Το επίμαχο νομοσχέδιο «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που έχει προκαλέσει αντιδράσεις, ψηφίστηκε στη Βουλή. Οι ναυτικοί θα μπορούν πλέον να κάνουν απεργία για τρεις μέρες, καθώς μετά θα ενεργοποιούνται τα «πλοία ασφαλείας» .
Ψηφίστηκε σήμερα στη βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις σχεδόν σε όλους τους κύκλους της ναυτιλίας, όπως επίσης και το άρθρο 25 που νομοθετεί το «πλοίο ασφαλείας».
Παρά τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας στο συγκεκριμένο άρθρο, την απόσυρση του οποίου ζητούσαν και οι ναυτικοί αλλά και οι ακτοπλόοι, τελικά δρομολογεί το «πλοίο ασφαλείας» και κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην παράγραφο 4: «Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το οποίο συγκαλείται εκτάκτως, μετά από την παρέλευση τριών ημερών από τη διακοπή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, όταν προκύπτει επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή ανάγκη η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία», προβλέπεται η ενεργοποίηση των «πλοίων ασφαλείας» που θα καλύπτουν το 1/3 των τακτικών δρομολογίων – και αυτό το καθεστώς να μην υπερβαίνει τον ένα μήνα.
Συνεπώς, οι ναυτικοί θα μπορούν πλέον να κάνουν απεργία για τρεις μέρες. Αμέσως μετά θα ενεργοποιούνται τα «πλοία ασφαλείας» και – σύμφωνα με το νομοσχέδιο – τα πλοία και τα πληρώματά τους υποχρεούνται στην εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.
Βαρβιτσιώτης: Θα χρησιμοποιηθεί σε κατάρρευση ακτοπλοϊκής
Να σημειωθεί ότι το βράδυ της Τρίτης μιλώντας στη βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας, προαναγγέλλοντας τις αλλαγές που θα κάνει στο συγκεκριμένο άρθρο είχε πει: «Στο άρθρο 25 θα μπουν περιορισμοί για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας. Και επειδή είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη φάση της βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, θα πρέπει να ξέρετε ότι το άρθρο δεν πρόκειται -κάνω μια εκτίμηση- να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σίγουρα σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας για την άμεση αποκατάσταση του συγκοινωνιακού έργου».
Αντιδράσεις από τους ναυτικούς
Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία δεν βρίσκει καθόλου σύμφωνους τους συνδικαλιστές ναυτικούς, οι οποίοι παρά το γεγονός ότι σήμερα ανέστειλαν προσωρινά την απεργία τους, έχουν δηλώσει ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα αξιολογήσουν εκ νέου τις εξελίξεις και θα επανεκτιμήσουν τη στάση τους. Εξάλλου εδώ και καιρό δήλωναν ότι το «πλοίο ασφαλείας» καταστρατηγεί το δικαίωμα της απεργίας και ότι θα «βρίσκονται μόνιμα σε κατάσταση πολιτικής επιστράτευσης».
Αντιδράσεις όμως προβλέπονται και από τους ακτοπλόους γιατί και αυτοί είχαν εκφράσει αρχικά την αντίρρησή τους για το συγκεκριμένο άρθρο, λέγοντας πως με αυτό «μεθοδεύεται η επί της ουσίας επίταξη των υπηρεσιών των ιδιωτικών επιχειρήσεων της ελληνικής ακτοπλοΐας».
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
Ψηφίστηκε σήμερα στη βουλή το επίμαχο νομοσχέδιο «τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» που είχε προκαλέσει σφοδρές αντιδράσεις σχεδόν σε όλους τους κύκλους της ναυτιλίας, όπως επίσης και το άρθρο 25 που νομοθετεί το «πλοίο ασφαλείας».
Παρά τις νομοτεχνικές βελτιώσεις που έκανε ο υπουργός Ναυτιλίας στο συγκεκριμένο άρθρο, την απόσυρση του οποίου ζητούσαν και οι ναυτικοί αλλά και οι ακτοπλόοι, τελικά δρομολογεί το «πλοίο ασφαλείας» και κατά τη διάρκεια απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτικών. Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στην παράγραφο 4: «Με απόφαση του υπουργού Ναυτιλίας μετά από εισήγηση του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ) το οποίο συγκαλείται εκτάκτως, μετά από την παρέλευση τριών ημερών από τη διακοπή της τακτικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης, όταν προκύπτει επείγουσα κοινωνική ανάγκη ή ανάγκη η οποία μπορεί να θέσει σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία», προβλέπεται η ενεργοποίηση των «πλοίων ασφαλείας» που θα καλύπτουν το 1/3 των τακτικών δρομολογίων – και αυτό το καθεστώς να μην υπερβαίνει τον ένα μήνα.
Συνεπώς, οι ναυτικοί θα μπορούν πλέον να κάνουν απεργία για τρεις μέρες. Αμέσως μετά θα ενεργοποιούνται τα «πλοία ασφαλείας» και – σύμφωνα με το νομοσχέδιο – τα πλοία και τα πληρώματά τους υποχρεούνται στην εκτέλεση του προγράμματος δρομολογίων έκτακτης ακτοπλοϊκής συγκοινωνίας.
Βαρβιτσιώτης: Θα χρησιμοποιηθεί σε κατάρρευση ακτοπλοϊκής
Να σημειωθεί ότι το βράδυ της Τρίτης μιλώντας στη βουλή ο υπουργός Ναυτιλίας, προαναγγέλλοντας τις αλλαγές που θα κάνει στο συγκεκριμένο άρθρο είχε πει: «Στο άρθρο 25 θα μπουν περιορισμοί για τη χρήση του δικαιώματος του πλοίου ασφαλείας. Και επειδή είμαστε σε μια πολύ κρίσιμη φάση της βιωσιμότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών, θα πρέπει να ξέρετε ότι το άρθρο δεν πρόκειται -κάνω μια εκτίμηση- να χρησιμοποιηθεί σε περίπτωση απεργίας, αλλά πρόκειται να χρησιμοποιηθεί σίγουρα σε περίπτωση κατάρρευσης ακτοπλοϊκής εταιρείας για την άμεση αποκατάσταση του συγκοινωνιακού έργου».
Αντιδράσεις από τους ναυτικούς
Πρόκειται για μία εξέλιξη, η οποία δεν βρίσκει καθόλου σύμφωνους τους συνδικαλιστές ναυτικούς, οι οποίοι παρά το γεγονός ότι σήμερα ανέστειλαν προσωρινά την απεργία τους, έχουν δηλώσει ότι την ερχόμενη εβδομάδα θα αξιολογήσουν εκ νέου τις εξελίξεις και θα επανεκτιμήσουν τη στάση τους. Εξάλλου εδώ και καιρό δήλωναν ότι το «πλοίο ασφαλείας» καταστρατηγεί το δικαίωμα της απεργίας και ότι θα «βρίσκονται μόνιμα σε κατάσταση πολιτικής επιστράτευσης».
Αντιδράσεις όμως προβλέπονται και από τους ακτοπλόους γιατί και αυτοί είχαν εκφράσει αρχικά την αντίρρησή τους για το συγκεκριμένο άρθρο, λέγοντας πως με αυτό «μεθοδεύεται η επί της ουσίας επίταξη των υπηρεσιών των ιδιωτικών επιχειρήσεων της ελληνικής ακτοπλοΐας».
Χριστίνα Παπασταθοπούλου
http://www.efsyn.gr/
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου