Σάββατο 12 Απριλίου 2025

Αποχώρησε το ΚΚΕ από την Προανακριτική παρωδία – Τα 4 νέα κρίσιμα ερωτήματα που έθεσε


Ν. Καραθανασόπουλος: Η Ολομέλεια να πάρει απόφαση για συνέχιση της Προανακριτικής - Νέα κρίσιμα ερωτήματα για το φορτίο

Την αποχώρηση του ΚΚΕ από τη διαδικασία που εξελίσσεσαι στην Ολομέλεια της Βουλής, για να μη νομιμοποιήσει αυτή την παρωδία που επέλεξε η κυβέρνηση, κλείνοντας άρον-άρον τις εργασίες της Προανακριτικής Επιτροπής για τον Τριαντόπουλο, ανακοίνωσε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ, Νίκος Καραθανασόπουλος. Επίσης, έθεσε εκ νέου κρίσιμα ερωτήματα για τη σύγκρουση των δύο τρένων, για το φορτίο και τη μετατροπή του σιδηρόδρομου σε «ΝΑΤΟ εξπρές».

Η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ κατήγγειλε την απαράδεκτη μεθόδευση της κυβερνητικής πλειοψηφίας να κλείσει την Επιτροπή Προανακριτικής Εξέτασης, αποκλείοντας την εξέταση μαρτύρων και τη διενέργεια της οποιασδήποτε έρευνας σε σχέση με τις αποδιδόμενες κατηγορίες στον Τριαντόπουλο. Κατέθεσε αίτημα ώστε η Ολομέλεια να πάρει απόφαση για τη συνέχιση των εργασιών της Προανακριτικής Επιτροπής για τη διερεύνηση των αποδιδόμενων πράξεων στον Τριαντόπουλο, προχωρώντας στην κλήση και εξέταση μαρτύρων.

Ο Ν. Καραθανασόπουλος, καταγγέλλοντας τις ευθύνες της κυβέρνησης να μετατρέψει την Προανακριτική σε καρικατούρα, σημείωσε ότι αυτή η πρακτική προετοιμάζει το έδαφος για αξιοποίηση της διαδικασίας και σε άλλες περιπτώσεις στη διαφαινόμενη αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος, η οποία όμως δεν θα ακυρώσει το ευνοϊκό πλαίσιο μεταχείρισης για τους υπουργούς και τα κυβερνητικά στελέχη, απλά θα καταργήσει το συγκεκριμένο στάδιο. Επανέλαβε τη θέση του ΚΚΕ για κατάργηση του άρθρου 86.

Σε μια ανεξέλεγκτη επέκταση της σύγκρουσης οδηγεί την Μέση Ανατολή το κράτος – αρχιτρομοκράτης του Ισραήλ, με την δολοφονία του πολιτικού ηγέτη της Χαμάς, Ισμαήλ Χανίγια…
Νέα κρίσιμα ερωτήματα

Όσον αφορά τα νέα ερωτήματα που έθεσε, ο Νίκος Καραθανασόπουλος σημείωσε ότι όλες σχεδόν οι εκθέσεις που αποτυπώνουν την έκρηξη λένε ότι προκλήθηκε από εύφλεκτο υλικό και κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει σχετικά με τον τραυματισμό τεσσάρων πυροσβεστών που υπέστησαν χημικά εγκαύματα διαφόρων βαθμών.

Ένα ακόμη κρίσιμο ερώτημα που έθεσε είναι αν ενεργοποιήθηκε το επιχειρησιακό σχέδιο με την κωδική ονομασία «Πανδώρα». Το σχέδιο αυτό προβλέπει τη διαχείριση Χημικών – Βιολογικών – Ραδιολογικών – Πυρηνικών Απειλών και Συμβάντων.

Επίσης, ζήτησε εξηγήσεις γιατί από τις 8 Ιουλίου του ’24, στην ανομωτί εξέταση των ιατροδικαστών της υπόθεσης, κατέθεσαν ότι ο επικεφαλής της Ειδικής Ομάδας Αναγνώρισης Θυμάτων Καταστροφών τους ενημέρωσε ότι το σχέδιο υλοποίησης ήταν απόρρητο και η ιατροδικαστική υπηρεσία δεν θα λάμβανε γνώση.

Εκ νέου ρώτησε ακόμη για ποιο λόγο βρέθηκαν στον χώρο του εγκλήματος ανώτατοι αξιωματικοί των Ενόπλων Δυνάμεων, με δεδομένο μάλιστα ότι στήθηκε και στρατιωτική σκηνή για να παρακολουθούν τις εργασίες. Μήπως η παρουσία τους συνδέεται με τη μεταφορά από τους σιδηροδρόμους ΝΑΤΟικών πυρομαχικών, καυσίμων και οπλικών συστημάτων με μεγάλη συχνότητα;
Στην Εξεταστική προέκυψαν βαρύτατες κακουργηματικού χαρακτήρα ευθύνες

Ο Ν. Καραθανασόπουλος υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ πήρε την πρωτοβουλία για τη σύσταση Εξεταστικής Επιτροπής που έφερε σε δύσκολη θέση την κυβέρνηση γιατί προέκυψαν βαρύτατες κακουργηματικού χαρακτήρα ευθύνες για τους υπουργούς Μεταφορών της σημερινής και των προηγούμενων κυβερνήσεων. Σημείωσε ότι την κυβέρνηση στρίμωξε στα σοβαρά και αποτέλεσε καταλύτη για τις εξελίξεις το τεράστιο κίνημα που διαδήλωσε και απαίτησε την τιμωρία των ενόχων.

Κατήγγειλε τις ευθύνες της κυβέρνησης που θέλησε να «μπαζώσει» τη λειτουργία της Προανακριτικής, η οποία λειτουργεί σε ένα αντιδραστικό πλαίσιο ευνοϊκής μεταχείρισης των εκάστοτε κυβερνητικών στελεχών, σημειώνοντας ότι «η όποια δίωξη κυβερνητικών στελεχών γίνεται με βάση το απαράδεκτο άρθρο 86 του Συντάγματος και του νόμου περί ευθύνης υπουργών». «Το ΚΚΕ σε κάθε συνταγματική αναθεώρηση ζητούσε την κατάργησή του, έχοντας απέναντί του τη Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ, τον ΣΥΡΙΖΑ με όλες τις εκφάνσεις, τη Νέα Αριστερά δηλαδή και άλλους. Και γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο είναι υποκριτικές οι διαμαρτυρίες των άλλων κομμάτων για την πορεία της Προανακριτικής, όταν έχουν συνδιαμορφώσει το απαράδεκτο καθεστώς για την ευνοϊκή μεταχείριση των κυβερνητικών στελεχών», είπε.

Υπογράμμισε ότι το ΚΚΕ θέλει να αξιοποιήσει και την παραμικρή χαραμάδα και μέσα από τη λειτουργία της Προανακριτικής για τη διερεύνηση του εγκλήματος για την αναβάθμιση του κατηγορητηρίου, αλλά και για άλλες ενδεχόμενες ποινικές ευθύνες και άλλων κυβερνητικών στελεχών.

Τη διαδικασία, σημείωσε, εμπόδισε η κυβέρνηση με κύρια επιδίωξη να μην εμφανιστεί, να μη φωτιστεί ο μεγάλος ένοχος για το κύριο έγκλημα στα Τέμπη που δεν ήταν άλλο από τη μετωπική σύγκρουση δύο τρένων που κινούνταν στην ίδια ράγα και σε αντίθετη κατεύθυνση.

Την προσπάθεια της κυβέρνησης, συνέχισε, τη βοηθάνε και τα άλλα κόμματα, με τον έναν ή άλλο τρόπο, όπως «η βολική πρόταση του ΠΑΣΟΚ για την Προανακριτική που περιόριζε την άσκηση της δίωξης μόνο για τον Τριαντόπουλο και μόνο για παράβαση καθήκοντος παρά το γεγονός ότι είχαν μεσολαβήσει μια σειρά σημαντικά στοιχεία από τον Αύγουστο του 2024 μέχρι την ημερομηνία κατάθεσης της πρότασης, τα οποία θα μπορούσαν να εμπλουτίσουν ακόμη περισσότερο τη συγκεκριμένη πρόταση και τα οποία το ΠΑΣΟΚ ηθελημένα με ερωτηματικό αγνόησε».

Πρόσθεσε πως «το ΚΚΕ είχε πει ότι ο κύριος Τριαντόπουλος πρέπει να ελεγχθεί από την Προανακριτική όχι μόνο για το αδίκημα της παράβασης καθήκοντος, αλλά και για την υπόθαλψη και παρεμπόδιση της δικαιοσύνης και αντίστοιχα θα έπρεπε να ελεγχθούν και άλλα μέλη της κυβέρνησης, είτε βρίσκονταν στο σημείο και αποδεδειγμένα γνώριζαν τι συνέβαινε, είτε ενημερώνονταν με αλληλογραφία».
Συγκάλυψη ευθυνών και της εγκληματικής πολιτικής της ΕΕ

«Η βασική επιδίωξη της κυβέρνησης είναι να μη φωτιστεί ο μεγάλος ένοχος που είναι το σύστημα του κέρδους που θυσιάζει τη ανθρώπινη ζωή αλλά και η συνένοχή του, η πολιτική και η κατεύθυνση της Ευρωπαϊκής Ένωσης που το αστικό κράτος στη χώρα μας, αλλά και όλες οι κυβερνήσεις του εφάρμοσαν. Γιατί όλοι αυτοί ευθύνονται γιατί υλοποίησαν την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την απελευθέρωση, την κατάτμηση των σιδηροδρομικών υπηρεσιών και την ιδιωτικοποίηση του πιο κερδοφόρου τμήματος. Αποδέχτηκαν όλες αυτές οι κυβερνήσεις τον σιδηρόδρομο να λειτουργεί ως ωρολογιακή βόμβα χωρίς τα απαραίτητα αυτοματοποιημένα συστήματα ασφάλειας», ανέφερε.

Ο Ν. Καραθανασόπουλος υπενθύμισε ότι η Επιτροπή Γεραπετρίτη ανέφερε ότι τα σιδηροδρομικά έργα αποτελούσαν πεδίο έντονου ανταγωνισμού μεταξύ διαφόρων εργολάβων, κατασκευαστών και προμηθευτών και κατήγγειλε ότι για να ικανοποιηθούν οι προμηθευτές, που ήταν από μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες, γινόταν η κατάτμηση των έργων, συνήθης πρακτική και, μάλιστα, με προδιαγραφές συχνά διαφορετικές από ένα τμήμα χιλιόμετρων στο άλλο με συνέπεια ασυμβατότητες μεταξύ των τμημάτων». Κατήγγειλε ότι σε αυτό το πλαίσιο δεν ήταν μόνο η σύμβαση 717 που δεν υλοποιήθηκε, αλλά ήταν και οι συμβάσεις για το GSMR και το ETSR, οι οποίες δεν υλοποιήθηκαν από το 2006-2007 που προβλέπονταν.

Σημείωσε μάλιστα ότι για αυτές τις συμβάσεις δεν είπε τίποτα η Ευρωπαία εισαγγελέας, γιατί σε αυτές συμμετείχαν όλες οι ανταγωνιστικές εταιρείες. Η εισαγγελέας άρχισε να ασχολείται με την 717 – στην οποία συμμετείχε μόνο μία εταιρεία- μετά από προσφυγή ανταγωνίστριας εταιρείας, με αφορμή ότι έπρεπε η σύμβαση να καταγγελθεί και να μην μπει η φωτοσήμανση και η τηλεδιοίκηση στο ελληνικό σιδηροδρομικό δίκτυο, αποδεικνύοντας ότι η ΕΕ ενδιαφέρεται μόνο για τα χρήματα και για τη ζημιά που υπέστη και όχι για την ασφάλεια των τρένων.

Επισήμανε ότι η πολιτική της ΕΕ ενδιαφέρεται μόνο για την κερδοφορία των επιχειρηματικών ομίλων όταν αδειοδοτεί και πιστοποιεί τα τρένα-σαπάκια της «Hellenic Train», ενώ παραδέχεται ότι 5.000 βαγόνια είναι για τα παλιοσίδερα. Μάλιστα, σημείωσε πληροφορίες που μετέδωσαν μέσα ενημέρωσης, ότι στη διάρκεια της συγγραφής του πορίσματος του ΕΟΔΑΣΑΜ, διατυπώθηκε η απαίτηση από τον εκπρόσωπο του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων να μη γίνει καμία αναφορά στους ελαττωματικούς μετασχηματιστές των τρένων, γιατί κάτι τέτοιο θα σήμαινε ότι θα έπρεπε να αλλάξουν οι μετασχηματιστές σχεδόν σε όλα τα ευρωπαϊκά τρένα τα οποία πιστοποιεί η ΕΕ, κάτι το οποίο θα οδηγούσε σε τεράστιο οικονομικό κόστος για τους επιχειρηματικούς ομίλους.

Πηγή: 902.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου