O Παπακωνσταντίνου θα κάνει ζημιά και εκτός υπουργείου. Αφού αυτός θα φύγει αλλά τα μέτρα θα μείνουν Γ.Ζ
Ρεπορτάζ : Γιώργος Αυδής
(από την Ημερησία)
Σοκ στον κλάδο του αυτοκινήτου αλλά και στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προκάλεσε η αναφορά στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, στα τεκμήρια...
αλλά και επιβολή έκτακτης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως οι πρόσθετες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αλλά και στους επιχειρηματίες του κλάδου θα οδηγήσει σε ακινητοποίηση χιλιάδες αυτοκίνητα, ενώ από την άλλη μεριά χιλιάδες θα είναι τα λουκέτα που θα βάλουν τα καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων. «Οχι άλλα βάρη» Μάλιστα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης στην «ΗτΣ»: «Δεν χωράει άλλα βάρη το αυτοκίνητο, είναι υπερφορολογημένο καθώς υπόκεινται σε απίστευτα υψηλή φορολογία τόσο κατά την εισαγωγή του όσο και κατά τη χρήση του από τους ιδιώτες καταναλωτές. Αλλωστε το παράδειγμα του 2009 με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 2 λίτρων οδήγησε 200.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. να τα ακινητοποιήσουν καταθέτοντας τις πινακίδες κυκλοφορίας τους και βέβαια τα δημοσιονομικά έσοδα μειώθηκαν αντί να αυξηθούν όπως προσδοκούσαν τότε τα κυβερνητικά στελέχη. Τα νέα μέτρα θα ενεργοποιήσουν ένα νέο γύρο λουκέτων για τους επαγγελματίες του κλάδου οι οποίοι θα στραφούν σε λύσεις αναρθόδοξες τόσο για τον κλάδο όσο και για τα έσοδα του κράτους που προέρχονται από το αυτοκίνητο. Θα ανθήσει το παρεμπόριο μέσω Διαδικτύου χωρίς να καταβάλλονται φόροι, ασφαλιστικές εισφορές, ενοίκια, κ.ά. Ενώ από την άλλη μεριά οι κάθετες μονάδες θα κλείνουν η μία μετά την άλλη και στο τέλος οι εισαγωγείς θα μείνουν χωρίς δίκτυο εξυπηρέτησης». 10% πάνω Σύμφωνα με πληροφορίες η αύξηση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 υπολογίζεται σε 10% για όλες τις κατηγορίες οχημάτων από τα οποία η κυβέρνηση ευελπιστεί να εισπράξει επιπλέον 100 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα καταβάλλουν από 2 έως 120 ευρώ, ενώ οι κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες άνω των 2 ή 3 λίτρων θα πρέπει να καταβάλλουν επιπλέον και την έκτακτη ετήσια εισφορά, η οποία θα κυμαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες κατά μέσο όρο ο καθένας 133 ευρώ αν το μέτρο ξεκινά από τα οχήματα με κινητήρες 2 λίτρων καθώς αφορά 150.000 ιδιοκτήτες, ενώ αν αφορά σε Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 3 λίτρων (39.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ.) τότε κατά μέσο όρο ο κάθε ιδιοκτήτης θα καταβάλλει περίπου 512 ευρώ! Ωστόσο το θέμα με την έκτακτη ετήσια εισφορά δεν έχει ξεκαθαριστεί επίσης άγνωστο είναι αν θα το καταβάλλουν και όσοι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας καθώς ο συγκεκριμένος φόρος δεν αφορά στα τέλη κυκλοφορίας αλλά καθαρά στην ιδιοκτησία του οχήματος... Χτύπημα Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, η έκτακτη εισφορά θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων στην οποία ούτως ή άλλως οι πωλήσεις είναι σχεδόν μηδενικές, ενώ παράλληλα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι έμποροι αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές θα αποτελέσουν μεγάλη ζημιά για τους πρώτους και ένα σπασμένο κουμπαρά για τους δεύτερους. Στα ευρύματα που υπάρχουν στο Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και αφορούν στον κλάδο του αυτοκινήτου γίνεται επίσης αναφορά για μηδενικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας έως το 2015, ενώ όσον αφορά στην έκτακτη εισφορά θα ισχύσει μόνο για το 2012 καθώς τα έσοδα από τη συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζονται μηδενικά για τα επόμενα 3 χρόνια.
Ρεπορτάζ : Γιώργος Αυδής
(από την Ημερησία)
Σοκ στον κλάδο του αυτοκινήτου αλλά και στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων προκάλεσε η αναφορά στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα που αφορά τον κλάδο του αυτοκινήτου και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων αύξηση στα τέλη κυκλοφορίας, στα τεκμήρια...
αλλά και επιβολή έκτακτης εισφοράς για τους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού. Στελέχη της αγοράς εκτιμούν πως οι πρόσθετες επιβαρύνσεις στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων αλλά και στους επιχειρηματίες του κλάδου θα οδηγήσει σε ακινητοποίηση χιλιάδες αυτοκίνητα, ενώ από την άλλη μεριά χιλιάδες θα είναι τα λουκέτα που θα βάλουν τα καταστήματα εμπορίας αυτοκινήτων. «Οχι άλλα βάρη» Μάλιστα όπως αναφέρει χαρακτηριστικά το μέλος του Δ.Σ. του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) κ. Ευριπίδης Κωνσταντινίδης στην «ΗτΣ»: «Δεν χωράει άλλα βάρη το αυτοκίνητο, είναι υπερφορολογημένο καθώς υπόκεινται σε απίστευτα υψηλή φορολογία τόσο κατά την εισαγωγή του όσο και κατά τη χρήση του από τους ιδιώτες καταναλωτές. Αλλωστε το παράδειγμα του 2009 με την επιβολή έκτακτης εισφοράς στα Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 2 λίτρων οδήγησε 200.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ. να τα ακινητοποιήσουν καταθέτοντας τις πινακίδες κυκλοφορίας τους και βέβαια τα δημοσιονομικά έσοδα μειώθηκαν αντί να αυξηθούν όπως προσδοκούσαν τότε τα κυβερνητικά στελέχη. Τα νέα μέτρα θα ενεργοποιήσουν ένα νέο γύρο λουκέτων για τους επαγγελματίες του κλάδου οι οποίοι θα στραφούν σε λύσεις αναρθόδοξες τόσο για τον κλάδο όσο και για τα έσοδα του κράτους που προέρχονται από το αυτοκίνητο. Θα ανθήσει το παρεμπόριο μέσω Διαδικτύου χωρίς να καταβάλλονται φόροι, ασφαλιστικές εισφορές, ενοίκια, κ.ά. Ενώ από την άλλη μεριά οι κάθετες μονάδες θα κλείνουν η μία μετά την άλλη και στο τέλος οι εισαγωγείς θα μείνουν χωρίς δίκτυο εξυπηρέτησης». 10% πάνω Σύμφωνα με πληροφορίες η αύξηση για τα τέλη κυκλοφορίας του 2012 υπολογίζεται σε 10% για όλες τις κατηγορίες οχημάτων από τα οποία η κυβέρνηση ευελπιστεί να εισπράξει επιπλέον 100 εκατ. ευρώ. Οσον αφορά στους ιδιοκτήτες αυτοκινήτων θα καταβάλλουν από 2 έως 120 ευρώ, ενώ οι κάτοχοι οχημάτων με κινητήρες άνω των 2 ή 3 λίτρων θα πρέπει να καταβάλλουν επιπλέον και την έκτακτη ετήσια εισφορά, η οποία θα κυμαίνεται σύμφωνα με πληροφορίες κατά μέσο όρο ο καθένας 133 ευρώ αν το μέτρο ξεκινά από τα οχήματα με κινητήρες 2 λίτρων καθώς αφορά 150.000 ιδιοκτήτες, ενώ αν αφορά σε Ι.Χ. με κινητήρες άνω των 3 λίτρων (39.000 ιδιοκτήτες Ι.Χ.) τότε κατά μέσο όρο ο κάθε ιδιοκτήτης θα καταβάλλει περίπου 512 ευρώ! Ωστόσο το θέμα με την έκτακτη ετήσια εισφορά δεν έχει ξεκαθαριστεί επίσης άγνωστο είναι αν θα το καταβάλλουν και όσοι ιδιοκτήτες τέτοιων οχημάτων έχουν καταθέσει τις πινακίδες κυκλοφορίας καθώς ο συγκεκριμένος φόρος δεν αφορά στα τέλη κυκλοφορίας αλλά καθαρά στην ιδιοκτησία του οχήματος... Χτύπημα Πάντως, όπως αναφέρουν στελέχη της αγοράς, η έκτακτη εισφορά θα αποτελέσει το τελειωτικό χτύπημα στη συγκεκριμένη κατηγορία αυτοκινήτων στην οποία ούτως ή άλλως οι πωλήσεις είναι σχεδόν μηδενικές, ενώ παράλληλα τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους οι έμποροι αλλά και οι ιδιώτες καταναλωτές θα αποτελέσουν μεγάλη ζημιά για τους πρώτους και ένα σπασμένο κουμπαρά για τους δεύτερους. Στα ευρύματα που υπάρχουν στο Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα και αφορούν στον κλάδο του αυτοκινήτου γίνεται επίσης αναφορά για μηδενικές αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας έως το 2015, ενώ όσον αφορά στην έκτακτη εισφορά θα ισχύσει μόνο για το 2012 καθώς τα έσοδα από τη συγκεκριμένη κατηγορία παρουσιάζονται μηδενικά για τα επόμενα 3 χρόνια.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου