αριθμό, περικοπές φτάσαμε φέτος σε ένα ΠΔΕ που θα πρέπει να στηρίξει την ανάκαμψη- ανάπτυξη και να αντισταθμίσει την απουσία ρευστότητας στην αγορά ύψους μόλις 6,85 δισ. ευρώ επισήμως ή 6,65 δισ. ευρώ σύμφωνα με το υπό διαμόρφωση νέο Μεσοπρόθεσμο. Από το ποσό αυτό ενώ αρχικά το εθνικό ΠΔΕ ήταν κοντά στα 3 δισ.. ευρώ, πλέον αναλογούν για έργα μεταξύ των οποίων ένα μέρος είναι οι χρηματοδοτήσεις του αναπτυξιακού λιγότερο από 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι υπάρχουν και πάλι «βλέψεις» για περικοπή του καθώς τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού δείχνουν ότι υποχρηματοδοτείται κατά 1,3 δισ. ευρώ στο 7μηνοφέροντας έτσι το πιο μεγάλο «βάρος» της δημιουργίας πλεονασμάτων. Αρμόδια στελέχη θυμίζουν ότι το2012 αντίστοιχες... υποχρηματοδοτήσεις οδήγησαν τελικά σε ετήσια δαπάνη ΠΔΕ μόνο 6,1 δισ. ευρώ...
Άλλωστε, και το ίδιο το ΔΝΤ στην τελευταία του έκθεση για την Ελλάδα καταγράφει την «συμβολή» των περιορισμένων επενδυτικών δαπανών στην συγκράτηση του ελλείμματος επισημαίνοντας μάλιστα ότι οι επενδυτικές δαπάνες παγιώθηκαν πλέον σε πολύ πιο χαμηλά επίπεδα, στον βωμό της δημοσιονομικής προσαρμογής.
*Πηγή:www.capital.gr
http://www.iskra.gr/
ΝΕΟ ΤΣΕΚΟΥΡΙ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ Το πλήθος των υποχρεώσεων που έχει δεσμευτεί να υλοποιήσει η χώρα έως το τέλος του έτους, προκειμένου, μεταξύ άλλων, να λάβει τονΟκτώβριο και τη δόση του 1 δισ. ευρώ, περιγράφονται αναλυτικά στο μεταφρασμένο κείμενο του αναθεωρημένου Μνημονίου.
Σύμφωνα με τη συμφωνία μεταξύ κυβέρνησης και τρόικας τον περασμένο Ιούλιο, η οποία αναρτήθηκε στην ιστοσελίδα του υπουργείου Οικονομικών, έως το τέλος Σεπτεμβρίου, η Ελλάδα πρέπει να εκπληρώσει τα εξής:
1. Να παρουσιάσει τον αναλυτικό κατάλογο με τους φόρους υπέρ τρίτων που εισπράττει το Δημόσιο και να τους καταργήσει ή να μεταφέρει τη σχετική δαπάνη στον προϋπολογισμό της Κεντρικής Κυβέρνησης.
2. Να νομοθετήσει το νέο καθεστώς φορολογίας της ακίνητης περιουσίας.
3. Να εκπληρώσει τους τριμηνιαίους στόχους απόδοσης στο σκέλος των εσόδων και στη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών.
4. Να μεριμνήσει, προκειμένου οι τράπεζες να επικαιροποιήσουν τα σχέδια αναδιάρθρωσής τους και να τα υποβάλουν για επικύρωση στη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Παράλληλα, για να αποδεσμευθεί η επόμενη δόση του 1 δισ. ευρώ, πρέπει:
1) να έχει ολοκληρωθεί η διαθεσιμότητα τουλάχιστον 12.500 δημοσίων υπαλλήλων, με βάση το πρόγραμμα κινητικότητας, έως τα τέλη Σεπτεμβρίου και άλλων 12.500 υπαλλήλων έως τα τέλη Δεκεμβρίου,
2) να ληφθούν οι οριστικές αποφάσεις για την αναδιάρθρωση ή εκκαθάριση των ΕΛΒΟ, ΕΑΣ και ΛΑΡΚΟ, ώστε οι σχετικές διαδικασίες να ολοκληρωθούν έως τα τέλη Δεκεμβρίου,
3) να έχει ρυθμιστεί το θέμα των οφειλών προς την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ και να έχουν εκκαθαριστεί οι οφειλές αυτές έως το τέλος Σεπτεμβρίου, και
4) να θεσπιστεί ο νέος Κώδικας Φορολογικής Δικονομίας.
Ειδικότερα, οι ανά μήνα υποχρεώσεις, βάσει του Μνημονίου, έχουν ως εξής:
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ
• Να υπάρχει πλήρης και αναλυτικός κατάλογος των φόρων και των εισφορών που θα καταργηθούν.
• Να θεσπισθεί η νομοθεσία για το νέο καθεστώς φορολογίας ακίνητης περιουσίας.
• Να επικαιροποιηθούν τα σχέδια αναδιάρθρωσης των τραπεζών.
• Να εκπληρώνονται οι τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για την εισπρακτική διοίκηση.
• Να εκπληρώνονται οι τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για τη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών.
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
• Να εγκριθούν η νέα οργανωτική δομή της Διοίκησης Εσόδων, ο αριθμός του προσωπικού, το σύστημα βαθμολόγησης και κατάταξης, καθώς και τα προσόντα και οι διαδικασίες διορισμού της διαχείρισης των φορολογικών εσόδων.
• Να υιοθετηθεί το σύνολο της νομοθεσίας που απαιτείται για την εφαρμογή του Κώδικα Φορολογικής Δικονομίας.
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
• Να θεσπιστεί η νομοθεσία για τη μεταρρύθμιση του συστήματος των εισφορών κοινωνικής ασφάλισης, με στόχο:
α) τη διεύρυνση της βάσης των εισφορών
β) την απλοποίηση του προγράμματος συνεισφορών μεταξύ των διαφόρων ταμείων, και
γ) τη μείωση των εισφορών κατά 3,9 ποσοστιαίες μονάδες. Οι μεταρρυθμίσεις θα εφαρμοστούν σταδιακά έως την 1η Ιανουαρίου 2016.
ΈΩΣ ΤΟ ΤΕΛΟΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
• Να υπάρχουν τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για την εισπρακτική διοίκηση.
• Να υπάρχουν τριμηνιαίοι στόχοι απόδοσης για τη διαχείριση των δημοσίων οικονομικών(προτεινόμενο).
• Να πραγματοποιηθούν, υπό την Τράπεζα της Ελλάδος, νέα «τεστ αντοχής» για τις τράπεζες.
• Να υπάρχει στοχευμένος έλεγχος για την αποπληρωμή των ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου.
***************************************************************************************************************************************
Στη συνέχεια η Iskra παραθέτει ενδιαφέρον άρθρο της Δήμητρας Καδδά από το capital.gr σχετικά με την αφανή επίπτωση των μνημονίων που είναι η δραστική περικοπή των δαπανών του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.
ΜΕΓΑ ΘΥΜΑ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ ΟΙ ΔΑΠΑΝΕΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ**
ΝΑ ΓΙΑΤΙ Η ΥΦΕΣΗ ΔΕΝ ΑΝΑΚΟΠΤΕΤΑΙ**
Της ΔΗΜΗΤΡΑΣ ΚΑΔΔΑ*Το νέο Μεσοπρόθεσμο 2013- 2017 γράφεται πυρετωδώς για να αποτελέσει ένα από τα βασικά αντικείμενα διαπραγμάτευσης με τους δανειστές. Το βασικό διακύβευμα είναι, σύμφωνα με αρμόδια στελέχη, αν θα ζητηθούν νέα μέτρα από τώρα.
Μόνο που η εγκύκλιος για την διαμόρφωση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ΠΔΕ) μέσα στην 5ετία, αποκαλύπτει ότι τουλάχιστο για το... σύνηθες «θύμα» κάθε δημοσιονομικής απόκλισης, τα νέα μέτρα έχουν ήδη έρθει. Και μάλιστα μπορεί να μην είναι καν τα τελευταία...
Ο λόγος για το βασικό χρηματοδοτικό εργαλείο ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας και για το μοναδικό αντιστάθμισμα στην αδυναμία των τραπεζών να παράγουν ρευστότητα, το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων (χρηματοδοτεί συμμετοχή στο ΕΣΠΑ και τα εθνικά έργα):
* Σύμφωνα με την εγκύκλιο για την διαμόρφωση του νέου Μεσοπροθέσμου, το 2013 τα λεφτά για το ΠΔΕ θα είναι κατά 200 εκατ. ευρώ λιγότερα. Διαμορφώνονται στα 6,65 δισ. ευρώ έναντι 6,85 δισ. ευρώ που αναφέρονται στα μηνιαία δελτία εκτέλεσης του προϋπολογισμού με βάση το προηγούμενο Μεσοπρόθεσμο (Φεβρουάριος 2013).
* Για το 2014 η περικοπή φτάνει στα 300 εκατ. ευρώ. Από τα 6,7 δισ. ευρώ που προβλέπει το Μεσοπρόθεσμο Φεβρουαρίου το ΠΔΕ «κόβεται» στα 6,4 δισ. ευρώ και μάλιστα σε μία περίοδο που πρέπει να υπάρξει επιτάχυνση στο ΕΣΠΑ αλλά και εκκίνηση στο νέο πακέτο.
* Για το 2015 προβλέπεται «αυγάτισμα» από 6,7 δισ. ευρώ μέχρι σήμερα στα 7 δισ. ευρώ, αλλά μόνο για μία χρονιά. Και τούτο διότι τόσο το 2016 όσο και το 2017 (για το οποίο υπάρχουν για πρώτη φορά εκτιμήσεις), διαμορφώνεται στα 6,7 δισ. ευρώ.
Το ΠΔΕ είναι το σύνηθες «θύμα» όλων των κυβερνήσεων που προηγήθηκαν στα χρόνια της κρίσης. Όταν ο λογαριασμός δεν «έβγαινε» και για να μην ανακοινώσουν άλλες – κοινωνικά και πολιτικά επώδυνες – περικοπές, μείωναν τον ετήσιο προϋπολογισμό των Δημοσίων Επενδύσεων.
Έτσι, από ένα ΠΔΕ στα 10,2 δισ. ευρώ το 2010 και μετά από διαδοχικές, πάνω από 10 τον αριθμό, περικοπές φτάσαμε φέτος σε ένα ΠΔΕ που θα πρέπει να στηρίξει την ανάκαμψη- ανάπτυξη και να αντισταθμίσει την απουσία ρευστότητας στην αγορά ύψους μόλις 6,85 δισ. ευρώ επισήμως ή 6,65 δισ. ευρώ σύμφωνα με το υπό διαμόρφωση νέο Μεσοπρόθεσμο. Από το ποσό αυτό ενώ αρχικά το εθνικό ΠΔΕ ήταν κοντά στα 3 δισ.. ευρώ, πλέον αναλογούν για έργα μεταξύ των οποίων ένα μέρος είναι οι χρηματοδοτήσεις του αναπτυξιακού λιγότερο από 1 δισ. ευρώ ετησίως.
Πληροφορίες αναφέρουν μάλιστα ότι υπάρχουν και πάλι «βλέψεις» για περικοπή του καθώς τα στοιχεία εκτέλεσης του προϋπολογισμού δείχνουν ότι υποχρηματοδοτείται κατά 1,3 δισ. ευρώ στο 7μηνοφέροντας έτσι το πιο μεγάλο «βάρος» της δημιουργίας πλεονασμάτων. Αρμόδια στελέχη θυμίζουν ότι το2012 αντίστοιχες... υποχρηματοδοτήσεις οδήγησαν τελικά σε ετήσια δαπάνη ΠΔΕ μόνο 6,1 δισ. ευρώ...
Άλλωστε, και το ίδιο το ΔΝΤ στην τελευταία του έκθεση για την Ελλάδα καταγράφει την «συμβολή» των περιορισμένων επενδυτικών δαπανών στην συγκράτηση του ελλείμματος επισημαίνοντας μάλιστα ότι οι επενδυτικές δαπάνες παγιώθηκαν πλέον σε πολύ πιο χαμηλά επίπεδα, στον βωμό της δημοσιονομικής προσαρμογής.
*Πηγή:www.capital.gr
http://www.iskra.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου