Μια παγκόσμια πετρελαϊκή κρίση βρίσκεται προ των πυλών καθώς όπως αποφάσισαν οι Υπουργοί Εξωτερικών της Ε.Ε από 1ης Ιουλίου επιβάλλεται εμπάργκο στις εισαγωγές πετρελαίου από το Ιράν.
Αυτο θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην Ελλάδα καθώς προμηθευόμαστε μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού από το Ιράν και μάλιστα επί πιστώσει.
Τι προβλήματα θα αντιμετωπίσει η Ελλάδα
Οπως δήλωσε στο Νewsit ο Πρόεδρος της Ενωσης Υγρών Καυσίμων Αττικής, Γιώργος Μασσαλής “τα ελληνικά διυλιστήρια αγοράζουν ένα πολύ μεγάλο μέρος του αργού πετρελαίου από το Ιράν επειδή είναι η μόνη χώρα που μας δίνει πετρέλαιο με πίστωση όταν όλοι οι άλλοι προμηθευτές αυτό το αρνούνται. Σκεφτείτε ότι αγοράζουμε περίπου το 35% των ποσοτήτων από το Ιραν και αυτη η ποσότητα πρέπει να υποκατασταθεί από άλλο προμηθευτή. Πετρέλαιο υπάρχει πολύ σε άλλες χώρες όμως δε μας κάνουν πίστωση όπως μας έκανε το Ιραν”.
“Εάν δεν βρεθεί εναλλακτική άλλη πηγή η οποία εως τώρα δεν έχει βρεθεί τότε σίγουρα κάποια στιγμή όταν εξαντληθούν τα στρατηγικά αποθέματα τα οποία επαρκούν για 90 ημέρες, τότε θα αρχίσουν να διαφαίνονται προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς. Αυτό το εμπάργκο εκτός όλων των άλλων θα σημάνει και αύξηση των τιμών του πετρελαίου στη διεθνή αγορά ενώ τώρα οι τιμές είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Εάν δε βρεθεί εναλλακτική πηγή προμήθειας πετρελαίου τοτε θα έχουμε πρόβλημα και στον εφοδιασμό και στις τιμές”.
Για 90 μέρες επαρκούν τα αποθέματα της Ελλάδας
“Εάν δεν βρεθεί εναλλακτική άλλη πηγή η οποία εως τώρα δεν έχει βρεθεί τότε σίγουρα κάποια στιγμή όταν εξαντληθούν τα στρατηγικά αποθέματα τα οποία επαρκούν για 90 ημέρες, τότε θα αρχίσουν να διαφαίνονται προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς. Αυτό το εμπάργκο εκτός όλων των άλλων θα σημάνει και αύξηση των τιμών του πετρελαίου στη διεθνή αγορά ενώ τώρα οι τιμές είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Εάν δε βρεθεί εναλλακτική πηγή προμήθειας πετρελαίου τοτε θα έχουμε πρόβλημα και στον εφοδιασμό και στις τιμές”.
Η στρατηγική σημασία των στενών του Ορμούζ τα οποία απειλεί να κλείσει το Ιράν
Επειδή το 40% των παγκοσμίων ποσοτήτων που διακινούνται περνούν μέσα από τα στενά του Ορμούζ εάν η απειλή του Ιραν για κλείσιμο των Στενών γίνει πραγματικότητα τότε η αγορά του αργού θα αποσταθεροποιηθεί και οι τιμές θα εκτοξευθούν πιθανότατα σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Αυτό θα έχει άμεση επίπτωση στις τιμές των προϊόντων που διατίθενται από τα διυλιστήρια με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών στον καταναλωτή.
Εάν το Ιραν κλείσει τα Στενά του Ορμουζ ούτε η Σαουδική Αραβία θα μπορεί να αντικαταστήσει το έλλειμα που θα υπαρξει σε αργό πετρέλαιο στη διεθνή αγορά επειδή το Ιραν μπορεί να απειλήσει οτι θα βομβαρδίσει όποιο πλοίο ή δεξαμενόπλοιο προσπαθήσει να πλεύσει μέσα από τα στενά. Αυτή η απειλή θα οδηγήσει τα ασφάλιστρα για τα πλοία στα ύψη που σημαίνει αυξηση της τιμής τους πετρελαίου.
Ο άλλος τρόπος που μπορεί να χρησιμοποιήσει το Ιραν τα Στενά του Ορμούζ ειναι να στείλει τον στόλο του να εμποδίσει την διεύλευση πλοίων και να αντιμετωπίσει τον αμερικανικό στόλο που πλέει στην περιοχή.
Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα είναι φλέγον και πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση από τους Ευρωπαίους εταίρους μας οι οποιοι αποφάσισαν την επιβολή του εμπάργκο στο Ιράν από την 1η Ιουλιου δίχως να συνυπολογίσουν τη δεινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας η οποία δεν μπορεί να προμηθευτεί πετρέλαιο από άλλη πηγή δίχως να πληρώσει μετρητά τα οποία δεν έχει.
newsit.gr
Share
Αυτο θα έχει δραματικές επιπτώσεις στην Ελλάδα καθώς προμηθευόμαστε μεγάλες ποσότητες μαύρου χρυσού από το Ιράν και μάλιστα επί πιστώσει.
Τι προβλήματα θα αντιμετωπίσει η Ελλάδα
Οπως δήλωσε στο Νewsit ο Πρόεδρος της Ενωσης Υγρών Καυσίμων Αττικής, Γιώργος Μασσαλής “τα ελληνικά διυλιστήρια αγοράζουν ένα πολύ μεγάλο μέρος του αργού πετρελαίου από το Ιράν επειδή είναι η μόνη χώρα που μας δίνει πετρέλαιο με πίστωση όταν όλοι οι άλλοι προμηθευτές αυτό το αρνούνται. Σκεφτείτε ότι αγοράζουμε περίπου το 35% των ποσοτήτων από το Ιραν και αυτη η ποσότητα πρέπει να υποκατασταθεί από άλλο προμηθευτή. Πετρέλαιο υπάρχει πολύ σε άλλες χώρες όμως δε μας κάνουν πίστωση όπως μας έκανε το Ιραν”.
“Εάν δεν βρεθεί εναλλακτική άλλη πηγή η οποία εως τώρα δεν έχει βρεθεί τότε σίγουρα κάποια στιγμή όταν εξαντληθούν τα στρατηγικά αποθέματα τα οποία επαρκούν για 90 ημέρες, τότε θα αρχίσουν να διαφαίνονται προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς. Αυτό το εμπάργκο εκτός όλων των άλλων θα σημάνει και αύξηση των τιμών του πετρελαίου στη διεθνή αγορά ενώ τώρα οι τιμές είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Εάν δε βρεθεί εναλλακτική πηγή προμήθειας πετρελαίου τοτε θα έχουμε πρόβλημα και στον εφοδιασμό και στις τιμές”.
Για 90 μέρες επαρκούν τα αποθέματα της Ελλάδας
“Εάν δεν βρεθεί εναλλακτική άλλη πηγή η οποία εως τώρα δεν έχει βρεθεί τότε σίγουρα κάποια στιγμή όταν εξαντληθούν τα στρατηγικά αποθέματα τα οποία επαρκούν για 90 ημέρες, τότε θα αρχίσουν να διαφαίνονται προβλήματα στον εφοδιασμό της αγοράς. Αυτό το εμπάργκο εκτός όλων των άλλων θα σημάνει και αύξηση των τιμών του πετρελαίου στη διεθνή αγορά ενώ τώρα οι τιμές είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα. Εάν δε βρεθεί εναλλακτική πηγή προμήθειας πετρελαίου τοτε θα έχουμε πρόβλημα και στον εφοδιασμό και στις τιμές”.
Η στρατηγική σημασία των στενών του Ορμούζ τα οποία απειλεί να κλείσει το Ιράν
Επειδή το 40% των παγκοσμίων ποσοτήτων που διακινούνται περνούν μέσα από τα στενά του Ορμούζ εάν η απειλή του Ιραν για κλείσιμο των Στενών γίνει πραγματικότητα τότε η αγορά του αργού θα αποσταθεροποιηθεί και οι τιμές θα εκτοξευθούν πιθανότατα σε πρωτόγνωρα επίπεδα. Αυτό θα έχει άμεση επίπτωση στις τιμές των προϊόντων που διατίθενται από τα διυλιστήρια με άμεσο αποτέλεσμα την αύξηση των τιμών στον καταναλωτή.
Εάν το Ιραν κλείσει τα Στενά του Ορμουζ ούτε η Σαουδική Αραβία θα μπορεί να αντικαταστήσει το έλλειμα που θα υπαρξει σε αργό πετρέλαιο στη διεθνή αγορά επειδή το Ιραν μπορεί να απειλήσει οτι θα βομβαρδίσει όποιο πλοίο ή δεξαμενόπλοιο προσπαθήσει να πλεύσει μέσα από τα στενά. Αυτή η απειλή θα οδηγήσει τα ασφάλιστρα για τα πλοία στα ύψη που σημαίνει αυξηση της τιμής τους πετρελαίου.
Ο άλλος τρόπος που μπορεί να χρησιμοποιήσει το Ιραν τα Στενά του Ορμούζ ειναι να στείλει τον στόλο του να εμποδίσει την διεύλευση πλοίων και να αντιμετωπίσει τον αμερικανικό στόλο που πλέει στην περιοχή.
Σε κάθε περίπτωση το πρόβλημα είναι φλέγον και πρέπει άμεσα να βρεθεί λύση από τους Ευρωπαίους εταίρους μας οι οποιοι αποφάσισαν την επιβολή του εμπάργκο στο Ιράν από την 1η Ιουλιου δίχως να συνυπολογίσουν τη δεινή οικονομική κατάσταση της Ελλάδας η οποία δεν μπορεί να προμηθευτεί πετρέλαιο από άλλη πηγή δίχως να πληρώσει μετρητά τα οποία δεν έχει.
newsit.gr
Share