Η διαφορά των 9,5 μονάδων είναι βαρύ πολιτικό φορτίο, τα αυτογκόλ τύπου Χριστοδουλοπούλου δεν βοηθούν, και το μιντιακό οπλοστάσιο της ΝΔ και του επιχειρηματικού συστήματος που την στηρίζει δίνει πλέον τα «ρέστα» του με ρεσιτάλ προπαγάνδας. Όμως για τον ΣΥΡΙΖΑ η πίστη στην εκλογική ανατροπή την 7η Ιουλίου είναι μονόδρομος, και πάνω σ’ αυτήν χτίζεται η, πάση δυνάμει, αντεπίθεση που ζήτησε ο πρωθυπουργός την Παρασκευή στην Κεντρική Επιτροπή του κόμματος.
Ο βασικός άξονας αυτής της αντεπίθεσης είναι η ανάδειξη θετικού αφηγήματος και η προγραμματική αναμέτρηση με την Νέα Δημοκρατία με στόχο και την αποκάλυψη της «κρυφής ατζέντας» Μητσοτάκη. «Καταφέραμε να κλείσουμε και να σταθεροποιήσουμε τον πάτο του βαρελιού, αλλά δεν μπορέσαμε να δείξουμε καθαρά στον κόσμο το ξέφωτο και την προοπτική για το μέλλον», είναι το σχόλιο επιτελικού στελέχους του ΣΥΡΙΖΑ, που δείχνει και την κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούν κυβέρνηση και κόμμα τις επόμενες 30 ημέρες έως τις εκλογές.
Η αρχή θα γίνει τη Δευτέρα το βράδυ με την παρουσίαση του προγράμματος τετραετίας του ΣΥΡΙΖΑ από τον πρωθυπουργό στο Μέγαρο Μουσικής, ενώ το πρώτο στίγμα δόθηκε ήδη στην Κεντρική Επιτροπή με το τετράπτυχο «Τσίπρα-Τσακαλώτου»: Πρόκειται για τον στόχο της δημιουργίας 500.000 νέων θέσεων εργασίας πλήρους απασχόλησης σε ορίζοντα τετραετίας, το σχέδιο στήριξης των νέων εργαζομένων και των γυναικών, τα κίνητρα για προσλήψεις νέων, και βεβαίως την νέα αύξηση του κατώτατου μισθού.
Η ανάδειξη αυτής της θετικής ατζέντας – της «προοπτικής και του κοινωνικού οράματος», όπως λέει κορυφαίος υπουργός – θα μπαίνει διαρκώς σε αντιπαραβολή με τις «μνημονιακής αντίληψης» πολιτικές της ΝΔ – πολιτικές, οι οποίες επί του παρόντος καλύπτονται μεν επιμελώς, αλλά είναι ήδη ορατές μέσα από το αφήγημα… ενωτικής και δημιουργικής ασάφειας του Κυριάκου Μητσοτάκη. Η έμμεση παραδοχή Μητσοτάκη-Χατζηδάκη για αυξήσεις ΦΠΑ σε βασικά αγαθά όπως τα φάρμακα και η ενέργεια, οι δηλώσεις Σταικούρα που αφήνουν διάπλατα ανοιχτό το παράθυρο για μαζικές απολύσεις στο δημόσιοείναι στοιχεία που θα βάλει σε πρώτο πλάνο στον δημόσιο διάλογο ο ΣΥΡΙΖΑ τις επόμενες ημέρες. Εξίσου επίμονα θα τίθεται και το ερώτημα προς την ΝΔ για το πώς, και μέσω ποιών περικοπών στο κοινωνικό κράτος, θα χρηματοδοτήσει τις μειώσεις φόρων που υπόσχεται – πόσο μάλλον, αφού τα ίδια τα στελέχη της υποστηρίζουν πως ο ΣΥΡΙΖΑ τους αφήνει δημοσιονομική «νάρκη» 5 δις ευρώ.
Σε επικοινωνιακό επίπεδο το κύριο βάρος αυτής της αναμέτρησης θα σηκώσουν η Εφη Αχτσιόγλου και ο Πάνος Σκουρλέτης που, αμφότεροι, θα βρίσκονται στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας και δεν θα υπόκεινται στους περιορισμούς των τηλεοπτικών εμφανίσεων. Τα πρώτα δείγματα επικοινωνιακής διαχείρισης από την νυν υπουργό Εργασίας κρίνονται στο Μαξίμου ως ιδιαίτερα ικανοποιητικά, και μέχρι την Τρίτη αναμένεται να ανακοινωθεί ότι αναλαμβάνει και επισήμως τα καθήκοντα του εκπροσώπου του ΣΥΡΙΖΑ έως τις εκλογές. Απέναντί της θα βρίσκονται συχνά το επόμενο διάστημα η εκπρόσωπος της ΝΔ Σοφία Ζαχαράκη αλλά και ο επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Τάκης Θεοδωρικάκος ο οποίος, κατά τις πληροφορίες, θα βρίσκεται και εκείνος στο ψηφοδέλτιο Επικρατείας της ΝΔ.
Με αυτόν τον σχεδιασμό, σε Μαξίμου και Κουμουνδούρου αναλύονται ήδη τα πρώτα δημοσκοπικά στοιχεία μετά τις ευρωεκλογές της 26ης Μαίου και οι προσδοκίες εστιάζουν κυρίως σε τρία σημεία: Το πρώτο είναι η αύξηση της συσπείρωσης του ΣΥΡΙΖΑ, καθώς αποδεδειγμένα πλέον πολλοί ψηφοφόροι που τον είχαν ψηφίσει το 2015 δεν προσήλθαν στις ευρωεκλογές και βρίσκονται αυτήν την στιγμή στην «δεξαμενή» της αποχής. Ο δεύτερος στόχος είναι η επαναπροσέλκυση αριστερών ψηφοφόρων που στις 26 Μαίου επέλεξαν το κόμμα του Γιάνη Βαρουφάκη, ενώ το ιδανικό σενάριο για τον ΣΥΡΙΖΑ θα ήταν να συγκρατήσει σκληρές δεξιές δυνάμεις και η Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου και να μπει στην επόμενη Βουλή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου