ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΔΑΝΕΙΖΟΜΕΝΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Την επαναπρόσληψη του συναδέλφου συνιστά η Επιθεώρηση Εργασίας μετά την τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες (24/7/2013). Ο συνάδελφος – εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο της Εθνικής Τράπεζας μέσω της εταιρείας ICAP- είχε δεχτεί ύβρεις και απειλές από πελάτη της τράπεζας σε τηλεφωνική συνομιλία μετά από εισερχόμενη κλήση. Η τράπεζα θεωρώντας υπεύθυνο τον εργαζόμενο για την συμπεριφορά του πελάτη(!), ζήτησε την αντικατάστασή του και η ICAP τον απέλυσε
Η τράπεζα αρνείται να γνωστοποιήσει στον εργαζόμενο το περιεχόμενο της απομαγνητοφωνημένης συνομιλίας προβάλλοντας λόγους προστασίας προσωπικών δεδομένων. Όπως δήλωσε όμως η εξουσιοδοτημένη δικηγόρος της ΕΤΕ την συνομιλία έχει ήδη ακούσει η εταιρεία ICAP, μία τρίτη εταιρεία. Η προστασία προσωπικών δεδομένων πάει περίπατο όταν πρόκειται να απολύσουν εργαζόμενο.
Στο υπόμνημα που κατατέθηκε στην επιθεώρηση η τράπεζα δηλώνει «έλλειψη συμβατικού δεσμού» με τον συνάδελφο, το οποίο θεωρεί απλά υπάλληλο άλλης εταιρείας. Το γεγονός ότι ο συνάδελφος εργάζεται στις εγκαταστάσεις της τράπεζας, προσφέρει αδιάλειπτα τις υπηρεσίες του για πέντε συναπτά έτη, υπό την επίβλεψη προϊσταμένων υπαλλήλων της τράπεζας ενώ η εταιρεία ουδεμία γνώση έχει επί του αντικειμένου της εργασίας του, δεν έχει καμιά σημασία για αυτούς.
Είναι εκτός πραγματικότητας ότι η εταιρεία «ελέγχει την παροχή εργασίας» εκ μέρους του εργαζόμενου. Η εταιρεία δεν είναι σε θέση να ελέγξει το έργο διότι κατ΄αρχάς δεν έχει τις απαιτούμενες γνώσεις. Δανείζει εργαζόμενους όχι μόνο σε τράπεζες αλλά και σε εταιρείες κινητής τηλεφωνίας, ασφαλιστικές εταιρείες κλπ, εταιρείες δηλαδή με εντελώς διαφορετικό αντικείμενο εργασίας. Αποτελεί λοιπόν την εταιρεία φαινόμενο, με τεχνογνωσία σε όλους αυτούς τους διαφορετικούς τομείς; Η πραγματικότητα είναι ότι αυτό στο οποίο ειδικεύεται είναι οι υπηρεσίες μιας διεύθυνσης Προσωπικού με μειωμένες μάλιστα αρμοδιότητες, αυτές της τήρησης των τυπικών υποχρεώσεων ενός εργοδότη προς τον ασφαλιστικό φορέα, τον ΟΑΕΔ κλπ. Σε ότι αφορά τα θέματα προσωπικού που προκύπτουν, απλά «παπαγαλίζει» και αποδέχεται οτιδήποτε ισχυριστεί η τράπεζα αφού αυτή είναι ο πελάτης της και «ο πελάτης έχει πάντα δίκιο».
Δανείζει όχι μόνο σε μία αλλά σε πολλές και ανταγωνιστικές τράπεζες. Όταν για τους υπαλλήλους η διαρροή επαγγελματικών στοιχείων ειδικά προς τους ανταγωνιστές δεν νοείται, θέλουν να μας πείσουν ότι τέτοιου τύπου στοιχεία παρέχονται σε μια τρίτη εταιρεία η οποία έχει άμεση σχέση με τον ανταγωνισμό.
Στο διάστημα των πέντε ετών για το οποίο ο εργαζόμενος απασχολούνταν στην τράπεζα, εξαναγκάστηκε να παραιτηθεί από την εταιρεία Klisis (όταν η Εθνική αποφάσισε να διακόψει την συνεργασία μαζί της) για να προσληφθεί από την ICAP. Αυτή είναι μία ιστορία που έχει επαναληφθεί πολλές φορές για πολλούς συναδέλφους οι οποίοι χάνουν έτσι και το τελευταίο δικαίωμα να διεκδικήσουν την αποζημίωση απόλυσης που θα αντιστοιχούσε στον πραγματικό χρόνο εργασίας τους στην τράπεζα.
Στην σύμβαση έργου μεταξύ Εθνικής Τράπεζας και ICAP (προσκομίστηκε σαν στοιχείο στην Επιθεώρηση Εργασίας) αποδεικνύεται περίτρανα ο παρασιτικόςρόλος των εν λόγω εταιρειών που παρέχουν έργο «in house outsourcing». Ένας εργαζόμενος με μικτές αποδοχές 700 ευρώ κοστίζει τελικά τα διπλά στην Τράπεζα. Η εταιρεία πρέπει να αποκομίζει το δικό της κέρδος χωρίς καμιά ουσιαστική παροχή έργου μόνο και μόνο για να παίζει τον ρόλο του μεσάζοντα.
Με το «in house outsourcing» όπως το αποκαλεί η ίδια η Τράπεζα καταφέρνει να εκμεταλλεύεται διπλά τους ενοικιαζόμενους εργαζόμενους αφού δεν εφαρμόζει την κλαδική σύμβαση των τραπεζοϋπαλλήλων, δεν εφαρμόζει την επιχειρησιακή σύμβαση που ισχύει για τους υπόλοιπους τραπεζοϋπαλλήλους, δεν δεσμεύεται από τις διατάξεις του κανονισμού εργασίας. Αυτός είναι ο λόγος που η Τράπεζα απασχολεί ενοικιαζόμενους εργαζόμενους και όχι ότι αυτοί εκτελούν «τυποποιημένες» εργασίες «χαμηλού επιπέδου».
Ο κ. Επιθεωρητής «…συστήνει στην επιχείρηση [Εθνική Τράπεζα] την επανεξέταση της υπόθεσης σε συνεργασία με την ICAP προκειμένου να ικανοποιηθούν τα αιτήματα του προσφεύγοντα όπως επαναπροσληφθεί …». Περιμένουμε από την Διοίκηση της Εθνικής Τράπεζας να σεβαστεί την απόφαση και να συμμορφωθεί με τις υποδείξεις του ελεγκτικού οργάνου. Δεν μπορεί να διασώσει το κύρος της όταν συνεργάζεται με εταιρείες που δεν διστάζουν να καταφεύγουν σε ψέματα όπως ότι δήθεν ο υπάλληλος έφυγε σε άδεια ενώ η εταιρεία του είχε ζητήσει να προσέλθει στα γραφεία της.
Οι ενοικιαζόμενοι εργαζόμενοι στις Τράπεζες και τις Ασφαλιστικές εταιρείες μέσα από τον ΣΥ.ΔΑ.Π.Τ.Τ. (Σύλλογο Δανειζομένου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα) θα αγωνιστούμε συλλογικά για να διεκδικήσουμε τα δίκαια αιτήματά μας. Η δύναμη που αποκτούμε όταν είμαστε ενωμένοι μπορεί να νικήσει αυτούς που νομίζουν ότι μόνοι τους μπορούν να καθορίζουν τους νόμους και τους κανόνες.
Το ΔΣ του Συλλόγου
Δανειζομένου Προσωπικού Τραπεζικού Τομέα
Sydaptt.net
sydaptt@gmail.com
Σύντομη Περιγραφή:
Την επαναπρόσληψη του συναδέλφου συνιστά η Επιθεώρηση Εργασίας μετά την τριμερή συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες (24/7/2013). Ο συνάδελφος – εργαζόμενος στο τηλεφωνικό κέντρο της Εθνικής Τράπεζας μέσω της εταιρείας ICAP- είχε δεχτεί ύβρεις και απειλές από πελάτη της τράπεζας σε τηλεφωνική συνομιλία μετά από εισερχόμενη κλήση. Η τράπεζα θεωρώντας υπεύθυνο τον εργαζόμενο για την συμπεριφορά του πελάτη(!), ζήτησε την αντικατάστασή του και η ICAP τον απέλυσε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου