Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2013

Δημήτρης Διονυσόπουλος «Δουλεύουμε όλοι μαζί με κέφι και όρεξη για να πραγματοποιήσουμε σιγά-σιγά το όραμα μας για την πόλη και τα παιδιά μας»


Ο Δημήτρης Διονυσόπουλος εκλέχτηκε για πρώτη φορά στην Τοπική Αυτοδιοίκηση το 2010. Από τότε λοιπόν –με εντολή των πολιτών του Ζωγράφου, που αποφάσισαν να αντικαταστήσουν την «κουρασμένη» διοίκηση Καζάκου με τη ανανεωτική πρόταση του νυν Δημάρχου Κώστα Καλλίρη– διανύει την θητεία του σαν αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών & Πρασίνου.


της Π. Ασημάκη   
Ένας άνθρωπος που δεν διστάζει να δηλώνει ότι του αρέσει να ονειρεύεται. Που επιζητεί μία πραγματικότητα που να αγγίζει το όνειρο. Εύκολο ή δύσκολο να το πετύχει; Το θέμα είναι ότι είναι διατεθειμένος να το προσπαθεί. Και για εμάς –για την ώρα– αυτό μας είναι αρκετό.Πολιτικός Μηχανικός, από παλιά ζωγραφιώτικη οικογένεια, είναι ένας «ποιητής της ζωής», που λατρεύει την Τέχνη και την Φιλοσοφία, από την φύση του ευγενής αλλά κυρίως οραματιστής. Ένας άνθρωπος –που κατά την γνώμη μας– έχει την θέληση να πετύχει πράγματα για την Πόλη μας. Να αφήσει το δικό του «ίχνος» δημιουργικά.


Γιατί –κατά την γνώμη μας– αυτό που έχει λείψει σε όλα τα επίπεδα της πολιτικής ζωής του τόπου μας είναι οι έντιμοι, αληθινοί άνθρωποι με την βούληση να πραγματώσουν αλλαγές προς όφελος της κοινωνίας. Στην συνέντευξη που θα διαβάσετε παρακάτω, κύριος στόχος μας ήταν να καταγράψουμε πρώτα, την προσωπικότητα και ύστερα τον πολιτικό και αντιδήμαρχο Δημήτρη Διονυσόπουλο.

Ποιο ήταν το κίνητρο που σε οδήγησε στην απόφαση να ασχοληθείς με τα κοινά;
Προσωπικά, δεν μου αρέσει η λέξη κίνητρο. Το σκεπτικό μου ήταν η μεταφορά της συσσωρευμένης εμπειρίας μου σαν ελεύθερος επαγγελματίας - πολιτικός μηχανικός σε ένα πολιτικό σχεδιασμό που θα ανακόψει επιτέλους την αλόγιστη χρήση του μπετόν στην Πόλη μας, να διαφοροποιηθεί από την αισθητική των παρελθόντων ετών με λύσεις και δράσεις που θα στοχεύουν αφ’ ενός μεν, στην επαύξηση του πρασίνου και αφ’ ετέρου, στην ποιοτική αναβάθμιση της ζωής των κατοίκων της Πόλης μας.

Πιστεύεις ότι κάποιος για να ασχολείται με τα κοινά πρέπει να είναι φιλόσοφος ή τεχνοκράτης;
Υπάρχει ισορροπία, ακόμα και στη φύση, μεταξύ φιλοσοφίας, τέχνης, δημιουργίας και εφαρμογής όλων των προηγούμενων σε ανθρώπων έργα. Τα ερείσματα τα οποία έχω δεχτεί από τα μαθητικά και φοιτητικά μου χρόνια από δασκάλους, ήταν για μένα, το εφαλτήριο της εξελικτικής μου πορείας διατηρώντας ισόρροπα τη φιλοσοφία, την ποίηση, τις καλές τέχνες με την επιστήμη του μηχανικού που ετυμολογικά προέρχεται από το ρήμα «μηχανεύομαι» δηλαδή βρίσκω λύσεις πρακτικές, εφαρμόσιμες και με σεβασμό στο χώρο και τον άνθρωπο.

Ποιο αισθάνεσαι να είναι το δυνατό σημείο της προσωπικότητας σου και τι είναι αυτό που μπορεί να σε κάνει να ξεχωρίσεις στην πολιτική;
Δεν θα σας κρύψω ότι νοιώθω και σκέπτομαι για τον εαυτό μου να έχει αντίληψη, προσαρμοστικότητα στις ανάγκες που δημιουργούνται, ικανότητα σύνθεσης απόψεων με την απόλυτη λογική της εξεύρεσης λύσης επί του πρακτέου.

Είμαι άνθρωπος που πιστεύει στη ομαδική δουλειά και η δουλειά δεν με τρομάζει.
Για να σας φέρω ένα παράδειγμα: στη θέση και το έργο που μου εμπιστεύτηκε ο Δήμαρχος Κώστας Καλλίρης, σαν αντιδήμαρχος που συντονίζει π.χ. τις τεχνικές υπηρεσίες, προσπαθώ πάντοτε σε συνεργασία με τους ανθρώπους που εργάζονται στο Δήμο, να δίνουμε γρήγορες και εφικτές λύσεις στα προβλήματα της καθημερινότητας των δημοτών, ανεξαρτήτως των δυσκολιών και δυσχερειών που αντιμετωπίζουμε.

Σε ποιους –κυρίως– ιδεολογικούς άξονες κινείται η πολιτική σου σκέψη; Και ποιες αλλαγές πρέπει –κατά την γνώμη σου– να γίνουν για να πάρουν θετική τροπή τα πράματα για τον μέσο πολίτη;
Από τα φοιτητικά μου χρόνια ήμουν πολιτικοποιημένος. Ήμουν ενταγμένος στο δημοκρατικό-προοδευτικό χώρο. Τα ερεθίσματα από τους δασκάλους και τους αγώνες των φοιτητών της Νομικής Σχολής και του Πολυτεχνείου με «άνδρωσαν» και σφυρηλάτησαν ένα πολιτικό - ιδεολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο ακόμα είμαι ενταγμένος και λειτουργώ.

Πιστεύω λοιπόν ότι η αλλαγή που πρέπει να γίνει είναι η αλλαγή των προσώπων που διαχειρίζονται σήμερα πολιτικά τα θέματα αυτού του τόπου. Από κει πρέπει να ξεκινήσουμε. Να βρεθούν άνθρωποι που να αγαπούν αυτόν τον τόπο, να είναι δοτικοί, προσβάσιμοι, οραματιστές και αποτελεσματικοί. Αυτό θα θρέψει την ελπίδα του Έλληνα και θα αποκαταστήσει ξανά πάλι την τιμή του και την περηφάνεια του.

Ποια είναι η εμπειρία που καταγράφεις από την θητεία σου σαν αντιδήμαρχος στον Δήμο Ζωγράφου; Αισθάνεσαι δικαιωμένος πολιτικά από την συμμετοχή σου στη διοίκηση Καλλίρη;
Το πρώτο πράμα που σας καταθέτω είναι ότι αντιμετώπισα υπηρεσίες που απαρτίζονταν από ανθρώπους που δεν τους είχαν εμπιστευτεί ουσιαστικά για να αποδώσουν τα μέγιστα από πλευράς έργου.

Στη δική μου αρμοδιότητα –για να το ξεκαθαρίζουμε– υπάρχουν τρεις από τις δυσκολότερες και φορτωμένες από πλευράς όγκου δουλειάς διευθύνσεις, δηλαδή Πολεοδομίας, Τεχνικής Υπηρεσίας και Πρασίνου.

Πρώτο μου μέλημα ήταν να ενδυναμώσω την αυτοπεποίθηση των συνεργατών μου στις δύσκολες αυτές υπηρεσίες και το επόμενο να πέσουμε όλοι μαζί με τα μούτρα στη δουλειά. Αυτό μου απέδωσε μέχρι σήμερα, άριστη συνεργασία και αποτελεσματικότητα.

Επίσης αυτό που αντιμετώπισα ήταν το «ωστικό» κύμα των αποφάσεων της προηγούμενης διοίκησης που δεν σας κρύβω ότι πολλές φορές με έφερε προ αδιεξόδου. Σε αυτές μου τις στιγμές αρωγός μου ήταν πάντα ο Δήμαρχος Ζωγράφου Κώστας Καλλίρης, ο οποίος με την ευφυΐα του, την αντίληψή του, την εμπειρία που διαθέτει και τον δημοκρατικό τρόπο με τον οποίο ο ίδιος λειτουργεί, μου έδωσε εκείνες τις διεξόδους που μου ήταν αναγκαίες και απαραίτητες για να προχωρήσω το έργο μου. Υπό αυτή την έννοια ναι, αισθάνομαι δικαιωμένος από την επιλογή μου αρχικά, να συμμετάσχω στο ψηφοδέλτιο του Κώστα Καλλίρη και εκ των υστέρων σαν στέλεχος της διοίκησης στη θέση που εκείνος μου έκανε την τιμή να με εμπιστευτεί.

Ποιους στόχους θέτεις για τον ΟΤΑ Ζωγράφου; Ποιος είναι ο πολιτικός σχεδιασμός και φιλοσοφία για την επίτευξη αυτών των στόχων;
Εδώ θα μου επιτρέψετε να σας διορθώσω, διότι τις θέσεις δεν τις θέτω μόνος μου αλλά είναι αποτέλεσμα αργαστής συνεργασίας όλων των στελεχών της παράταξης στη οποία ανήκω. Αρχικός μας στόχος ήταν να διαχειριστούμε με επιμέλεια τον Δήμο Ζωγράφου, να μπούμε σε μία πιο συνετή διαχείριση των πόρων του, να αποκαταστήσουμε σχέσεις εμπιστοσύνης μεταξύ δημοτών και Δήμου ενώ παράλληλα αντιμετωπίσαμε όλα τα κακώς γενόμενα και επωμιστήκαμε θέματα όπως το καυτό θέμα της Βίλας Ζωγράφου και όχι μόνο.

Εκτιμώ λοιπόν ότι η πρώτη στόχευση πέτυχε και ο χρόνος που απομένει μέχρι τις εκλογές του 2014 μας δίνει ικανό χρονικό διάστημα για να ολοκληρώσουμε με επιτυχία ένα σύνολο δράσεων για τις οποίες ελπίζουμε ότι θα κριθούμε θετικά.

Με την μέχρι τώρα εμπειρία σου, αισθάνεσαι να έχεις αναθεωρήσει πράγματα αντιλαμβανόμενος τις ανάγκες που προκύπτουν; Ή αισθάνεσαι να βρίσκεσαι σε πορεία αναθεώρησης;
Θα ήταν ανόητο και θα έδειχνε άνθρωπο μειωμένης αντίληψης εάν σας έλεγα ότι δεν διατηρώ την δυνατότητα μου και την ελευθερία μου, μέσα στις καταστάσεις, να έχω την κρίση και να μπορώ να αναθεωρώ και να επαναπροσδιορίζω τον σχεδιασμό μου στα σημεία που απαιτείται, ώστε να ανταπεξέρχομαι με επιτυχία τις ανάγκες που προκύπτουν. Σας αναφέρω λοιπόν σαν παράδειγμα αυτό που σας έλεγα στην προηγούμενή μου απάντηση. Όταν ανέλαβα χρειάστηκε να αναθεωρήσω τον αρχικό μου σχεδιασμό δεδομένου ότι, πριν μπω στη διοίκηση, δεν είχα επαρκή ενημέρωση για την χαοτική κατάσταση και την ολοκληρωτική έλλειψη οργάνωσης και δομημένου σχεδιασμού που αντιμετώπισα. Και αυτό οφείλεται στον τρόπο διαχείρισης από την προηγούμενη διοίκηση.

Τι σε εμπνέει για να θέλεις να προσφέρεις στον Δήμο Ζωγράφου;
Με την εμπειρία μου από ξένα πανεπιστήμια, οραματίζομαι την Πόλη μας, σαν την πράσινη πύλη - είσοδο στα δύο μεγάλα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Θεωρώ άρρηκτα δεμένο το μέλλον της Πόλης μας με την ύπαρξη αυτών των δύο ιδρυμάτων. Οι νέοι άνθρωποι που συνεχώς ανανεώνονται σε αυτά τα ιδρύματα δίνουν ζωή στη «γερασμένη» Πόλη μας και ανάσα δημιουργίας, δημοκρατίας, ξενοιασιάς και ονείρων σε όλους μας.

Πιστεύω παρά πολύ στη δημιουργία των Μητροπολιτικών Πάρκων Γουδή και Ιλισσίων, τα οποία θα αγκαλιάζουν τον Δήμο μας, θα δίνουν διεξόδους στην καθημερινότητά μας, χώρους περιπάτου, άθλησης και χαράς των παιδιών μας. Αυτό αποτελεί τη δική μου έμπνευση. Αυτό είναι το δικό μου όραμα, όνειρο και επιθυμία.

Είσαι αισιόδοξος για το μέλλον και τι μπορείς να πετύχεις βασιζόμενος σε αυτό που χαρακτήρισες εσύ δικό σου όραμα;
Δεδομένων των δύσκολων πολιτικών και οικονομικών συγκυριών προσπαθώ να είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος. Δουλεύουμε όλοι μαζί με κέφι και όρεξη για να πραγματοποιήσουμε σιγά - σιγά το όραμα μας για την Πόλη και τα παιδιά μας. Την Πόλη του Μέλλοντος που όλοι μαζί θέλουμε και δικαιούμαστε να έχουμε. Όσο για μένα προσωπικά μη μου στερείτε το δικαίωμα στο όνειρο και την ελπίδα.
 http://www.zografotypia.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου