Φωτογραφία: Κωνσταντίνος Τσακαλίδης/ FosPhotos |
Είναι νέο μέτρο η αύξηση των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς, την οποία έχει προαναγγείλει ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων κ. Μ. Χρυσοχοίδης; Με βάση την κυβερνητική λογική, δεν είναι γιατί αποτελεί μνημονιακή δέσμευση από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα το οποίο ψηφίστηκε πέρυσι τον Φεβρουάριο και ο κ. Χατζηδάκης κατάφερε τότε να πάρει παράταση με το επιχείρημα ότι θα βρεθούν έσοδα από την πάταξη της εισιτηριοδαφυγής.
Είναι νέο μέτρο ότι το πετρέλαιο θέρμανσης θα είναι πανάκριβο φέτος, παρόλο που πέρυσι η κατανάλωση μειώθηκε κατά 70%, ενώ επίσης υπήρξαν φοβερές κοινωνικές επιπτώσεις; Οχι βέβαια, με βάση τη λογική του οικονομικού επιτελείου, αλλά αντίθετα θα αποδειχθεί η κοινωνική ευαισθησία της κυβέρνησης με την παροχή του επιδόματος θέρμανσης σε περισσότερους δικαιούχους.
Είναι νέο μέτρο οι 4.000 απολύσεις που θα γίνουν μέχρι το τέλος Δεκεμβρίου;Κάθε άλλο, υποστηρίζει το υπουργείο Διοικητικής Μεταρρύθμισης, δεδομένου ότι οι απολύσεις επίσης ανήκουν στις συμβατικές δεσμεύσεις που αναλήφθηκαν προκειμένου να εξασφαλιστεί η απρόσκοπτη χρηματοδότηση της χώρας από τους δανειστές.
Συμβαίνουν παράξενα πράγματα: Η Τρόικα ζητά την εξόφληση των κρατικών χρεών προς την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, ύψους περίπου 600 εκ. ευρώ, για να ιδιωτικοποιηθούν γρήγορα φέρνοντας έσοδα στο δημόσιο ταμείο, κατά τους υπολογισμούς, περίπου 300 εκ. ευρώ. Επομένως, ποιο είναι το κέρδος;
Επίσης, οι εκπρόσωποι των πιστωτών αρνούνται να συμφωνήσουν σε μια λογική ρύθμιση χρεών προς τις εφορίες και τα ασφαλιστικά ταμεία, παρόλο που η ισχύουσα δεν απέδωσε, ακριβώς γιατί οι όροι ήταν απαγορευτικοί για τους περισσότερους οφειλέτες. Και ενθαρρύνουν την απώλεια του ΑΦΜ για εταιρείες που χρωστούν στο Δημόσιο, ανεξάρτητα από την οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται, όταν αυτό προφανώς θα οδηγήσει σε περισσότερα λουκέτα, την ώρα που -υποτίθεται- στόχος είναι η καταπολέμηση της εκρηκτικής ανεργίας.
Την ίδια ώρα, το Taxisnet παρουσιάζει προβλήματα, με αποτέλεσμα άλλοι να μην έχουν πάρει ακόμη εκκαθαριστικά και να υποχρεωθούν να πληρώσουν φόρο εισοδήματος σε μία δόση χωρίς να φταίνε οι ίδιοι για την καθυστέρηση και άλλοι να βρίσκονται αντιμέτωποι με πρόστιμα που τους επιβλήθηκαν κατά λάθος, αλλά για να διορθωθεί αυτό το λάθος θα πρέπει οι ίδιοι να τρέχουν και να μη φτάνουν.
Το Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών έκλεισε τις πόρτες του, αφού οι πρυτανικές αρχές δηλώνουν αδυναμία να το λειτουργήσουν ελλείψει των διοικητικών υπαλλήλων που βγαίνουν σε διαθεσιμότητα, οι Δήμοι χάνουν έσοδα από τη στάθμευση που δεν είναι πια ελεγχόμενη λόγω κατάργησης της Δημοτικής Αστυνομίας, και σε λίγες μέρες θα έρθουν τα τέλη κυκλοφορίας μαζί με τον έκτακτο φόρο πολυτελείας για αυτοκίνητα 2.000 ευρώ ανεξάρτητα από την εμπορική τους αξία, με μοναδικό κριτήριο τον κυβισμό.
Το υπουργείο Εργασίας αναγνωρίζει ότι οργιάζει η αδήλωτη εργασία, οι καθυστερήσεις πληρωμών είναι ο κανόνας στον ιδιωτικό τομέα και η απλήρωτη εργασία καλπάζει, ενώ είναι προδιαγεγραμμένη η μείωση των επικουρικών συντάξεων και των εφάπαξη, ως πρώτο βήμα για τη "διόρθωση" στο καταρρέον ασφαλιστικό σύστημα.
Παρόλα αυτά, η συμμετοχή στις απεργίες που πραγματοποιούνται στο χώρο της παιδείας και της υγείας δεν είναι υψηλή, αφού, όπως όλα δείχνουν, οι εργαζόμενοι δεν έχουν την αντοχή να χάνουν μεροκάματα και άλλοι υποχωρούν στην αίσθηση της ματαιότητας.
Η θεσμική αφύπνιση για την αντιμετώπιση της Χρυσής Αυγής προσφέρει, προσωρινά, τη δυνατότητα στην κυβέρνηση να τραβήξει την κουρτίνα και να κρύψει τα εκρηκτικά προβλήματα της καθημερινότητας που αφορούν την κοινωνική πλειοψηφία, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως τα αδιέξοδα δεν υπάρχουν και δεν διαμορφώνουν πραγματικότητες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου