Σάββατο 3 Μαρτίου 2012

Βαγγέλης Λιακόγκονας: Το lifestyle του Πέτρου Κωστόπουλου πέθανε – Ζήτω ο κανιβαλισμός;


Το περασμένο καλοκαίρι, ορμώμενος από ένα εξαιρετικό μυθιστόρημα του Μάνου Βουράκη αλλά και τους χαμηλούς σφυγμούς του lifestyle σε συνέχεια του εθνικού οικονομικού μας «ξεκατινιάσματος», αποφάσισα να καταπιαστώ γράφοντας για την απαξίωση του “good life” στην χώρα μας. (Το lifestyle πέθανε – ζήτω το …gossip;)
Τότε, πραγματικά δεν περίμενα ότι το «μοιραίο» θα συμβεί τόσο σύντομα. Φυσικά αναφέρομαι στο πρώτο «τρανταχτό» θύμα από το δεκάδων ρίχτερ «ταρακούνημα» της ελληνικής κοινωνίας που, κατάλαβε αίφνης, ότι η υπερδοσολογία lifestyle δεν του χρειαζόταν. Ποτέ. Το θύμα δεν είναι άλλο από το εκδοτικό group του Πέτρου Κωστόπουλου.



Πριν προχωρήσω οφείλω να αποσαφηνίσω ότι δεν σκοπεύω να οργανώσω υπαίθριο party, όπως συνηθίζεται τις τελευταίες μέρες, στο αποτεφρωμένο glam κτίριο στο Νέο Ηράκλειο, της εταιρείας που έβαλε λουκέτο. Κι αυτό για έναν απλούστατο λόγο: είναι εταιρεία –ήτοι παρείχε εργασία σε εκατοντάδες συναδέλφους- και… έβαλε λουκέτο!

Η απύθμενη χαρά ορισμένων εργαζόμενων στα media για την ανωτέρω εξέλιξη, μπορεί απλά να επιβεβαιώσει ότι η παθογένεια και οι λυσσαλέες επιθέσεις αναμεταξύ προσώπων, που μέχρι πρότινος αγκαλιάζονταν και φιλιούνταν, είναι κύρια χαρακτηριστικά του κλάδου.

Είχα την τύχη και την ατυχία να επιδιώξω, πριν 2 χρόνια, free – lance συνεργασία με τον (σφραγισμένο σήμερα) εκδοτικό όμιλο. Η –σε πρώτη φάση- συνεργασία θα περιλάμβανε αποστολή άρθρων με σκοπό την απόκτηση στήλης σε ηλεκτρονικό περιοδικό, που τελικά κατέληξε σε μονομερή αξιοποίησή τους, με δημοσίευση άνευ -προφανώς- ονόματος κάποιων από αυτά σε κερδοφόρο site του ομίλου. Και, φυσικά, χωρίς την προς εμένα γνωστοποίηση ή αμοιβή. Αυτό με πειράζει – σχεδόν με πονά.

Είχα την τύχη και την εμπειρία να εργαστώ, πριν 4 χρόνια και για 1 έτος, και στην έτερη επιχείρηση λαμπερής έκφρασης πλούτου, ευζωίας και ανούσιας «χαριτωμενιάς» που, επίσης, πούλαγε «σαν ζεστό ψωμί» κατά καιρούς. Την ώρα που γράφονται αυτές η γραμμές, η εταιρεία υφίσταται ακόμη. Αυτό δεν με πειράζει – σχεδόν με χαροποιεί.

Εκεί, συνοπτικά, την κοινωνία – ψευδαίσθηση μέσα στην –κατά τ’ άλλα- κατακαημένη Ελλάδα αποτελούσαν: έντυπα με αναλυτικά tips για την αποτρίχωση (ανδρών), άλλα με εκτενή αφιερώματα στον βίο και την πολιτεία νυν – τέως (και αεί) βασιλικών οικογενειών, κουτσομπολίστικες φυλλάδες που εξύψωναν την κάθε ανύπαρκτη περσόνα πίστας ή τηλεοπτικού πλατό, ραδιοφωνικός σταθμός που φρόντιζε επιμελώς να ρίχνει στα τάρταρα, με γεωμετρική πρόοδο, το ψυχαγωγικό επίπεδο των ακροατών.

Και στους δύο παραπάνω γυαλιστερούς «πλανήτες – φούσκες» σε ένα μοιραίο σύμπαν, τα κοινά ήταν λίγα αλλά πέρα για πέρα διακριτά:

- Υποκρισία κάθε είδους.

- Πληθώρα από ημιμαθείς νεόπλουτους προϊστάμενους που, ενώ τη μέρα Τετάρτη εργάζονταν λ.χ. πορτιέρηδες σε club, την Πέμπτη βρίσκονταν σε ένα χλιδάτο γραφείο με έναν Macintosh υπολογιστή που δεν ήξεραν να ανοίξουν καν, έχοντας ως μεγαλεπήβολο job description π.χ. «Αρχισυνταξία στήλης Πούρο & Κρασί». Πλέον, καπνίζουν πάμφθηνα άφιλτρα τσιγάρα και πίνουν χύμα ρετσίνα.

- Πανστρατιά από φαντασμένα –σπουδαγμένα κατά τ’ άλλα- κοριτσάκια έως 30 ετών που νόμιζαν ότι είχαν κατακτήσει τον κόσμο της μόδας και του θεάματος, επειδή είχαν συναντήσει, έστω τυχαία στο ασανσέρ του ομίλου, τον σχεδιαστή Μάρκελο Νύκτα. Πλέον, απολυμένες, εργάζονται ως πωλήτριες στις low-cost αλυσίδες ρούχων που τότε σνόμπαραν, νοσταλγώντας τα περασμένα μεγαλεία και κλαίγοντας κρυφά όταν βλέπουν κάτι που τους θυμίζει την «καλή χρυσή εποχή».

Ούτε αυτά με πειράζουν. Τα υπηρέτησα, έστω για λίγο, γι’ αυτό άλλωστε -εικάζω ότι- νομιμοποιούμαι να τα ξεκοκαλίζω, χωρίς ωστόσο να τα «κανιβαλίζω»…

Τότε, λοιπόν, ένας ολόκληρος μηχανισμός ήταν εδώ, να δουλεύει για να καλύπτει τις συνεχείς φιλοδοξίες του νεοέλληνα για μια πιο αστραφτερή, turbo, ντιζαϊνάτη ζωή. Η fabulous διάταξη δεν αποτελείτο μόνο από τις δύο προαναφερθείσες εταιρείες. Κι όμως, αυτές «έδιναν τον παλμό».

Τώρα, λοιπόν, ένας ολόκληρος μηχανισμός καταρρέει, ψυχορραγεί και σίγουρα θάβει μαζί του πλασματικές ανάγκες, κοσμοπολίτικες βόλτες, αμφιβόλου ποιότητας ψυχαγωγία, ζηλευτά σώματα, υγρά μπούστα, πανάκριβο ρουχισμό, ονειρικά ταξίδια, μοναδικά στο είδος τους αξεσουάρ, λαμπερά χαμόγελα.

«Καλά να πάθουν!», είναι η πρώτη αντίδραση ορισμένων. Λάθος.

Θάβει και θέσεις εργασίας, ένσημα, όνειρα (απ’ τα εφικτά) και σχέδια για τα μέλλον.

Θάβει, τελικά, και ένα τεράστιο μέρος του κλάδου των media στην Ελλάδα. Αστραπιαία, χωρίς δεύτερη σκέψη μα, κυρίως, χωρίς άλλη ευκαιρία για εξυγίανση. Σαν μιας γρήγορης μορφής καρκίνος.

Να μοιραστούν μερίδια ευθύνης; Οπωσδήποτε, είναι μια αρχή! Η αυτοκριτική είναι αρετή.

Άλλωστε, όπως λέει κι ένας φίλος: «Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ…».

[Υ.Γ.: ο γράφων αγόραζε, επί σειρά ετών, το μηνιαίο περιοδικό ποικίλης σάπιας ύλης της πρώτης εκδοτικής εταιρείας, θεωρώντας πως συμμετέχει στα λαμπερά κοινά, ενώ πλανιόταν πλάνην οικτράν.]
http://www.aixmi.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου