Σάββατο 8 Μαρτίου 2025

Τον Μάρκο Ρούμπιο τον βλέπετε, το δοκάρι στο μάτι σας δεν το βλέπετε


Η δημόσια εμφάνιση του υπουργού Εξωτερικών των ΗΠΑ, Μάρκο Ρούμπιο, με τον σταυρό στο μέτωπο -για να τιμήσει την Τετάρτη των Τεφρών (Ash Wednesday) για τους καθολικούς χριστιανούς- προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις και ειρωνείες, αλλά οι Έλληνες σίγουρα δεν δικαιούνται να ειρωνεύονται τον Μάρκο Ρούμπιο ως γραφικό ή θρησκόληπτο.

Οι Έλληνες δεν δικαιούνται να ειρωνεύονται τον Μάρκο Ρούμπιο με το σταυρό στο μέτωπο, γιατί η Ελλάδα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα όπου δεν έχει γίνει ακόμα διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας, και το Σύνταγμα της Ελλάδας ξεκινάει με τη φράση “Εις το Όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος”.


Τι σημαίνει να ξεκινάει το Σύνταγμα μιας χώρας με επίκληση στο Θεό;
Σημαίνει πως τα άρθρα του Συντάγματος δεν έχουν κανένα νόημα. Θα γίνει ό,τι θέλει ο Θεός.

Η Ελλάδα είναι η χώρα που -εν έτει 2025- οι παπάδες αποφασίζουν για όλα. Πριμοδοτούν πολιτικούς, αποφασίζουν τα πάντα.

Δεν με πιστεύετε; Με βρίσκετε υπερβολικό;
Μια κυρία από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου τηλεφώνησε στον Χριστόφορο Ζαραλίκο και τον παρακάλεσε να πει ένα ευγενικό ψέμα για να ακυρώσει την παράστασή του, “Κι εγώ υπάλληλος είμαι”, στο Αγρίνιο στις 9 Μαρτίου -παράσταση που είχε ανακοινωθεί και από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου- γιατί οι υπάλληλοι του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου δέχτηκαν πιέσεις από την Εκκλησία. Τι να κάνουν, κι αυτοί υπάλληλοι είναι.


Φυσικά, η παράσταση ακυρώθηκε αλλά ήταν μια ευκαιρία να μάθουμε -από φίλους από το Αγρίνιο- λεπτομέρειες που δεν γνωρίζαμε για την προσωπική ζωή σεπτών ιεραρχών της περιοχής και τις σχέσεις τους με τοπικούς άρχοντες. Θα έσκιζε το Αγρίνιο, αν γινόταν σειρά στο Netflix. Ειδικά, το επεισόδιο με τους πιστούς στο Αγρίνιο να προσκυνούν το ιερό κάστανο του Αγίου Παϊσίου -αληθινή ιστορία από το 2017- θα προκαλούσε παγκόσμιο θαυμασμό για την Ελλάδα που γέννησε τη Λογική και τη Φιλοσοφία, και κατέληξε -25 αιώνες μετά- στο να προσκυνάνε οι άνθρωποι ένα βρασμένο κάστανο που κάποιος το φύλαγε 23 χρόνια. Πολύ ωραίο θα ήταν και το επεισόδιο με τον ιερέα στο Αγρίνιο που ασελγoύσε σε ανήλικα κορίτσια και δικάζεται τώρα, ενώ εκκρεμούν κατηγορίες σε βάρος του και από ενήλικα κορίτσια, γιατί ο καλός ο ιερέας δεν κάνει διακρίσεις ανάλογα με την ηλικία.

Είναι πολύ χαρμόσυνο -και πολύ ευρωπαϊκό- πως στο Αγρίνιο η Εκκλησία αποφασίζει ακόμα και το ποιες θεατρικές παραστάσεις επιτρέπεται να δουν οι κάτοικοι του Αγρινίου. Μετά, κάποιοι απορούν ακόμα γιατί οι νέοι Έλληνες εγκαταλείπουν μαζικά τη χώρα.

Και, φυσικά, οι Έλληνες νιώθουν αδικημένοι και ζητούν Δικαιοσύνη. Ναι, βέβαια.

Δεν ξέρω αν το έχετε παρατηρήσει αλλά, ενώ οι Έλληνες διαδηλώνουν ζητώντας Δικαιοσύνη για τα Τέμπη, πληθαίνουν και οι επικλήσεις στον Θεό. Από διάφορα στόματα.

Συγγνώμη, ο Θεός θα αποδώσει Δικαιοσύνη για τα Τέμπη;

Αν αποδώσει Δικαιοσύνη ο Θεός για τα Τέμπη, κακώς οι Έλληνες βγαίνουν μαζικά στους δρόμους. Καθίστε σπίτια σας.

Θα αποδώσει Δικαιοσύνη ο Θεός. Θα αποδοθεί θεία δίκη. Οι κακοί θα πάνε στην κόλαση.

Επίσης, αν και τα Τέμπη είναι μια υπόθεση του Θεού, μπορεί η σύγκρουση των τρένων να ήταν θέλημα Θεού, οπότε δεν θα πρέπει να αποκλείσουμε και αυτά τα πολύ ωραία που λένε κάποιοι πολύ ένθεοι άνθρωποι στη χώρα μας όταν κάποιος πεθαίνει ή σκοτώνεται ή δολοφονείται, όπως “Ήταν πολύ καλός άνθρωπος και ο Θεός τον ήθελε κοντά του” ή “Ήταν πολύ κακός άνθρωπος και ο Θεός τον τιμώρησε”. Διαλέγετε και παίρνετε.

Ή ο Θεός θα αποφασίσει για τα Τέμπη ή η Δικαιοσύνη θα αποφασίσει για τα Τέμπη. Και οι δυο δεν γίνεται.

Βέβαια, τα δικαστήρια στην Ελλάδα είναι κάπως σαν εκκλησίες.

Δεν ξέρω αν έχετε προσέξει πόσο θρησκευόμενοι είναι πολλοί Έλληνες δικαστές και, ειδικά, οι δικαστίνες. Εννοώ πως προβάλλουν την πίστη τους, την διαφημίζουν, την κάνουν μέρος του έργου τους. Και είναι συνέχεια δίπλα σε παπάδες. Τι να πω, ίσως οι δικαστές έχουν πολλές αμαρτίες.

Έχω την εντύπωση πως οι περισσότερες δικαστίνες στην Ελλάδα ήθελαν να γίνουν ιερείς, αλλά, επειδή στην Ορθοδοξία δεν επιτρέπεται στις γυναίκες να γίνονται ιερείς -γιατί ο Χριστός ήταν άνδρας που δεν πήγαινε με γυναίκες, και ο Χριστός είχε μόνο άνδρες μαθητές γιατί οι γυναίκες δεν ήταν καλές μαθήτριες-, οι γυναίκες που θέλουν να γίνουν ιερείς γίνονται δικαστίνες.

Η πίστη του κάθε ανθρώπου είναι μια προσωπική υπόθεση, και είναι απόλυτα σεβαστή όσο παραμένει μια προσωπική υπόθεση και δεν γίνεται προσηλυτισμός. Η πίστη δεν είναι κρατική υπόθεση. Υποτίθεται πως έχουμε περάσει και Διαφωτισμό. Καλά, η Ελλάδα δεν πέρασε Διαφωτισμό. Σε μόνιμο σκοταδισμό η Ελλάδα. Με Άγιο Φως. Που ανάβει μόνο από αναπτήρα που κρατάει Έλληνας παπάς. Κατά τ’ άλλα, είμαστε απόγονοι του Σωκράτη και του Αριστοτέλη.

Ή η Δικαιοσύνη, ή ο Θεός θα αποφασίσει για τα εγκλήματα. Και οι δυο δεν γίνεται. Οπότε, μην απορείτε που η Δικαιοσύνη στην Ελλάδα είναι ένα ανέκδοτο.

Αλλά, πάρτε και καμιά εικόνα στην διαδήλωση. Ποτέ δεν ξέρεις τι γίνεται. Πάντα είχα την απορία, αν τα ΜΑΤ -που φαίνονται πολύ καλοί χριστιανοί και τηρούν πιστά το λόγο του Θεού- θα σαπίσουν στο ξύλο κάποιον που κρατάει μια εικόνα της Παναγίας. Αν και η Παναγία δεν είναι στην Αγία Τριάδα -πολύ σεξιστικό αυτό και το καταγγέλλω-, οπότε μάλλον θα φάει και η Παναγία το ξύλο της χρονιάς της μαζί με δέκα τόνους χημικά. Βοήθειά μας.

(Επιτέλους, ας γίνει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας στην Ελλάδα. Η Ελλάδα δεν θα κάνει ούτε ένα βήμα προόδου, αν δεν γίνει διαχωρισμός Κράτους-Εκκλησίας και αν δεν πάψει το Σύνταγμά της να ξεκινάει με επίκληση στον Θεό. Και αυτά τα έγραφα και πριν από 20 χρόνια. Και ξέρω πως τίποτα δεν θα αλλάξει. Εκτός αν υπάρξει μια τεράστια εθνική καταστροφή. Κάτι βλέπω να έρχεται. Και δεν είναι το Άγιο Πνεύμα. Κι αν είναι, όμως;)

(Σκέφτομαι τους φίλους στο Αγρίνιο που βλέπουν αυτό:
Τα δημοτικά θέατρα ανήκουν στους κατοίκους της κάθε πόλης. Δεν ανήκουν ούτε στην Εκκλησία, ούτε στην δημοτική αρχή. Αλλά πρέπει να διεκδικούμε αυτά που μας ανήκουν. Αν οι πολίτες δεν μπορούν να διεκδικήσουν το θέατρο που τους ανήκει, θα διεκδικήσουν και θα απαιτήσουν Δικαιοσύνη; Στοιχειώδες.
Εν τω μεταξύ, βρίσκω υπέροχο πως πολιούχος του Αγρινίου είναι ο Άγιος Χριστόφορος. Υπάρχουν αντιχριστόφοροι στο Αγρίνιο.
Και σκέφτομαι πως, μόλις πριν από τρεις μήνες, ο Χριστόφορος έπαιξε σε εκκλησία στην Κοπεγχάγη. Και το είδα με τα μάτια μου. Κι έκανα τον σταυρό μου!
Δεν θέλω η Ελλάδα να γίνει η Δανία του Νότου. Θέλω η Κοπεγχάγη να γίνει το Αγρίνιο του Βορρά.)


Διαβάστε περισσότερα: https://pitsirikos.net/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου