Σε ανακοίνωσή της για το αντιρατσιστικό νομοσχέδιο τονίζεται ότι η ίδια η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει δεινοπαθήσει από διωγμούς αλλοθρήσκων και κηρύγματα μίσους, ενώ επί αιώνες κηρύσσει την αγάπη, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών.
Της Αντας Ψαρρά
Η Ιερά Σύνοδος, με επικεφαλής τον αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο, συζήτησε σε δύο συνεδριάσεις το θέμα του αντιρατσιστικού νομοσχεδίου και εξέδωσε ανακοίνωση με τις προτάσεις και αντιρρήσεις της. Η ανακοίνωση αυτή ήρθε να σκεπάσει τις μισαλλόδοξες σκοταδιστικές ακροδεξιές κραυγές ορισμένων μητροπολιτών, που έσπευσαν τις προηγούμενες ημέρες να εκφράσουν την αντίθεσή τους στο αντιρατσιστικό νομοσχέδιο. Η ανακοίνωση αναφέρει:
«Η γενική άποψη του Μακαριωτάτου Προέδρου και των Συνοδικών Αρχιερέων και η εκτίμηση αυτών περί των επιδιωκομένων σκοπών του Νομοσχεδίου είναι ότι καταβάλλεται κάθε προσπάθεια για την προστασία της κοινωνικής ειρήνης και όλων ανεξαιρέτως των προσώπων ή ομάδων προσώπων, τα οποία προσδιορίζονται με βάση τη φυλή, το χρώμα, τη θρησκεία, τις γενεαλογικές καταβολές, την εθνική καταγωγή, και ευρίσκονται εντός των ορίων της χώρας μας».
Μάλιστα, τονίζεται στην ανακοίνωση ότι η ίδια η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει δεινοπαθήσει από διωγμούς αλλοθρήσκων και κηρύγματα μίσους, ενώ επί αιώνες κηρύσσει την αγάπη, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών. Με δύο λόγια, απλά και προσεκτικά, άδειασε ο κ. Ιερώνυμος τους «ηλεκτροδοτημένους» μητροπολίτες «που το ράσο τους πετάει ρεύμα» και το κήρυγμά τους μίσος. Σε ό,τι αφορά την ουσία του νομοσχεδίου, αφού ξεκαθαρίζει την αυτονόητη ισότιμη στάση της Εκκλησίας απέναντι σε πολίτες Ελληνες ή ξένους, νόμιμους ή «παράνομους», αλλά και την αυτονόητη ανοχή της απέναντι στον «άλλον» και την αγάπη προς τον πλησίον, η Σύνοδος υπογραμμίζει ότι ήδη από το πρώτο νομοσχέδιο του 2011 (επί πρωθυπουργίας Γ. Παπανδρέου) κατέθεσε τις απόψεις της και παρακολουθεί την εξέλιξη της συζήτησης και κατάρτισης του νομοσχεδίου, και μάλιστα υπέβαλε τότε επιστολή με προτάσεις βελτιώσεων που έχουν συμπεριληφθεί κατά τη γνώμη της στο παρόν νομοσχέδιο, με μοναδικό στόχο να μην ποινικοποιηθεί η ελευθερία της δημόσιας έκφρασης.
Πόντιοι και Μ. Ασία
Η ανακοίνωση συνεχίζει: «Στο υπό συζήτηση Σχέδιο Νόμου, θεσπίζεται, μεταξύ άλλων (άρθρο 2), ότι όποιος με πρόθεση, δημόσια αποδοκιμάζει, ευτελίζει ή κακόβουλα αρνείται τη σοβαρότητα εγκλημάτων, γενοκτονιών, εγκλημάτων πολέμου κατά της ανθρωπότητος, του Ολοκαυτώματος και των εγκλημάτων ναζισμού, και η συμπεριφορά αυτή στρέφεται κατά ομάδος ανθρώπων κατά τρόπο που μπορεί να υποκινήσει βία ή μίσος ή ενέχει απειλή ή εξύβριση, υπόκειται σε ποινική δίωξη. Στο σημείο αυτό η Ιερά Σύνοδος εκφράζουσα το κοινόν αίσθημα του Ελληνικού Λαού και την απαίτηση των αρχών του δικαίου και του ίσου σεβασμού της ιστορικής μνήμης των θυμάτων γενοκτονιών, προτείνει όπως μετά την αναφορά του φρικτού Ολοκαυτώματος στο νομοσχέδιο, προστεθούν με σχετική ρητή και ειδική μνεία και οι τελεσθείσες γενοκτονίες σε βάρος των Ελλήνων Ποντίων και των Χριστιανών της Μικράς Ασίας και αναμένει την υλοποίηση της σχετικής πρόσφατης διαβεβαιώσεως του κ. Υπουργού Δικαιοσύνης προς αυτή την κατεύθυνση».
Εδώ η Ιερά Σύνοδος συγκλίνει με τους «38» της Νέας Δημοκρατίας, οι οποίοι «έπεισαν» και τον κ. Αθανασίου να περιληφθούν τα «ελληνικά Ολοκαυτώματα» στο νομοσχέδιο. Πάντως, η ανακοίνωση όχι μόνο αποφεύγει ακόμα και την παραμικρή παρέμβαση στα ζητήματα που ξεσήκωσαν τους μητροπολίτες-θεματοφύλακες του «ανδρισμού» και διώκτες των «αμαρτωλών παρεκκλίσεων», αλλά τονίζει ότι στην Ελλάδα νομοθετεί το εκλεγμένο Κοινοβούλιο, ενώ η Εκκλησία «προσφέρει την ειρηνική συμβολή της και εύχεται για τη βελτίωση και ευόδωση του νομοθετήματος επ’ ωφελεία του κοινωνικού συνόλου».
Φρένο στη μισαλλοδοξία
Θυμίζουμε, τέλος, ότι και στην επιστολή της Ιεράς Συνόδου του 2011 ως προς το ζήτημα της πρόκλησης βίας ή εχθροπάθειας με αφορμή τον γενετήσιο προσανατολισμό δεν υπήρχε καμιά αναφορά και οι όποιες ενστάσεις αφορούσαν αποκλειστικά την προστασία της ελευθερίας του λόγου.
Τελικά, με την τωρινή ανακοίνωση, η Ιερά Σύνοδος και ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απέκλεισαν για άλλη μια φορά καθαρά και απόλυτα τη δυνατότητα επιβολής του νόμου και την αυθαίρετη διεκδίκηση της νομοθετικής εξουσίας από τους ακραίους και φανατικούς μητροπολίτες. Το ερώτημα είναι τώρα αν η κυβέρνηση θα νομοθετήσει με γνώμονα την προστασία από τη ρατσιστική βία και το μίσος ή υπό την πίεση της μισαλλόδοξης χορωδίας των ακροδεξιών και των ρατσιστών.
Πηγη: efsyn.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου