Πράσινο φως για την πλήρη απελευθέρωση της αγορά του ταξί έδωσε το Υπουργικό Συμβούλιο εγκρίνοντας το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών που παρουσιάστηκε την Τρίτη από τον Γιάννη Ραγκούση.
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο
Ειδικότερα, το νομοσχέδιο προβλέπει ότι η πρόσβαση στην παροχή μεταφορικών υπηρεσιών δημοσίας χρήσης θα γίνεται από Εταιρείες Περιορισμένης Ευθύνης και Ανώνυμες Εταιρείες που θα συσταθούν γι' αυτό τον σκοπό.
Ακόμη, καταργούνται τα πληθυσμιακά κριτήρια και ανοίγει το «κλειδωμένο» μεταφορικό έργο, που θα εκτελείται από οχήματα Ειδικής Μίσθωσης.
Οι αυτοκινητιστές θα έχουν, σύμφωνα με το νομοσχέδιο, προθεσμία έξι μηνών για να ανταλλάξουν δωρεάν τις παλαιές άδειες με νέες και προθεσμία τριών ετών για να στήσουν ΕΠΕ και ΑΕ.
Το δικαίωμα παροχής υπηρεσιών επιβατηγών αυτοκινήτων έως εννέα θέσεων και μοτοσικλετών θα παρέχεται μόνο από το κράτος.
Η σημερινή άδεια χωρίζεται σε άδεια παροχής υπηρεσιών, που θα δίνεται ελεύθερα από το κράτος έναντι 15.000 έως 40.000 ευρώ και άδεια κυκλοφορίας που θα κοστολογείται έναντι 5.000 ευρώ.
Επίσης, ανοίγει η αγορά των οχημάτων Ειδικής Μίσθωσης, τα οποία θα λειτουργούν σε πανελλαδική βάση μέσω τηλεφώνου ή διαδικτύου με ελεύθερο, προσυμφωνημένο κόμιστρο, αλλά δεν θα μπορούν να παίρνουν πελάτες από τον δρόμο ή τις πιάτσες.
Τα νέα ταξί θα έχουν έδρα τον καλλικρατικό δήμο, την περιφέρεια Αττικής για την πρωτεύουσα και τη νομαρχιακή ενότητα Θεσσαλονίκης για την συμπρωτεύουσα. Τα ειδικής μίσθωσης οχήματα θα έχουν δικαίωμα κυκλοφορίας σε όλη την χώρα.
Τέλος, αναμένεται υπουργική απόφαση, με την οποία θα μειωθούν τα κόμιστρα των ταξί μεταξύ 10% και 20%.
Κριτική στον Γ.Ραγκούση
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης στο Υπουργικό Συμβούλιο ασκήθηκε κριτική στον Γιάννη Ραγκούση και μεταξύ των άλλων, η υπουργός Παιδείας Άννα Διαμαντοπούλου ανέφερε ότι «ο προκάτοχός του, Δ. Ρέππας, δίδαξε πολιτικό πολιτισμό και εδώ δεν ακολουθούμε προσωπικές πολιτικές, αλλά υπηρετούμε τις κατευθύνσεις της κυβέρνησης».
Από άλλους υπουργούς, μεταξύ των οποίων ο Μιλ. Παπαϊωάννου, επισημάνθηκε ότι στη διαβούλευση που θα ξεκινήσει θα πρέπει να τεθούν προς συζήτηση ζητήματα όπως η χορήγηση αδειών μόνοι σε ανώνυμες εταιρίες, η επανεξέταση του θέματος των ιδιοκτητών ταξί που βρίσκονται κοντά στο όριο συνταξιοδότησης, καθώς και ότι θα πρέπει να εξετασθεί το ενδεχόμενο χορήγησης αδειών σε συνεταιρισμούς ιδιοκτητών.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου