Κάπου κοντά στον αρκτικό κύκλο, ένας νεαρός προσφέρει καταφύγιο σε έναν άγνωστο άνδρα γιατί χάλασε το μηχανοκίνητο έλκηθρό του. Οι δυο τους περνάνε το βράδυ πίνοντας και κουβεντιάζοντας χαλαρά κι έπειτα πέφτουν για ύπνο.
Τα χαράματα, ο ιδιοκτήτης του σπιτιού ξυπνάει από τον θόρυβο που κάνει ο άγνωστος καθώς ετοιμάζεται να βγει. Ο άγνωστος κρατάει ένα αντικείμενο στο χέρι του. Το έχει κλέψει; Ετοιμάζεται να το χρησιμοποιήσει εναντίον του ευεργέτη του; «Χρειάζομαι μερικά πράγματα» εξηγεί ο άγνωστος. «Πάρε ό,τι θέλεις» του απαντά ο νεαρός και ξαναπέφτει για ύπνο. Αυτή η σκηνή εκτυλίσσεται στο «Nord», ένα εξαιρετικό φιλμ του Ρούνε Ντένσταντ Λάνγκλο που, όπως σημειώνει η «Κοριέρε ντέλα Σέρα», καταγράφει με απόλυτη ακρίβεια αυτό που είναι η Νορβηγία.
Χαμόγελα. Το να καταστρέψει κανείς τη ζωή αυτών των παιδιών, που ποζάρουν χαμογελαστά στον φωτογραφικό φακό μια ημέρα πριν από την τραγωδία, ήταν το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο. Τα παιδιά αυτά θα είχαν ανοίξει τη σκηνή τους σε έναν άγνωστο, θα του είχαν κάνει χώρο για να βάλει τον δικό του υπνόσακο ανάμεσα στους δικούς τους. Την ημέρα που τραβήχτηκε αυτή η φωτογραφία και που πρωτοδημοσίευσε η εφημερίδα «Ντέιλι Μέιλ», δεν υπήρχε ίχνος καχυποψίας, δεν περνούσε από κανενός το μυαλό ότι ο διπλανός τους μπορεί να έχει κακές προθέσεις. Γι' αυτόν τον λόγο, η φωτογραφία της «προηγούμενης μέρας» δεν δείχνει μόνο τις τελευταίες ευτυχισμένες στιγμές των θυμάτων αλλά κι έναν κόσμο που μπορεί και να αποτελέσει παρελθόν. Εναν κόσμο όπου τα σπίτια δεν έχουν συναγερμούς, τα κλειδιά βρίσκονται πάνω στις πόρτες, οι φορείς της εξουσίας κυκλοφορούν χωρίς ασφάλεια, οι αστυνομικοί χωρίς οπλισμό και οι κάτοικοι δίνουν καταφύγιο σε αγνώστους που βρίσκονται σε ανάγκη χωρίς να τους ανακρίνουν και να τους ζητούν ταυτότητα. Εκτός κι αν δεν καταφέρει να αλλάξει τον τρόπο ζωής αυτού του πεισματικά ανοιχτού κόσμου ακόμη και μια τέτοια τραγωδία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου