Δευτέρα 4 Μαΐου 2015

Αλέξη, η χώρα χρεοκόπηε το 2010...Εσύ οφείλεις να διασώσεις την δική μας αξιοπρέπεια και την ελπίδα

Του Σπύρου Γουδέβενου 

Παρ όλες τις σημαντικές υποχωρήσεις που προαναγγέλλει η κυβέρνηση ως τρόπο για να επέλθει η συμφωνία με τους δανειστές, που κάποιες αν γίνουν ίσως αποδεχθούν μοιραίες, οι πλευρά των δανειστών επιμένει να απαιτεί ΑΙΜΑ....

Οι δανειστές απαιτούν την απόσυρση όχι απλά κάποιων εξαγγελιών του ΣΥΡΙΖΑ και των ΑΝ.ΕΛΛ, αλλά υποταγή και υιοθέτηση του μνημονιακού προγράμματος των ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, Ποταμιού και της Μέρκελ. Για αυτό, και σήμερα βλέπουμε ότι δεν μένουν σε κάποιο δημοσιονομικό κενό, αλλά ζητάνε απελευθέρωση απολύσεων, μη επαναφορά των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, μη αύξηση του κατώτατου μισθού που καμία επίπτωση δεν έχουν στα Δημόσια έσοδα. Είναι εμφανές ότι "καίγονται" για να συνεχίσει το project, "Κινεζοποίηση της Ελλάδας"!

Σήμερα, αφού η χώρα έχει χρεοκοπήσει από το 2010, και από το 2012 είναι σε καθεστώς επίσημης χρεοκοπίας (ακόμα και αν βαφτίστηκε κάπως αλλιώς), τα μνημονιακά παπαγαλάκια (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, Ποτάμια, ΜΜΕ), κουνάνε το δάκτυλο στον Αλέξη Τσίπρα για να συμβιβαστεί άνευ όρων! Τον προειδοποιούν ότι αν επιμείνει στις προεκλογικές του δεσμεύσει θα χρεοκοπήσει την χώρα...Μα μιλάνε για σκοινί στο σπίτι του κρεμασμένου; 

Ο Αλέξης Τσίπρας, ο ΣΥΡΙΖΑ και οι ΑΝ.ΕΛΛ έχουν τις εξής υποχρεώσεις σε αυτόν τον εξαθλιωμένο λαό. 

Η ΛΕΗΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΑΙΩΝΑ: Μας έδωσαν από το 2010 μέχρι τώρα 226,7 δισ. ευρώ και τους έχουμε πληρώσει 270,1 δισ. ευρώ!

Μας πίνουν το αίμα οι... φίλοι και εταίροι μας, μπροστά στους οποίους ο Σάιλοκ μοιάζει μαθητούδι... Αυτή είναι η ωμή πραγματικότητα, όπως αναδύεται γυμνή από τους αριθμούς, τους οποίους οι ομοτράπεζοί μας έχουν θεοποιήσει, κι ας πεινάνε κι ας αυτοκτονούν άνθρωποι.

Τα στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος, τα οποία γνωρίζει πάρα πολύ καλά ο δικός τους άνθρωπος, ο Γιάννης Στουρνάρας, και επομένως κανείς δεν μπορεί να τα αμφισβητήσει, είναι... τρομοκρατικά. Και οι εταίροι μας αποδεικνύονται χειρότεροι τρομοκράτες από τον Ξηρό και τον Μαζιώτη. 

Η Ελλάδα από το 2010, όταν ο Γιώργος Παπανδρέου μάς έβαλε στο Μνημόνιο, με τη σύμφωνη γνώμη του Βενιζέλου, μέχρι και την ώρα που παρέδωσαν ο Αντώνης Σαμαράς και ο Ευάγγελος Βενιζέλος, δηλαδή όλο το 2014, πήρε:

* από το ΔΝΤ 32 δισ. ευρώ και 
* από τη δανειακή σύμβαση (GLF και EFSF) 194,7 δισ. ευρώ. 
Σύνολο 226,7 δισ. ευρώ.

Από αυτά πήγαν:
* στην κάλυψη του ελλείμματος (δηλαδή, έμειναν στην Ελλάδα) μόλις 33,3 δισ. ευρώ 
* σε τόκους 48,7 δισ. ευρώ και 
* σε τοκοχρεολύσια 191,8 δισ. ευρώ.

Τι προκύπτει από όλους αυτούς τους αριθμούς;

Ταξική μεροληψία: Άνθρωποι νοικιάζουν ανθρώπους

http://www.avgi.gr/

ΤΟΥ ΣΤΕΦΑΝΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ*

Η εργατική Πρωτομαγιά είχε χάσει την επικαιρότητά της. Είχε ξεθωριάσει. Είχε αφυδατωθεί από τους χυμούς των κρίσιμων διεκδικήσεων, της εθελόθυτης προσφοράς των διακοσίων ακροναυπλιωτών, της κόκκινης σημαίας στο Σικάγο, των σωματείων που έστηνε η ΕΔΑ, των εγχειρημάτων για εργοστασιακό συνδικαλισμό. Τώρα ξαναβρίσκει το χρώμα της. Ίσως ξανανιώσουμε και την παλλόμενη ζωτικότητά της.

Αυτή η Πρωτομαγιά συμπίπτει με τη στραγγαλιστική διαπραγμάτευση, που διεξάγεται με μείζονα διακύβευση τα εργασιακά θέματα. Δεν είναι τυχαίο και δεν είναι νεοφιλελεύθερη ιδεοληψία. Είναι στρατηγική επιλογή του νεοφιλελεύθερου, (αντι) ευρωπαϊκού διευθυντηρίου. Προκύπτει από την αλλαγή συσχετισμών ανάμεσα στο κεφάλαιο και στην εργασία. Εκεί εδράζεται η νεοφιλελεύθερη ηγεμονία, καθώς και στην υφαρπαγή των πρωτείων της πολιτικής από την οικονομία. Σε τι συνίσταται η νεοφιλελεύθερη ηγεμονία; Κυρίως στην κατάλυση του μεταπολεμικού συμβολαίου ανάμεσα στην ευρωπαϊκή οικονομική ολιγαρχία και στους λαούς. Χωρίς αυτούς, δεν υπάρχει Ευρώπη∙ δημοκρατική Ευρώπη. Κατανοούμε την Ευρώπη βάσει των αξιακών αρχών της. Αυτές τις αρχές τις γέννησε η μήτρα όλων των επαναστάσεων: η Γαλλική Επανάσταση. Τώρα βρισκόμαστε πίσω από το όριο της Γαλλικής Επανάστασης. Τι είναι πίσω από αυτό το όριο; Είναι η κατάρρευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας (ΣΣΕ). Τι κατέρρευσε, όμως, και τι επιδιώκεται με την αποκατάστασή τους;

Εμφύλιος στη Βαλτιμόρη

Εικόνα από το μέλλον του ταξικού πολέμου, παρουσιάζει τα τελευταία 24ωρα η Βαλτιμόρη αλλά και περιοχές άλλων αστικών κέντρων στις ΗΠΑ, καθώς οι αμερικανικές ένοπλες δυνάμεις αναπτύσσονται για να αντιμετωπίσουν τις μικρές και μεγαλύτερες εξεγέρσεις των κολασμένων του αμερικανικού ονείρου. Αν οι ίδιες σκηνές εκτυλίσσονταν στο Ιράν ή τη Βενεζουέλα δεν υπάρχει αμφιβολία ότι κάποιοι ίσως να είχαν ζητήσει την έκτακτη σύγκλιση του συμβουλίου ασφαλείας του ΟΗΕ ενώ θα συζητούσαν ακόμη και το ενδεχόμενο στρατιωτικής επέμβασης για την προστασία του πληθυσμού.

Η εισαγγελέας του Μέριλαντ χαρακτήρισε ανθρωποκτονία το θάνατο του 25χρονου και απήγγειλε κατηγορίες εναντίον έξι αστυνομικών ο ένας εκ των οποίων αντιμετωπίζει πολλαπλές κατηγορίες, μεταξύ αυτών για φόνο σε δεύτερο βαθμό. Παρά το γεγονός ότι πρόκειται για πρωτοφανή κίνηση, σε σχέση με το «ακαταδίωκτο» που απολαμβάνουν οι δολοφόνοι της αμερικανικής αστυνομίας, θα πρέπει να σημειωθεί ότι όλοι οι κατηγορούμενοι αφέθηκαν ελεύθεροι καταβάλλοντας μικρότερες εγγυήσεις από αυτές που καλούνται να δώσουν οι διαδηλωτές που συνελήφθησαν τις προηγούμενες ημέρες.

Το καθεστώς Ομπάμα με τη βοήθεια των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης επιχείρησε να εκμεταλλευτεί στο έπακρο την απαγγελία των κατηγοριών (από μια μαύρη εισαγγελέα εναντίον τριών μαύρων και τριών λευκών αστυνομικών) προκειμένου να κατευνάσει την οργή που βράζει εδώ και μήνες στις κοινότητες των μαύρων. Παράλληλα με την υπερπροβολή των περιστατικών πλιάτσικου σε σούπερ μάρκετ επιχειρείται, για άλλη μια φορά, να ενεργοποιηθούν οι κοινωνικοί αυτοματισμοί που θα στρέψουν τα μεσαία στρώματα των λευκών πολιτών εναντίον των εξεγερμένων και θα αποκρύψουν τα ταξικά χαρακτηριστικά της σύγκρουσης.

Αριστερή παρένθεση και δεξιά βλακεία

Του Θ.Καρτερού

Έχουν συνειδητοποιήσει,ακόμη και πολύ πριν τις εκλογές,ότι χωρίς τον Σύριζα δεν μπορούν να επιβάλουν την πολιτική τους στην Ελλάδα.Βλέποντας ότι αδυνατούν να ελέγξουν τον Σύριζα επιχειρούν παράλληλα να τον διασπάσουν σε καλούς και κακούς συριζαίους.
Έχουν όμως κακούς συμβούλους και οι κακοί σύμβουλοι έχουν το χάρισμα όταν αποτυγχάνουν να γκρεμίζουν αυτοκρατορίες.

Διαβάστε επίσης την εξαιρετική ανάλυση του Τάσου Παππά πάνω στο ίδιο θέμα ΕΔΩ

Του Θανάση Καρτερού στην ΑΥΓΗ

Ίσως να το έχετε καταλάβει, αλλά το σενάριο της αριστερής παρένθεσης, που παίζει τόσο πολύ έξω και μέσα, έχει ένα μικρό πρόβλημα: Δεν έχει καμιά τύχη αν δεν συρθεί, υποχρεωθεί, εξαγοραστεί να παίξει σ' αυτό η Αριστερά. Ή, πιο σωστά αν η Αριστερά δεν εξημερωθεί, δεν στρογγυλέψει, δεν ξεπλυθεί στον Ιορδάνη του μνημονιακού ρεαλισμού. Εν τέλει, δηλαδή, αν δεν σβήσει τις κόκκινες γραμμές και δεν βάλει την τζίφρα της σε όσα απαιτούν ο Ντάισελμπλουμ, ο Σόιμπλε, ο Ντράγκι, το ΔΝΤ. Η ωραία παρέα των θεσμών.

Κυριακή 3 Μαΐου 2015

«Ετσι μας τους πήρανε τους 200 μας την Πρωτομαγιά…»

Απόσπασμα από το βιβλίο της Μέλπως Αξιώτη ««Πρωτομαγιές 1886 - 1945», Από το αρχείο του ΚΚΕ

Για την Πρωτομαγιά του 1994 και την εκτέλεση των 200 κομμουνιστών στο Σκοπευτήριο της Καισαριανής, αναδημοσιεύουμε από το «Ριζοσπάστη» (30 Απριλίου 2015) απόσπασμα από το βιβλίο – ντοκουμέντο από το Αρχείο του ΚΚΕ, όπως γράφει η εφημερίδα, με τίτλο «Πρωτομαγιές 1886 – 1945», της Μέλπως Αξιώτη, γραμμένο το 1945. Είναι το μέρος του βιβλίου με τίτλο «Πρωτομαγιές της Κατοχής – Η Ελληνική Πρωτομαγιά του 1944». Κάθε μέρα, ύστερα απ” το προσκλητήριο, ήταν υποχρεωτικό να τραγουδάμε. Να δείχνουμε πως είμαστε τάχαμου ευχαριστημένοι. Δεν εμπορούσαμε να πούμε εκείνα που θέλαμε. Ελέγαμε λοιπόν κι εμείς: «Τα ρόδα, τα τριαντάφυλλα της άνοιξης καμάρι, τα λούλουδα, οι ζέφυροι, ο ήλιος, το φεγγάρι, χάνουν την ομορφάδα τους στη σκλαβωμένη γη…». Εκεί απάνω εβγάζαμε τ” άχτι μας. Εκείνη την ημέρα φεύγοντας εμείς για τις δουλειές, κανένας δεν τραγούδησε. Τρεις μέρες ύστερα είμαστε άρρωστοι. Στο γυρισμό της δουλειάς το βράδυ, φοβόμασταν να κοιμηθούμε μες στο θάλαμο. Ερημιά. Αδειοι. Ακουες, θαρρείς, τις μιλιές τους να βγαίνουν μέσα απ” τον τοίχο. Από 100 στο «τρίτο μπλόκο», είχαν τώρα μείνει 15. Ηταν και θάλαμος μικρότερος, που “μεινε μόνο ένας ! Γιατί εκεί ήταν συγκεντρωμένοι οι παληοί. Ολοι από τον Μεταξά μέχρι σήμερα συνέχεια. Απ” όλους αυτουνούς, απ” όλες κείνες τις χιλιάδες, μόνο 14 απόμειναν στη ζωή για δείγμα. (Ο Θανάσης μου λέει τώρα κάτι ονόματα απ” τους 14: Ο… τάδες δικηγόρος, ο τάδες… – Οχι, όχι, Θανάση, του λέω, άσε τους τούς ανθρώπους, άσε τους ζωντανούς! Θες να τους κυνηγήσουν τώρα να τους αποξεκάμουνε; Υστερα από 9 χρονώνε βάσανα;).

Αυτά συμβαίνουν όταν δεν σκύβεις το κεφάλι: Η Μέρκελ αφήνει για πρώτη φορά ανοιχτό το ζήτημα καταβολής των πολεμικών επανορθώσεων

 Με αφορμή την 70ή επέτειο από την ημέρα που έχει καθιερωθεί ως «Ημέρα Αντιφασιστικής Νίκης» στις 9 Μαΐου, η Άνγκελα Μέρκελ παραχώρησε βιντεοσκοπημένη συνέντευξη στην οποία παρουσιάζεται να δείχνει κατανόηση στα «ανοιχτά τραύματα της Ελλάδας, αλλά κι άλλων χωρών» από τη ναζιστική θηριωδία.

Η καγκελάριος της Γερμανίας, μάλιστα, προειδοποίησε όσους επιθυμούν να τραβήξουν μία διαχωριστική γραμμή με το ναζιστικό παρελθόν της Γερμανίας, στέλνοντας σαφές μήνυμα κατά της λήθης. Η ίδια υπογράμμισε ότι κάτω από την Ιστορία «δεν υπάρχει οριστική (σ.σ. διαχωριστική) γραμμή».

«Εμείς, οι Γερμανοί, έχουμε σε αυτό το ζήτημα μία ιδιαίτερη ευθύνη να αντιμετωπίζουμε με προσοχή, ευαισθησία και επίγνωση τα όσα προκαλέσαμε την περίοδο του εθνικοσοσιαλισμού», τόνισε η κα Μέρκελ, αναφερόμενη και στο ελληνικό αίτημα για καταβολή πολεμικών επανορθώσεων.

Μηχάνημα πωλούσε μπλουζάκια με 2 ευρώ. Οι περαστικοί δεν γνώριζαν όμως πως έκρυβε ένα θλιβερό μυστικό


Η Οργάνωση Fashion Revolution βρήκε μια πρωτότυπη ιδέα για να ενημερώσει τον κόσμο για το πραγματικό τίμημα των φτηνών ρούχων. Έστησε ένα αυτόματο πωλητή σε κεντρικό δρόμο στο Βερολίνο όπου μπορούσε κάποιος να αγοράσει ένα μπλουζάκι μόνο με 2 ευρώ.
Όταν κάποιος έριχνε όμως μέσα το νόμισμα, η οθόνη παρουσίαζε την ιστορία της Manisha, μιας νεαρής που εργάζεται επί 16 ώρες κάθε μέρα για 13 σεντ την ώρα. Η ιστορία αυτή δεν είναι η μοναδική, καθώς τα ρούχα σε πολύ χαμηλές τιμές έχουν συχνά κάποιο τίμημα. Τέλος, οι περαστικοί είχαν την επιλογή να αγοράσουν την μπλούζα ή να κάνουν δώρο τα €2 σε φιλανθρωπική οργάνωση που μάχεται κατά της ανθρώπινης εκμετάλλευσης.

Σάββατο 2 Μαΐου 2015

Η ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΔΕΝ ΘΑ «ΛΕΡΩΣΕΙ» ΤΑ ΧΕΡΙΑ ΤΗΣ ΣΤΟΝ ΑΝΤΙΛΑΪΚΟ «ΒΟΥΡΚΟ»

ΔΗΛΩΣΗ ΤΟΥ ΠΑΝ. ΛΑΦΑΖΑΝΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ ‘’ΑΓΟΡΑ’’ TOY ΣΑΒΒΑΤΟΥ (2/5/15)

Η Ελλάδα δεν έχει ανάγκη από νέα μέτρα σε βάρος των εργατικών – λαϊκών στρωμάτων και περισσότερες νεοφιλελεύθερες απορρυθμίσεις. Αν στόχος των κυρίαρχων κύκλων της ΕΕ και του ΔΝΤ είναι να βάλουν την ιστορική ελληνική Αριστερά να «λερώσει» τα χέρια της μέσα σε μια συμφωνία αντεργατικού και νεοφιλελεύθερου «βούρκου», προκειμένου να πνίξουν κάθε αριστερή προοπτική για τις επόμενες δεκαετίες σε Ελλάδα και Ευρώπη, χτυπούν λάθος πόρτα. Ο ΣΥΡΙΖΑ δεν προσφέρεται ως πειραματικός σωλήνας για τα βρώμικα σχέδια δυσφήμισης καισπίλωσης των αριστερών ιδεών και οραμάτων.

Μια συμφωνία με την ΕΕ και το ΔΝΤ θα πρέπει να είναι συμβατή με το ριζοσπαστικό πρόγραμματου ΣΥΡΙΖΑ και τις κυβερνητικές προγραμματικές δεσμεύσεις, αλλιώς δεν θα μπορέσει να προχωρήσει στην κοινωνία. Κανένας δεν θα πρέπει να παρασύρεται από τη βροχή των δημοσκοπήσεων που προσπαθούν να εμφανίσουν έναν τρομοκρατημένο, τάχα, ελληνικό λαό να ζητάει παραλυμένος συμφωνία με τους εταίρους πάση θυσία και με κάθε τίμημα, έτοιμος να υποστεί κάθε ταπείνωση και κάθε γονυκλισία στο όνομα της νομιμοφροσύνης προς τη Γερμανική Ευρώπη.

Η Ελλάδα διαθέτει όχι μία αλλά πολλές εναλλακτικές λύσεις απέναντι σε μια νέα παράδοση και στη διατήρηση με άλλη μορφή της μνημονιακής συνέχειας.

Τα «γεράκια» των τραπεζών στήνουν σενάρια και χειραγωγούν - Λόμπι του τρόμου

Παίζουν «σκληρά» στα χαρακώματα της χειραγώγησης,
μοιράζουν νέα... λήμματα τύπου «Grexit» και «Grimbo» μαζί με αλλεπάλληλα εγχειρίδια τρόμου και πορεύονται συνήθως παράλληλα κι, ενίοτε σε αγαστή συνεργασία, με τα λόμπι των «γερακιών» σε Βρυξέλλες και Φρανκφούρτη.

Οι περίφημοι οίκοι αξιολόγησης και οι μεγάλες διεθνείς τράπεζες δεν θα μπορούσαν να λείπουν, βεβαίως, και από το νέο γύρο της ελληνικής κρίσης - την «τελική αντιπαράθεση» όπως την περιγράφουν τα διεθνή media, «της αριστερής κυβέρνησης Τσίπρα με τους πιστωτές». Μ’ ένα μπαράζ εκθέσεων και αναλύσεων, οίκοι και τράπεζες, μπαίνουν δυναμικά στην κούρσα παρασκηνίου που φαίνεται πως θα συνοδεύσει τα επόμενα κρίσιμα 24ωρα της διαπραγμάτευσης και «ποντάρουν» στα δικά τους σενάρια - σενάρια, πάντως, που στο παρελθόν έχουν περισσότερες φορές διαψευσθεί παρά επιβεβαιωθεί.

Στην παρούσα φάση, πάντως, η Deutsche Bank δίνει ως βασικό σενάριο μια «απρόθυμη συμφωνία και δημοψήφισμα» η Goldman Sachs βλέπει Grimbo αντί Grexit - δηλαδή το σενάριο μιας «γκρίζας ζώνης» εντός ευρώ - και η Moody's περιορίζεται στη συνήθη... υποβάθμιση της Ελλάδας και διαπιστώνει «μεγάλη απόσταση» Αθήνας - πιστωτών.

Deutsche Bank: Απρόθυμη συμφωνία και δημοψήφισμα

Βαρουφάκης: Αν μειωθεί το χρέος, μπορούμε και χωρίς δάνειο

«Η ευρωζώνη αν δεν αλλάξει δεν μπορεί να επιβιώσει», τονίζει ο υπουργός Οικονομικών Γιάννης Βαρουφάκης. Παράλληλα τονίζει πως η Ελλάδα μπορεί να συνεχίσει χωρίς νέο δάνειο «υπό την προϋπόθεση πως θα γίνει μια σημαντική αναδιάρθρωση του χρέους της», αποκαλύπτοντας πως έχουν γίνει συζητήσεις στο παρασκήνιο γι’ αυτό το θέμα.

Ο Γιάννης Βαρουφάκης, μιλώντας στην Εφημερίδα των Συντακτών, αναφέρει πως κατά την άποψη του καμία χώρα δεν έπρεπε να εισέλθει σ’ ένα τόσο σαθρά δομημένο κοινό νόμισμα, ιδίως μια χώρα βαθιά ελλειμματική όπως η δική μας, ωστόσο «αν προσπαθήσουμε σήμερα να κάνουμε όπισθεν, θα βρεθούμε προ δυσάρεστου απροόπτου».

Σχετικά με τα όσα έγιναν στο Eurogroup στη Ρίγα της Λετονίας ανέφερε πως δεν ακούστηκαν στο Eurogroup όλα όσα γράφτηκαν γι’ αυτόν («χαρτοπαίκτης», «ερασιτέχνης» κ.λπ.), ενώ εκφράζει και τη δυσφορία του ο Γ. Ντάισελμπλουμ δεν διέψευσε τους συγκεκριμένους χαρακτηρισμούς. Ακόμη Χαρακτηρίζει τους δανειστές «παράταιρους εταίρους», τον Σόιμπλε «σημαντικό πολιτικό αντίπαλο» και τη σχέση του με τον Τσακαλώτο άριστη.