Τρίτη 20 Αυγούστου 2013

Ο ΣΤΑΥΡΙΔΗΣ ΕΦΥΓΕ, ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΜΕΝΕΙ!

ΤΑΙΠΕΔ: MEΤΑ ΤΟΝ ΟΠΑΠ, ΑΡΟΝ-ΑΡΟΝ «ΣΤΟ ΣΦΥΡΙ» ΚΑΙ Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΣΥΝΤΗΡΗΣΗΣ ΤΡΟΧΑΙΟΥ ΥΛΙΚΟΥ (ROSCO)!

Την έναρξη διεθνούς διαγωνισμού για το ξεπούλημα του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού ΑΕ (ROSCO) που κατέχει το ΤΑΙΠΕΔ, ανακοίνωσε το απόγευμα της Δευτέρας (19/8) η διοίκηση του Ταμείου.

Η παραίτηση του Στέλιου Σταυρίδη, η οποία έγινε γιαλόγους, δήθεν, ευθιξίας, έπειτα από τη δημοσιοποίηση του ταξιδιού του στην Κεφαλονιά με το learjet του Δ.Μελισσανίδη, αποκαλύπτει σε όλο του το μεγαλείο ότι το ΤΑΙΠΕΔ αποτελεί εκτροφείο σκανδάλων καθώς, μέσα από τους κόλπους τους, αναδεικνύονται πρόθυμοι «εκτελεστές» των κυβερνητικών σχεδίων ξεπουλήματος της δημόσιας περιουσίας.
Η προκήρυξη του διαγωνισμού αναμένεται μέσα στον Οκτώβριο και θα γίνει σε δύο φάσεις. Οι ενδιαφερόμενοι θα διεκδικήσουν μέρος ή το σύνολο των 644.216 μετοχών της ROSCO και θα αναλάβουν την εκμετάλλευση των επισκευαστικών βάσεων για 30 χρόνια.



Στις 14 Αυγούστου δημοσιεύτηκε στο ΦΕΚ και η απόφαση απόσχισης της εταιρείας από τον όμιλο του ΟΣΕ, με τη διευκρίνιση ότι τα έσοδα από την πώληση θα διατεθούν για την απομείωση του χρέους του Οργανισμού προς το Δημόσιο. Δύο είναι τα ενδιαφέροντα στοιχεία της κοινής απόφασης των υπουργών Οικονομικών και Υποδομών:
Στο άρθρο 3 παράγραφος 7 ορίζεται σαφώς ότι το σύνολο του προσωπικού που εργαζόταν στις επισκευαστικές βάσεις στις 31 Δεκεμβρίου 2012 και ανερχόταν σε 610 άτομα περνά αυτοδίκαια στη νέα εταιρεία. Με άλλη διάταξη μεταφέρονται στη ROSCO και όλες οι εν εξελίξει συμβάσεις προμήθειας υλικών και υπηρεσιών που αφορούν την επισκευαστική βάση και πλέον θα βαρύνουν τον προϋπολογισμό της.
Η προς ιδιωτικοποίηση εταιρεία «προικοδοτείται» με έντεκα ακίνητα, με συνολική επιφάνεια 290 στρέμματα, κυρίως επισκευαστικές βάσεις που αφορούν τους σημαντικότερους εμπορευματικούς κόμβους του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας. Εκτός από τις εγκαταστάσεις σε Πειραιά, Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λάρισα, προστέθηκαν ακίνητα σε Πάτρα, Καλαμάτα,Πύργο, Αλεξανδρούπολη και Διακοφτό.
Παράλληλα «τρέχει» ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και με τα σημερινά δεδομένα οι όμιλοι πρέπει να εκδηλώσουν ενδιαφέρον ώς τις 16 Σεπτεμβρίου. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση και όσοι πληρούν τις προϋποθέσεις θα κληθούν να υποβάλουν την οριστική προσφορά του

Οι δύο διαγωνισμοί αναμένεται να κινηθούν παράλληλα, με βασικούς διεκδικητές τους Ρώσους, τουςΚινέζους, αλλά και τους Γάλλους. Ηδη έχουν δραστηριοποιηθεί για να αποκτήσουν συνεταίρους από την ελληνική αγορά, κυρίως μεγάλες κατασκευαστικές εταιρείες.

Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ, η διαγωνιστική διαδικασία για τη ιδιωτικοποίηση της ROSCO προβλέπεται να διεξαχθεί σε δύο φάσεις. Αρχικά θα υποβληθεί εκδήλωση ενδιαφέροντοςαπό τους ενδιαφερόμενους επενδυτές και στη συνέχεια θα κατατεθούν δεσμευτικές οικονομικές προσφορές από τους προεπιλεγέντες υποψηφίους.

Μεταξύ των συμβούλων ιδιωτικοποίησης του ΤΑΙΠΕΔ για τη συγκεκριμένη πώληση είναι η Επενδυτική Τράπεζα Ελλάδας και η «Kantor Management Consultants».

http://www.iskra.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=13040:rosco-taiped&catid=58:oikonomiki-politiki&Itemid=182



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου