Προβλήματα στην προεκλογική εκστρατεία της Ανγκελα Μέρκελ αναμένεται να προκαλέσει το σκάνδαλο του υπουργού Αμυνας της Γερμανίας. Ο Τόμας ντε Μεζιέρ κατηγορείται ότι προώθησε δαπανηρά προγράμματα αγοράς μη επανδρωμένων αεροσκαφών που παρουσίαζαν τεχνικές δυσκολίες τις οποίες ο ίδιος γνώριζε και απέκρυψε.
Στις αρχές Μαΐου ο Ντε Μεζιέρ ακύρωσε το αξίας μισού δισ. ευρώ πρόγραμμα αναγνωριστικών μη επανδρωμένων αεροσκαφών Euro Hawk λόγω του τεράστιου ύψους της επένδυσης που χρειαζόταν προκειμένου να αποκτήσουν τις προϋποθέσεις για να λάβουν άδεια πτήσης στη Γερμανία. Τα αεροσκάφη αυτά δεν διαθέτουν ικανοποιητική τεχνολογία αποφυγής συγκρούσεων και δεν θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν στη Γερμανία. Το χειρότερο είναι ότι αυτό ήταν γνωστό στο υπουργείο Αμυνας επί χρόνια.
Κανένας άλλος υπουργός Αμυνας της Γερμανίας δεν έχει προωθήσει την αγορά μη επανδρωμένων αεροσκαφών τόσο επίμονα όσο ο Ντε Μεζιέρ που ανέλαβε το υπουργείο το 2011. Την εντολή για την αγορά την είχε δώσει η προηγούμενη κυβέρνηση (συνεργασίας ανάμεσα στη Μέρκελ και τους Σοσιαλδημοκράτες), όμως ο Ντε Μεζιέρ αποδείχθηκε ο πιο ένθερμος υποστηριχτής της.
Σήμερα, ο υπουργός κινδυνεύει να γίνει το πρώτο θύμα των αγαπημένων του όπλων _ συμπαρασύροντας και την καγκελάριο λίγους μήνες πριν από τις εκλογές. Αφότου ξέσπασε το σκάνδαλο, το υπουργείο Αμυνας παραδέχεται ότι γνώριζε το πρόβλημα των Euro Hawk από το 2011 αλλά παρόλα αυτά αποφάσισε να προχωρήσει την αγορά το φθινόπωρο της ίδιας χρονιάς.
Ωσπου πριν από τρεις εβδομάδες, ο Ντε Μεζιέρ έβαλε τέλος στο πρόγραμμα των Euro Hawk. Η απόφαση αυτή οφείλεται στο ότι συνειδητοποίησε ότι θα χρειάζονταν εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ _ πέρα από τα 650 εκατ. ευρώ από τα χρήματα των γερμανών φορολογούμενων που έχουν ήδη δαπανηθεί _ προκειμένου να προσαρμοστούν τεχνολογικά εκ των υστέρων τα Euro Hawk ώστε να λάβουν μόνιμη άδεια πτήσης στη Γερμανία.
Ο Ντε Μεζιέρ αντιμετωπίζει ένα ακόμη πρόβλημα: εντός των ερχόμενων εβδομάδων, θα αναγκαστεί να εξηγήσει γιατί προώθησε _ πολύ περισσότερο από κάθε άλλο υπουργό Αμυνας του ΝΑΤΟ _ το πρόγραμμα AGS. Το πρόγραμμα αυτό έχει στον πυρήνα του την αγορά πέντε μη επανδρωμένων αεροσκαφών Global Hawk τα οποία είναι πολύ παρόμοια με τα Euro Hawk και, συνεπώς, έχουν τις ίδιες δυσκολίες για να λάβουν άδεια πτήσης.
Ο αμερικανικός στρατός χρησιμοποιεί Global Hawk από τη βάση του ΝΑΤΟ στη Σικελία. Όμως κάθε φορά που απογειώνεται ένα από αυτά απαιτείται ειδική άδεια και πρέπει να κλείσει ολόκληρος ο εναέριος χώρος πάνω από την αεροπορική βάση _ όπως ακριβώς και με τα Euro Hawk λόγω της έλλειψης τεχνολογίας αποφυγής συγκρούσεων. Ακόμη και η αμερικανική πολεμική αεροπορία έχει χάσει τον ενθουσιασμό της για τα Global Hawk.
Αλλά καμία από αυτές τις δυσκολίες δεν εμπόδισε τον Ντε Μεζιέρ από το να προωθήσει πολύ επιθετικά τα Global Hawk πριν από τη σύνοδο κορυφής του ΝΑΤΟ τον Μάιο του 2012: ανέπτυξε με ενθουσιασμό τα πλεονεκτήματά τους μιλώντας προς την Επιτροπή Αμυνας της Μπούντεσταγκ αλλά απέκρυψε παντελώς τα τεχνικά προβλήματα της σειράς μη επανδρωμένων αεροσκαφών Hawk.
Ο Ντε Μεζιέρ βρίσκεται σε δύσκολη θέση σήμερα. Η οποία γίνεται ακόμη χειρότερη γιατί, παρά το φιάσκο με τα Euro Hawk, το υπουργείο Αμυνας ανακοίνωσε ότι σκοπεύει να αγοράσει τουλάχιστον 16 μη επανδρωμένα αεροσκάφη την επόμενη τριετία _ σύμφωνα με τα γερμανικά μέσα, από το Ισραήλ ή τις ΗΠΑ.
πηγή: tovima.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου