Σάββατο 4 Αυγούστου 2012

Παραδοχή της παράδοσης των Ναυπηγείων στη λεηλασία των πολυεθνικών


Οι εργαζόμενοι συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις

Από πρόσφατη κινητοποίηση των εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Η επιβεβαίωση ότι η κυβέρνηση, η σημερινή όπως και οι προηγούμενες, έχει παραδώσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά στις ορέξεις του πολυεθνικού κεφαλαίου που λυμαίνεται διεθνώς το χώρο, με αποτέλεσμα μαζί με την εγκατάλειψη των εργαζομένων σε αυτά και την εγκατάλειψη, τη φθορά και την απαξίωση των ακριβοπληρωμένων υποβρυχίων, που εδώ και πάνω από 10 χρόνια έχει παραγγείλει το Πολεμικό Ναυτικό και βρίσκονται επί της «ναυπηγικής κλίνης», ήρθε χθες από τηνδιυπουργική σύσκεψη των τεσσάρων συναρμόδιων υπουργείων (Εθνικής Αμυνας, Οικονομικών, Εργασίας και Ανάπτυξης) για το θέμα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που πραγματοποιήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών. Επίσης, στη σύσκεψη μετείχαν και οι πρόεδροι της ΓΣΕΕ και του σωματείου εργαζομένων. Πάντως, για την επόμενη Τρίτη στις 6 το απόγευμα έχει οριστεί νέα σύσκεψη με την συμμετοχή και των τριών αρχηγών των κομμάτων της κυβέρνησης.



Μπροστά σε αυτή την κατάσταση οι ταξικές δυνάμεις της Εργοστασιακής Επιτροπής Ναυπηγείων Σκαραμαγκά επισημαίνουν ότι είναι επιτακτική ανάγκη η συγκρότηση ενιαίου μετώπου πάλης με τους εργαζόμενους των άλλων ναυπηγείων και της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης, διεκδικώντας την επαναφορά του Ναυπηγείου στον κρατικό έλεγχο με την προοπτική της συγκρότησης του δημόσιου ενιαίου φορέα της ναυπηγικής βιομηχανίας που θα λειτουργεί, θα σχεδιάζει και θα έχει κριτήριο τις σύγχρονες ανάγκες των εργαζομένων και τις ανάγκες της χώρας.

Ο υπουργός Εθνικής Αμυνας Π. Παναγιωτόπουλος, σε δηλώσεις μετά τη χτεσινή σύσκεψη έθεσε το ζήτημα της προστασίας των υποβρυχίων που είναι στου Σκαραμαγκά υπό κατασκευή. «Μέσα στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά, είπε, υπάρχουν αυτή τη στιγμή τρία υποβρύχια μιας γενικότερης παραγγελίας που έχει γίνει, το κόστος των οποίων έχει πληρωθεί στο παρελθόν. Λόγω της απεργιακής κινητοποίησης που βρίσκεται σε εξέλιξη, επειδή οι εργαζόμενοι δεν έχουν πληρωθεί από την εργοδοσία, υπάρχει κίνδυνος σε θέματα συντήρησης και φύλαξης των υποβρυχίων αυτών. Μέσα στα ναυπηγεία υπάρχουν τρία υποβρύχια από τη σύμβαση η οποία έχει καλυφθεί και με Νόμο που έγινε επί υπουργίας του κυρίου Βαγγέλη Βενιζέλου και υπάρχει και ένα ακόμη υποβρύχιο, το "ΩΚΕΑΝΟΣ", το οποίο βρίσκεται εκεί για επισκευές. Το πρώτο ζητούμενο, δηλαδή είναι να υπάρξει πλήρης εξασφάλιση της συντήρησης και της φύλαξης των υποβρυχίων αυτών».

Να σημειωθεί ότι το ελληνικό κράτος έχει δώσει στις πολυεθνικές που ελέγχουν τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, συνολικά μέσα στη δεκαετία πάνω από 2,5 δισ. ευρώ, δηλαδή το 85% της συνολικής δαπάνης για τα 6 υποβρύχια Τ-214 και το ένα τύπου Τ-209 που ανακατασκευάστηκε. Παρ' όλα αυτά, έχει παραλάβει μόνο ένα, το γνωστό «υποβρύχιο που γέρνει» το «ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΗΣ», του οποίου την αξία μεταπώλησης μετά τα προβλήματα που παρουσίασε -ήταν το πρώτο της σειράς Τ-214, το δοκιμαστικό- οι Γερμανοί κατασκευαστές του την εκτίμησαν μόνο στα 300 εκατ. ευρώ. Επίσης, με την αλλαγή της ιδιοκτησίας των Ναυπηγείων το 2010, επί υπουργού Αμυνας Ε. Βενιζέλου, και την παράδοσή τους από τους Γερμανούς στους Αραβες νέους ιδιοκτήτες χαρίστηκαν ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις 5 χρόνων στην παράδοση των 4 υποβρυχίων Τ-214 ύψους 400 εκατ. ευρώ, ενώ στην νέα αναθεωρημένη και σκανδαλώδη σύμβαση, με την οποία παραγγέλνονται ακόμα 2 υποβρύχια Τ-214, απαλλάσσονται οι νέοι ιδιοκτήτες καθώς προβλέπονται ποινικές ρήτρες για καθυστερήσεις μόνο έως 4% της αξίας και τους δίνεται η δυνατότητα για μονομερή καταγγελία της νέας σύμβασης χωρίς επιπτώσεις και με επιστροφή των εγγυητικών επιστολών που έχουν καταθέσει. Επίσης, το ελληνικό κράτος έχει αναλάβει και το πρόστιμο της ΕΕ για «παράνομες» κρατικές χρηματοδοτήσεις προς τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά που με τους τόκους φθάνει σήμερα τα 450 εκατ. ευρώ.

Κατά τη συνεδρίαση, σύμφωνα με κυβερνητική ανακοίνωση που εκδόθηκε, συζητήθηκαν και ζητήματα που αφορούν «στη φύλαξη και συντήρηση των υποβρυχίων, όπως επίσης η οικονομική κατάσταση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά και των εργαζομένων σε αυτά». Συγκεκριμένα: «Αποφασίσθηκε ότι το Πολεμικό Ναυτικό και το Λιμενικό Σώμα θα συνδράμουν στη φύλαξη των υποβρυχίων, τα οποία αποτελούν περιουσία του ελληνικού λαού ύψους 2,3 δισ. ευρώ. Οι εργαζόμενοι εξέφρασαν τη βούληση και την αποφασιστικότητά τους για την άμεση και διαρκή συντήρηση των υποβρυχίων».

Οι εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, που έχουν φτάσει πλέον στα όρια της οικονομικής εξόντωσης, συνεχίζουν τις 24ωρες επαναλαμβανόμενες απεργίες που έχουν κηρύξει εδώ και δέκα ημέρες απαιτώντας την κατάργηση του επαίσχυντου μέτρου της εκ περιτροπής εργασίας με μια μέρα δουλειά τη βδομάδα που έχει επιβάλει η εργοδοσία από τις 18 Απρίλη και την άμεση καταβολή των δεδουλευμένων τεσσάρων μηνών που τους οφείλονται, όπως και την καταβολή του επιδόματος αδείας. Παράλληλα, είναι αποφασισμένοι να αντισταθούν στα σχέδια της κυβέρνησης να τεμαχίσει το ναυπηγείο και να πουλήσει τα περιουσιακά στοιχεία του εμπορικού τμήματός του.
http://www2.rizospastis.gr