Σάββατο 5 Οκτωβρίου 2019

ΝΕΑ ΣΧΕ­ΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΟΥΔΑ Εγκα­τά­στα­ση – «μα­μούθ», με το βλέμ­μα στις επό­με­νες ιμπε­ρια­λι­στι­κές επεμ­βά­σεις



Σε μια εγκα­τά­στα­ση – «μα­μούθ» με­τα­τρέ­πε­ται η αε­ρο­ναυ­τι­κή βάση των Αμε­ρι­κα­νών στη Σούδα, με δε­δο­μέ­να τα σχέ­διά τους, όπως υπη­ρε­τού­νται δια­δο­χι­κά και από τις αστι­κές κυ­βερ­νή­σεις, για ερ­γα­σί­ες επέ­κτα­σής της. Ολες προς ανα­βάθ­μι­ση των επι­χει­ρη­σια­κών ικα­νο­τή­των της για υπο­στή­ρι­ξη πο­λε­μι­κών επι­χει­ρή­σε­ων σε όλο το τόξο των ιμπε­ρια­λι­στι­κών αντι­πα­ρα­θέ­σε­ων, από τη Μαύρη Θά­λασ­σα και τα Βαλ­κά­νια μέχρι τη Μ. Ανα­το­λή, τον Περ­σι­κό και τη Βό­ρεια Αφρι­κή.

Εν­δει­κτι­κά, στο πλαί­σιο «ανα­νέ­ω­σης» της Συμ­φω­νία για τις βά­σεις («Συμ­φω­νία Αμοι­βαί­ας Αμυ­ντι­κής Συ­νερ­γα­σί­ας» – Mutual Defense Cooperation Agreement – MDCA), που δρο­μο­λο­γούν οι δυο κυ­βερ­νή­σεις, τα αρ­μό­δια επι­τε­λεία στις ΗΠΑ έχουν ήδη κα­ταρ­τί­σει μια σειρά σχέ­δια επέ­κτα­σης τη Σού­δας.

Π.χ. όπως απο­κά­λυ­ψε ο «Ρι­ζο­σπά­στης» τις προη­γού­με­νες μέρες, ανά­με­σα στα έργα που δρο­μο­λο­γούν εκεί οι Αμε­ρι­κα­νοί είναι και το φα­ρα­ω­νι­κών δια­στά­σε­ων «EDI: Joint Mobility Processing Center at Souda Bay (Greece)», με προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό 41,6 εκα­τομ­μύ­ρια δο­λά­ρια.

Για το έργο αυτό συ­ντάσ­σε­ται συμ­βό­λαιο με την Ομο­σπον­δια­κή Κυ­βέρ­νη­ση των ΗΠΑ, συ­γκε­κρι­μέ­να με το υπουρ­γείο Αμυ­νας και ει­δι­κό­τε­ρα με τη Διοί­κη­ση Κα­τα­σκευών Ναυ­τι­κών Υπο­δο­μών του ΠΝ των ΗΠΑ («Naval Facilities Engineering Command»). Η προ­κή­ρυ­ξη δίνει μια κα­τα­το­πι­στι­κή ει­κό­να σχε­τι­κά με το γι­γα­ντιαί­ων δια­στά­σε­ων «πρό­τζεκτ»:

«Το κτί­ριο πε­ρί­που 8.970,26 τε­τρα­γω­νι­κών μέ­τρων θα στε­γά­σει τις βα­σι­κές λει­τουρ­γί­ες των υπη­ρε­σιών Αε­ρο­πο­ρι­κών Επι­χει­ρή­σε­ων και Αε­ρο­με­τα­φο­ρών για να υπο­στη­ρί­ξει την αύ­ξη­ση της κυ­κλο­φο­ρί­ας. Το νέο κτί­ριο απο­τε­λεί­ται από ένα συ­γκρό­τη­μα Αε­ρο­πο­ρι­κών Επι­χει­ρή­σε­ων με νέο τέρ­μι­ναλ “επι­βα­τών” (σ.σ. στρα­τιω­τι­κού προ­σω­πι­κού), χώ­ρους συ­ντο­νι­σμού αε­ρο­πο­ρι­κών επι­χει­ρή­σε­ων και τερ­μα­τι­κό σταθ­μό αε­ρο­με­τα­φο­ρών (…).Ο τερ­μα­τι­κός σταθ­μός “επι­βα­τών” πρέ­πει να μπο­ρεί να δια­χει­ρί­ζε­ται του­λά­χι­στον 30.000 “επι­βά­τες” ετη­σί­ως και να υπο­στη­ρί­ζει ένα επι­βα­τι­κό αε­ρο­σκά­φος ευ­ρεί­ας ατρά­κτου (πε­ρί­που 300 επι­βά­τες με απο­σκευ­ές/εξο­πλι­σμό) και τέσ­σε­ρα αε­ρο­σκά­φη με­γά­λου βά­θους φορ­τί­ου τη φορά(βλ. με­τα­γω­γι­κά)». Να μπο­ρεί να αντε­πε­ξέλ­θει δη­λα­δή ακόμα και σε συν­θή­κες …μπο­τι­λια­ρί­σμα­τος.

Το διώ­ρο­φο (όπως προ­κύ­πτει από τα σχέ­διά τους) κτί­ριο θα πιά­σει τόση έκτα­ση που απαι­τεί να …ανοί­ξουν χώρο ακόμα και γκρε­μί­ζο­ντας άλλα κτί­ρια της βάσης: «Το JMPC P-903 θα βρί­σκε­ται ανά­με­σα στα υπάρ­χο­ντα κτί­ρια 4 και 34 και η θέση αυτή θα απαι­τή­σει την κα­τε­δά­φι­ση κτι­ρί­ων 5, 6, του θόλου 34 και του κα­τα­κό­ρυ­φου σταθ­μού, προ­σκεί­με­νου στο θόλο 34 κατά την έναρ­ξη της κα­τα­σκευ­ής. Το κτί­ριο 22 θα κα­τε­δα­φι­στεί μετά την ολο­κλή­ρω­ση της κα­τα­σκευ­ής και την ευ­ερ­γε­τι­κή λει­τουρ­γία του νέου JMPC».


Ορί­ζουν, τέλος, ότι η όλη κα­τα­σκευή θα διαρ­κέ­σει «πε­ρί­που 912 μέρες μετά την απο­νο­μή του συμ­βο­λαί­ου». Σαν να λέμε, θα τους πάρει κοντά τρία χρό­νια μόνο η κα­τα­σκευή, εξ ου και η πρε­μού­ρα τους για πο­λυ­ε­τή επέ­κτα­ση της δι­με­ρούς «Αμυ­ντι­κής Συμ­φω­νί­ας».
Επέ­κτα­ση που «αυ­ξά­νει την ικα­νό­τη­τα για υπο­στή­ρι­ξη πο­λε­μι­κών επι­χει­ρή­σε­ων»

◾ Η επι­βε­βαί­ω­ση των απο­κα­λύ­ψε­ων του «Ρι­ζο­σπά­στη» ήρθε από τους ίδιους τους Αμε­ρι­κα­νούς. Συ­γκε­κρι­μέ­να, στο τε­λευ­ταίο τεύ­χος της πε­ριο­δι­κής έκ­δο­σης της Βάσης, «The Beacon» («Ο Φάρος»), σε άρθρο με τον εύ­γλωτ­το τίτλο «Η επέ­κτα­ση του αε­ρο­δρο­μί­ου αυ­ξά­νει την ικα­νό­τη­τα για υπο­στή­ρι­ξη πο­λε­μι­κών επι­χει­ρή­σε­ων» («Airfield Expansion Increases Capacity, War-Fighting Support»), δια­βά­ζου­με:

«Μια ναυ­τι­κή εγκα­τά­στα­ση (…) είναι μια πο­λύ­πλο­κη πλατ­φόρ­μα – ένα σύ­στη­μα συ­στη­μά­των – σχε­δια­σμέ­νο να υπο­στη­ρί­ζει εντο­λές για πό­λε­μο από την ακτή. Το αε­ρο­δρό­μιο, το οποίο πα­ρέ­χει υπη­ρε­σί­ες σταθ­μεύ­σε­ως, ανε­φο­δια­σμού, δια­κί­νη­σης επι­βα­τών και φορ­το­εκ­φόρ­τω­σης, απο­τε­λεί ζω­τι­κό κομ­μά­τι του συ­στή­μα­τος αε­ρο­με­τα­φο­ρών. Στη NSA Souda, ένα στρα­τιω­τι­κό κα­τα­σκευα­στι­κό έργο επε­κτεί­νει το αε­ρο­δρό­μιο για να αυ­ξή­σει την υπο­στή­ρι­ξη που πα­ρέ­χε­ται σε αε­ρο­σκά­φη που διέρ­χο­νται από όλη την Ευ­ρώ­πη, την Αφρι­κή και τις κε­ντρι­κές πε­ριο­χές».

Διευ­κρι­νί­ζει ακόμη ότι το αε­ρο­δρό­μιο της NSA Souda Bay δια­θέ­τει ήδη 5 θέ­σεις στάθ­μευ­σης για με­γά­λα αε­ρο­σκά­φη («KC-10 Extender, «C-17 Globemaster III») και 10 για με­σαία αε­ρο­σκά­φη (π.χ. «C-130 Hercules», «C-40A Clipper») για στάθ­μευ­ση και ανε­φο­δια­σμό και πως «αυτό το κα­τα­σκευα­στι­κό έργο θα προ­σθέ­σει τέσ­σε­ρις ακόμη με­γά­λους χώ­ρους αε­ρο­σκα­φών και θα εξο­πλί­σει έξι υπάρ­χο­ντες με­σαί­ων αε­ρο­σκα­φών με επι­τό­πιους σταθ­μούς υγρού καυ­σί­μου».

◾ Το άρθρο δεί­χνει ακόμα προς την κα­τεύ­θυν­ση και των επό­με­νων βη­μά­των, αφού προ­σθέ­τει ότι «για την πλήρη αξιο­ποί­η­ση της αυ­ξη­μέ­νης πα­ρα­γω­γι­κής ικα­νό­τη­τας που απο­κτά­ται με την επέ­κτα­ση του χώρου στάθ­μευ­σης του αε­ρο­δρο­μί­ου, ένα μελ­λο­ντι­κό στρα­τιω­τι­κό κα­τα­σκευα­στι­κό έργο θα στή­σει το Δια­κλα­δι­κό Κέ­ντρο Δια­χεί­ρι­σης Κι­νη­τι­κό­τη­τας (“Joint Mobility Processing Center”), ένα κτί­ριο με τρεις πύλες για τους επι­βά­τες, απο­θή­κες φορ­τί­ων και χώ­ρους γρα­φεί­ων, ώστε οι αε­ρο­πο­ρι­κές επι­χει­ρή­σεις να δια­χει­ρί­ζο­νται πε­ρισ­σό­τε­ρους επι­βά­τες και πε­ρισ­σό­τε­ρο φορ­τίο».

Το γιατί προ­χω­ρούν σε τέ­τοια φα­ρα­ω­νι­κά σχέ­δια, αυ­ξά­νο­ντας θε­α­μα­τι­κά τις χω­ρη­τι­κό­τη­τες της βάσης, δί­νε­ται ανά­γλυ­φα στο άρθρο του «The Beacon», που βα­σι­κά πα­ρα­πέ­μπει στη με­γά­λη ει­κό­να της κλι­μά­κω­σης των ιμπε­ρια­λι­στι­κών αντα­γω­νι­σμών για τις πλου­το­πα­ρα­γω­γι­κές πηγές και τις σφαί­ρες επιρ­ρο­ής σε όλο το τόξο από τη Μαύρη Θά­λασ­σα και την Ανα­το­λι­κή Με­σό­γειο έως τη Μέση Ανα­το­λή και τη Βό­ρεια Αφρι­κή, με όλα τα σχέ­δια πο­λε­μι­κής προ­πα­ρα­σκευ­ής και πα­ρά­τα­ξης δυ­νά­με­ων στο τρα­πέ­ζι και τη Σούδα προ­πύρ­γιο και προ­μα­χώ­να των ευ­ρω­α­τλα­ντι­κών σχε­δια­σμών:

«Σε ευ­ρύ­τε­ρη κλί­μα­κα, όταν οι υπεύ­θυ­νοι σχε­δια­σμού στρα­τιω­τι­κών επι­χει­ρή­σε­ων εκτε­λούν ανα­λύ­σεις απο­στο­λών στον τομέα επι­χει­ρή­σε­ων της Ευ­ρώ­πης, της Αφρι­κής ή της κε­ντρι­κής διοί­κη­σης, κα­θο­ρί­ζουν ποιες βά­σεις έχουν επαρ­κή υπο­δο­μή, όπως η ικα­νό­τη­τα των αε­ρο­δρο­μί­ων τους, για να υπο­στη­ρί­ξουν τις απαι­τή­σεις τους.

“Η χω­ρη­τι­κό­τη­τα των αε­ρο­δρο­μί­ων είναι κρί­σι­μη, διότι επη­ρε­ά­ζει άμεσα το επί­πε­δο υπο­στή­ρι­ξης που μπο­ρού­με να προ­σφέ­ρου­με“, ανα­φέ­ρει (σ.σ. στο άρθρο) ο αντι­πλοί­αρ­χος Josh Jones, αξιω­μα­τι­κός της ΝSΑ Souda. “Εάν μειω­θεί η πα­ρα­γω­γι­κή ικα­νό­τη­τα χά­νου­με την ευ­ε­λι­ξία να υπο­στη­ρί­ξου­με πολ­λα­πλές απο­στο­λές υψη­λής προ­τε­ραιό­τη­τας“».

O ίδιος το­νί­ζει ότι η αυ­ξα­νό­με­νη χω­ρη­τι­κό­τη­τα του αε­ρο­δρο­μί­ου θα πα­ρέ­χει στις Διοι­κή­σεις Μάχης («Combatant Commands») των Αμε­ρι­κα­νών «πε­ρισ­σό­τε­ρες ευ­και­ρί­ες για χρήση της εγκα­τά­στα­σης για επι­χει­ρη­σια­κή υπο­στή­ρι­ξη».

Επι­πλέ­ον, μαζί με την αυ­ξη­μέ­νη χω­ρη­τι­κό­τη­τα, κρί­σι­μος πα­ρά­γο­ντας για τους ιμπε­ρια­λι­στές είναι και η οι­κο­νο­μία, η «εξοι­κο­νό­μη­ση» δυ­νά­με­ων, όπως και η μεί­ω­ση των χρό­νων για τη διεκ­πε­ραί­ω­ση δυ­νά­με­ων στα ιμπε­ρια­λι­στι­κά μέ­τω­πα, με τους Αμε­ρι­κα­νούς αξιω­μα­τού­χους, όπως π.χ. ο Bill Delano, να εξη­γούν τη ση­μα­σία γι’ αυτό των επι­τό­πιων σταθ­μών καυ­σί­μων αντί της με­τα­φο­ράς τους με βυ­τιο­φό­ρα.

Το άρθρο προ­σθέ­τει ότι το έργο επέ­κτα­σης του αε­ρο­δρο­μί­ου ξε­κί­νη­σε το 2016 με την προ­σθή­κη πέντε με­γά­λων χώρων στάθ­μευ­σης αε­ρο­σκα­φών, με δυ­να­τό­τη­τα τέ­τοιας τρο­φο­δο­σί­ας με καύ­σι­μο. Θυ­μί­ζου­με, ο «Ρι­ζο­σπά­στης», τον Δε­κέμ­βρη 2016, έγρα­φε ότι για αυτές τις πέντε νέες θέ­σεις συν τα συ­μπλη­ρω­μα­τι­κά έργα, τους χρειά­στη­καν 13 εκατ. δο­λά­ρια και 2 χρό­νια ερ­γα­σιών, σε άλλη μια βρω­μο­δου­λειά που ξε­κί­νη­σε επί ΝΔ και ολο­κλη­ρώ­θη­κε επί ΣΥ­ΡΙ­ΖΑ. Δι­νό­ταν τότε, από πλευ­ράς των Αμε­ρι­κα­νών, και το εξής εντυ­πω­σια­κό στοι­χείο, εν­δει­κτι­κό για τον κα­θη­με­ρι­νό… συ­νω­στι­σμό στη βάση: «Κατά τη διάρ­κεια αυτού του έργου κα­τα­σκευ­ής, το Τμήμα Αε­ρο­πο­ρι­κών Επι­χει­ρή­σε­ων της βάσης χει­ρί­στη­κε 8.345 αε­ρο­σκά­φη, 2.718 τό­νους φορ­τί­ου και 31.308 επι­βά­τες».

Και το άρθρο κα­τα­λή­γει με την εκτί­μη­ση πως «οι ερ­γα­σί­ες για την προ­σθή­κη των πρό­σθε­των χώρων στάθ­μευ­σης που άρ­χι­σαν τον Απρί­λιο του 2019 ανα­μέ­νε­ται να ολο­κλη­ρω­θούν τον Φε­βρουά­ριο του 2021».




🏴‍☠️ Τε­λειω­μό δεν έχουν 🏴‍☠️

Αλ­λω­στε, τα έργα δεν έχουν στα­μα­τή­σει στιγ­μή όλα αυτά τα χρό­νια στη βάση, ανα­δει­κνύ­ο­ντας από τη μια την αξία τους και για τους Αμε­ρι­κα­νούς και από την άλλη την «πλάτη» που τους έχουν βάλει δια­χρο­νι­κά όλες οι αστι­κές κυ­βερ­νή­σεις.

Εν­δει­κτι­κά, βα­σι­κός ερ­γο­λά­βος του αμε­ρι­κα­νι­κού Ναυ­τι­κού στη Σούδα υπέ­γρα­ψε το 2008 συμ­βό­λαιο («Job Order Contract» – JOC) διάρ­κειας πέντε ετών και προ­ϋ­πο­λο­γι­σμού 25 εκατ. δο­λά­ρια. Το ανα­νέ­ω­σε το 2012 για άλλα πέντε έτη, με προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό ακόμα με­γα­λύ­τε­ρο, 30 εκατ. δο­λα­ρί­ων.

Στο με­σο­διά­στη­μα, από 2002 έως 2007 φέ­ρε­ται να εκτέ­λε­σε 68 «αυ­τό­νο­μα έργα κα­τα­σκευών, απο­κα­τα­στά­σε­ων, επι­σκευών, συ­ντη­ρή­σε­ων και αλ­λα­γών χρή­σης». Από το 2008 έως 2012 εκτέ­λε­σε αρ­χι­κά 133 συν άλλα 24 στην πο­ρεία τέ­τοια έργα.

Π.χ. στο διά­στη­μα 10/2008 – 12/2012 έγινε με προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό 7.996.255,44 ευρώ: «Επι­σκευή του βό­ρειου τρο­χό­δρο­μου και των θέ­σε­ων στάθ­μευ­σης αε­ρο­σκα­φών στο Αε­ρο­δρό­μιο της αμε­ρι­κα­νι­κής βάσης Ναυ­τι­κού. Οι ερ­γα­σί­ες αφο­ρούν την απο­ξή­λω­ση των υπαρ­χό­ντων δα­πέ­δων και υπο­βά­σε­ων και αντι­κα­τά­στα­ση με νέα υπο­βά­ση και μη εύ­καμ­πτα δά­πε­δα σκυ­ρο­δέ­μα­τος αντο­χής σε θλίψη 650 psi. Επί­σης, δια­πλά­τυν­ση ει­σό­δων τρο­χό­δρο­μου, προ­σθή­κη ασφαλ­τι­κών ερει­σμά­των και απο­κα­τά­στα­ση δια­γράμ­μι­σης. Ακόμα, απο­ξή­λω­ση υπαρ­χό­ντων φω­τι­στι­κών σω­μά­των και το­πο­θέ­τη­ση νέων με αντί­στοι­χα νέα κα­λω­δί­ω­ση».

Επί­σης, στο διά­στη­μα 5/2013 – 8/2013 έγινε με προ­ϋ­πο­λο­γι­σμό 1.397.000,71 δο­λα­ρί­ων: «Κα­τε­δά­φι­ση κτι­ρί­ου Hangar στην αμε­ρι­κά­νι­κη Βάση της Σού­δας, απο­κα­τά­στα­ση πε­ριο­χής ώστε να χρη­σι­μο­ποι­η­θεί ως χώρος στάθ­μευ­σης αε­ρο­σκα­φών, με­τα­κί­νη­ση λυό­με­νων οι­κί­σκων και απα­ραί­τη­τες ερ­γα­σί­ες απο­κα­τά­στα­σης προ­σκεί­με­νου κτι­ρί­ου Αε­ρο­πο­ρι­κών Επι­χει­ρή­σε­ων».
🏴 Ολα αυτά έρ­χο­νται χρόνο το χρόνο να προ­στε­θούν ως κρί­κοι στη μα­κριά αλυ­σί­δα, στην ανα­νέ­ω­ση και διεύ­ρυν­ση των δο­λο­φο­νι­κών δυ­να­το­τή­των της βάσης, που απο­τε­λεί κατά την ομο­λο­γία των Αμε­ρι­κα­νών και ΝΑ­ΤΟι­κών αξιω­μα­τού­χων μια υπο­δο­μή χωρίς την οποία οι ιμπε­ρια­λι­στι­κές επεμ­βά­σεις από το Ιράκ και το Αφ­γα­νι­στάν πα­λιό­τε­ρα, έως τη Λιβύη και το Ιράν πιο πρό­σφα­τα, θα ήταν λίγο έως πολύ αδύ­να­τες 🏴
https://atexnos.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου