EUROKINISSI/ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ
Οι καταθέσεις - φωτιά του τέως προέδρου του σωματείου των μηχανοδηγών και του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ
Όλο και πιο ξεκάθαρη γίνεται η αιτία των μεθοδεύσεων της ΝΔ για να μην καταθέσουν κρίσιμοι μάρτυρες, αναφορικά με το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη, καθώς σήμερα έρχονται στο φως σημαντικά σημεία της δικογραφίας του ανακριτή Λάρισας η οποία χθες διαβιβάστηκε στη Βουλή.
Συγκεκριμένα, το ieidiseis.gr δημοσιεύει τις καταθέσεις δύο πολύ σημαντικών μαρτύρων. Η πρώτη αφορά σε όσα δήλωσε ο πρώην πρόεδρος του σωματείου των μηχανοδηγών, Κώστας Γενιδούνιας στον ανακριτή Λάρισας. Η δεύτερη, αφορά στην κατάθεση του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, Φίλιππου Τσαλίδη.
Αναλυτικά ο Κώστας Γενιδούνιας κατέθεσε ότι το σύστημα τηλεδιοίκησης έχει τεθεί εκτός λειτουργίας εδώ και σχεδόν τέσσερα χρόνια, ενώ υπενθύμισε ότι το σωματείο των μηχανοδηγών τα τελευταία δύο χρόνια έστειλε τρία σχετικά εξώδικα προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο αρμόδιο υπουργείο, προς τη ΡΑΣ και προς τον υπουργό Μεταφορών, τον ΓΓ Γραμματέα Μεταφορών και στη Hellenic Train.
«Μετά την ολοκλήρωση των έργων υποδομής και ηλεκτροκίνησης τον Φλεβάρη του 2019 στο τμήμα Αθήνα - Θεσσαλονίκη (...), βλέπαμε ότι δεν ολοκληρώνονται τα αντίστοιχα συστήματα ασφαλείας, δηλαδή η τηλεδιοίκηση, τα φωτοσήματα και το ETCS, το οποίο επενεργεί έναντι λάθους του μηχανοδηγού κατά τη διάρκεια της πορείας και μπορεί να διακόψει την πορεία της αμαξοστοιχίας», επισημαίνει χαρακτηριστικά στην κατάθεσή του ο Κ. Γενιδούνιας
ieidiseis.gr
Ο ίδιος προσθέτει ότι «κάναμε ως σωματείο πολλές επιστολές τα τελευταία χρόνια για τα συστήματα αυτά και επειδή δεν είχαμε απάντηση - ανταπόκριση σε αυτές παρά μόνο τον δημόσιο διάλογο, όπου ερχόταν ο εργοδότης και μας έλεγε ότι θα ζητήσει άμεση ενημέρωση από τον ΟΣΕ για το χρονοδιάγραμμα των εργασιών»
ieidiseis.gr
«Το σωματείο μας τα τελευταία δύο χρόνια έκανε τρία εξώδικα για το θέμα αυτό προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, στο υπουργείο Μεταφορών και στη ΡΑΣ» αλλά και στον «υπουργό Μεταφορών, τον ΓΓ Γραμματέα Μεταφορών και στη Hellenic Train» σημειώνει ο Κ. Γενιδούνιας και προσθέτει χαρακτηριστικά:
«Το σύστημα τηλεδιοίκησης έχει τεθεί εκτός εδώ και 4 χρόνια περίπου. Όσο αυτό λειτουργούσε οι εντολές που δεχόμασταν ως μηχανοδηγοί για την αναχώρησή μας από τον ΣΣ Λάρισας πολλές φορές με αριθμό τηλεγραφήματος λόγω της μη λειτουργίας των φωτοσημάτων και μετά λαμβάναμε οδηγίες από την τηλεδιοίκηση η οποία λειτουργούσε. Εδώ και περίπου 4 χρόνια οι οδηγίες δίνονται μόνο από τον σταθμάρχη Λάρισας».
Πρώην διευθύνων σύμβουλος ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Ενήμερος ο Καραμανλής για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο
Υπενθυμίζεται ότι ο Φίλιππος Τσαλίδης ο οποίος διετέλεσε Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από τον Μάρτιο του 2016 ως τον Σεπτεμβρίου του 2021, κατέθεσε ότι ενημέρωνε τακτικά τον εκάστοτε υπουργό Υποδομών και τον εκάστοτε ΓΓ Μεταφορών για την κατάσταση στον σιδηρόδρομο και ότι τις περισσότερες φορές δεν λάμβανε απαντήσεις.
ieidiseis.gr
«Η λειτουργία της τηλεδιοίκησης της Λάρισας θα βοηθούσε τους μηχανοδηγούς με την εικόνα που θα είχε ο υπεύθυνος της τηλεδιοίκησης» αναφέρει χαρακτηριστικά ο πρώην Διευθύνων Σύμβουλος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και προσθέτει ότι «σηματοδότηση και τηλεδιοίκηση δεν λειτουργούσαν στον κύριο άξονα. Λειτουργούσε με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ- Αεροδρόμιο και μόνο τηλεδιοίκηση με προβλήματα στο τμήμα ΣΚΑ- Κόρινθος»
.
ieidiseis.gr
Ο ίδιος, σημειώνει ότι μέχρι την αποχώρησή του από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν λειτουργούσε το σύστημα GSM-R και ότι μοναδικός τρόπος επικοινωνίας μεταξύ των μηχανοδηγών και με τους σταθμούς ήταν η ραδιοεπικοινωνία.
ieidiseis.gr
Ακόμη, ο Φίλιππος Τσαλίδης αναφέρει ακόμη ότι δεν λειτουργούσαν συστήματα ETCS στις μηχανές «γιατί προϋπέθετε ολοκληρωμένο σύστημα σηματοδότησης».
Τέλος αξίζει να σημειωθεί ότι η ΝΔ επέλεξε να μην δώσει παράταση για την κατάθεση των πορισμάτων των κομμάτων της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα στα Τέμπη, παρά το γεγονός ότι η δικογραφία του εφέτη ανακριτή Λάρισας, 1.100 σελίδων, έφτασε στη Βουλή την Τετάρτη.
https://www.avgi.gr/koinonia/478753_na-giati-i-nd-exairese-krisimoys-martyres-apo-tin-exetastiki-ti-katethesan-ston
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου